Skip to main content
Antwoord

Aanleg van glasvezel zegt niets over wanneer je het in huis krijgt

• August 20, 2025
  • 3 reacties
  • 98 keer bekeken

Het aanleggen zegt werkelijk niets over wanneer je dan uiteindelijk glasvezel in je huis krijgt. 
Hier steken de draadjes van de glasvezelkabel al sinds oktober 2024 uit de grond en werd er beloofd door KPN dat in januari ze naar binnen werden getrokken om glasvezel aan te sluiten. Sindsdien schuiven ze steeds de datum door. Eerst naar maart, daarna april, toen juni. Plots stond er 4 juli, dat werd september-oktober en nu november-december. En bellen met de KPN is bijna nog frustrerender dan bellen met DELTA. Wat dat betreft leveren beide netwerk organisaties zeer slecht werk. Op mijn kantoorlocatie duurde het namelijk anderhalf jaar voordat Delta het voor elkaar kreeg om de draadjes naar binnen te krijgen. 

Ze leggen naar mijn idee de kabels wel aan om zsm de subsidies die het rijk hiervoor verschaft op te strijken, maar verschuilen zich daarna het niet beschikbaar zijn van aannemers of te weinig aanmeldingen voor Glasvezel in de straat. 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Marceik en welkom bij de KPN Community. Begrijpelijk dat je wilt weten wanneer glasvezel in je woning aangesloten wordt, zeker als de datum steeds verschoven wordt. 

De meest actuele informatie is via onze glasvezel postcodecheck te vinden. Ik neem aan dat je daar ziet dat de datum verplaatst. Dat kan verschillende redenen hebben. Van toestemming voor de graafwerkzaamheden aan de stoep tot aan de onderaannemers die het enorm druk hebben. Het enige dat ik je kan adviseren is om de glasvezel postcodecheck in de gaten te blijven houden. Je ontvangt zelf ook bericht wanneer de werkzaamheden verder gaan. 

Mocht de datum blijven verschuiven, dan kun je hier via een klacht ook navraag over doen. Die komt bij de glasvezel afdeling uit en hopelijk kunnen zij dan in elk geval duidelijkheid geven over waar het wachten nu op is. 
Hopelijk verschuift het nu niet meer en kun je uitkijken naar je glasvezelverbinding. 🙂

3 reacties

• August 20, 2025

Wat dat betreft leveren beide netwerk organisaties zeer slecht werk.

Of jij hebt gewoon te weinig geduld 🫣😉

De weg van Rome naar Parijs is ook niet in 1 dag gelegd.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 20, 2025

Wat dat betreft leveren beide netwerk organisaties zeer slecht werk.

Of jij hebt gewoon te weinig geduld 🫣😉

De weg van Rome naar Parijs is ook niet in 1 dag gelegd.

De weg van Rome naar Parijs is een stukje langer de laatste keer dat ik keek, dan van mijn voordeur naar de meterkast. ;-) 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 22, 2025

Hi ​@Marceik en welkom bij de KPN Community. Begrijpelijk dat je wilt weten wanneer glasvezel in je woning aangesloten wordt, zeker als de datum steeds verschoven wordt. 

De meest actuele informatie is via onze glasvezel postcodecheck te vinden. Ik neem aan dat je daar ziet dat de datum verplaatst. Dat kan verschillende redenen hebben. Van toestemming voor de graafwerkzaamheden aan de stoep tot aan de onderaannemers die het enorm druk hebben. Het enige dat ik je kan adviseren is om de glasvezel postcodecheck in de gaten te blijven houden. Je ontvangt zelf ook bericht wanneer de werkzaamheden verder gaan. 

Mocht de datum blijven verschuiven, dan kun je hier via een klacht ook navraag over doen. Die komt bij de glasvezel afdeling uit en hopelijk kunnen zij dan in elk geval duidelijkheid geven over waar het wachten nu op is. 
Hopelijk verschuift het nu niet meer en kun je uitkijken naar je glasvezelverbinding. 🙂