Skip to main content

Wij hebben een oud huis gesloopt en een nieuw huis gebouwd. In het oude huis zat een glasvezelaansluiting van KPN die eruit gehaald is voor de sloop. De kabel ligt nog in de voortuin. Begin dit jaar heb ik een definitieve aansluiting aangevraagd via mijnaansluiting.nl. De glasvezel wordt pas naar binnen gebracht als de andere NUTS klaar zijn. Op 14 oktober was dit het geval, een dag later heb ik kpn nieuwbouw per mail geïnformeerd omdat de verhuizing begin december plaats vindt. De mail met informatie is doorgestuurd naar de hoofdaannemer Volkers Wessels Telecom. Daarna werd het stil. Meerdere malen heb ik gevraagd wat de planning is en elke keer kreeg ik de reactie dat de aannemer gevraagd is om een update. Die dus niet komt. En volgende week gaan we verhuizen. En geen idee wanneer en of we überhaupt een keer aangesloten worden. Heel frustrerend omdat we de kabel in de tuin zien liggen en we zelfs een mantelbuis hebben klaar gelegd om het werk voor te bereiden.

Ongelooflijk dat de kpn hier blijkbaar geen enkele sturing op heeft en wij als klant al helemaal niet. En straks betalen voor een abonnement zonder internet. Heeft iemand nog een tip of een telefoonnummer van de aannemer waar ik een mens te spreken kan krijgen? Ik hoor het graag!

Dag ​@Moon7 dat klinkt allemaal niet best. Hier ben je bij het forum van de provider kpn. Die levert alleen het signaal en doet verder niets met de aanleg. Kpnnetwerk is daarvoor het juiste adres maar die werken oa met Volkers Wessels doe het werk dan vaak weer uitbesteedt aan andere aannemers. Helaas hebben alle aannemers last van de krapte op de arbeidsmarkt. Er zijn te weinig mensen en ze komen om in het werk. Probeer toch zoveel mogelijk contact te houden met vws. Anders kom je misschien onderop de stapel. 

Hoi Joep, bedankt voor je reactie. Ik heb regelmatig contact met KPN netwerk, maar die krijgen het ook niet voor elkaar om inzicht in de planning te krijgen van de aannemer. Dat de aannemer, die ook weer met onderaannemers werkt, het druk heeft is één ding, maar dat er na zoveel tijd nog geen planning is en geen enkele informatie gegeven wordt vind ik echt heel slecht. Het hele proces is enorm bureaucratisch en ondoorzichtig en dat zou niet moeten kunnen voor zo’n essentiële voorziening. De aannemer komt er gewoon mee weg…. En de klanten zitten met de gebakken peren. 

Kun je de glasvezel zelf binnen (laten) brengen? Naar de locatie waar je hem hebben wilt? Meterkast of woonkamer? 

Als dat lukt, dan kun je misschien gewoon bij KPN via 0800-0402 een monteur vragen. Gewoon zeggen dat je internet het niet meer doet. Deze komt dan kijken. Deze zal ontdekken dat je het glasvezelkastje "stuk gemaakt hebt" ... 😇

Deze monteur kan dan meteen een monteur van KPN Netwerk bestellen. Deze 2de monteur komt dan een nieuw glasvezelkastje plaatsen. Dit gaat denk ik iets sneller. 

Hoi Marlon, dat is zeker en creatieve oplossing! Als dit nog veel langer gaat duren ga ik het onderzoeken. Bedankt voor je reactie!

Kun je de glasvezel zelf binnen (laten) brengen? Naar de locatie waar je hem hebben wilt? Meterkast of woonkamer? 

Als dat lukt, dan kun je misschien gewoon bij KPN via 0800-0402 een monteur vragen. Gewoon zeggen dat je internet het niet meer doet. Deze komt dan kijken. Deze zal ontdekken dat je het glasvezelkastje "stuk gemaakt hebt" ... 😇

Deze monteur kan dan meteen een monteur van KPN Netwerk bestellen. Deze 2de monteur komt dan een nieuw glasvezelkastje plaatsen. Dit gaat denk ik iets sneller. 

Nog mooier, tegenwoordig heeft plus minus 10 a 25 procent van mijn collega’s (Gokje, in ieder geval een hoop) een fusielas apparaat op de bus. Defecte FTU’s herstellen we tegenwoordig zelf zodat we de controle op de planning kunnen houden en het sneller geregeld is. Jouw oplossing is zeker goed mogelijk mits het adres van de klant hetzelfde is gebleven. (Postcode en huisnummer)

Dan wordt het voor ons toch lastig denk ik omdat ons adres niet hetzelfde gebleven is.

Reageer