Skip to main content

Goedenavond allemaal, ik heb jullie hulp hard nodig.

Begin september zijn wij verhuisd naar een jaren ‘60 woning die 2 jaar leeg heeft gestaan. Wij hebben flink verbouwd. Helaas is er een probleem met de glasvezelkabel in de straat en gaat dit naar verwachting nog lange tijd duren. Met een bedrijf aan huis is dit echt niet langer te doen.

Via KPN dus een dsl pakket afgesloten. Helaas blijkt dat er geen dsl/isra punt in de meterkast zit. Ergens anders in huis zit deze zeker niet. Ik gok dat de aannemer flink tekeer is gegaan bij het aanleggen van de nieuwe meterkast en hierbij het dsl kastje heeft verwijderd. 

Er liggen 2 kabels onderin de meterkast (zie foto’s van gestripte kabels voor kleuren). Ik ben redelijk handig maar van dit soort aansluitingen heb ik echt geen kaas gegeten. Wie kan mij helpen en vertellen of en hoe ik een nieuw isra punt kan aansluiten? Gek genoeg zat er in het installatiepakket van KPN wel een doosje met kabel (zie foto van doosje open) maar zat hierbij geen uitleg. Is dit voor het geval er inderdaad geen punt meer zit?

KPN kan pas over 3 (!!!) weken een monteur laten komen en zo lang kunnen wij nu echt niet meer wachten. Wie kan mij helpen?

op jou 2e foto.

die blauw/rode/witte kabel achter de gasmeter. dat is jou invoerkabel van de DSL aansluiting. zit hier nog een aansluiting op?

op jou 2e foto.

die blauw/rode/witte kabel achter de gasmeter. dat is jou invoerkabel van de DSL aansluiting. zit hier nog een aansluiting op?

Het is nu ongeveer zo. Alleen dat vierkant vergeelde kastje naast de paarse kabels is weg.

Is even een jaartje Ziggo geen oplossing of mogelijkheid?

Normaal is die dikke blauwe met witte 'bandjes’ rechtsonder een kpn hoofdkabel. In het ronde doosje erboven zou je een blauwe en rode op de a en de b moeten aantreffen. Dát is dan je aansluitpunt zijn.

! Nota Bene. In deze situatie kun je ook altijd aangeven om de GRATIS installatiemonteur te willen hebben.

Heb je al op je postcode/huisnummer gecheckt wat de maximale bandbreedte op de DSL is?

Ook typisch. Wel een nieuwe stroommeter maar nog geen nieuwe gasmeter???

dat is hem. die ronde aansluiting kun je open maken. persoonlijk zou ik die ronde aansluiting vervangen voor die vierkante die je in het installatie pakket hebt ontvangen. 

en dan die vierkante op de volgende manier aansluiten:

let er even goed op dat je de draadjes goed ver genoeg aandrukt in de klemmetjes.

Is even een jaartje Ziggo geen oplossing of mogelijkheid?

Normaal is die dikke blauwe met witte 'bandjes’ rechtsonder een kpn hoofdkabel. In het ronde doosje erboven zou je een blauwe en rode op de a en de b moeten aantreffen. Dát is dan je aansluitpunt zijn.

! Nota Bene. In deze situatie kun je ook altijd aangeven om de GRATIS installatiemonteur te willen hebben.

Heb je al op je postcode/huisnummer gecheckt wat de maximale bandbreedte op de DSL is?

Ook typisch. Wel een nieuwe stroommeter maar nog geen nieuwe gasmeter???

Hoe zou Ziggo helpen? We hebben dus geen glasvezel en nu ook problemen met dsl. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Maar ik ga die aansluiting checken! 👍🏻

wat betreft stroom en gas…🤷🏻‍♀️ elektricien heeft een nieuwe meterkast aangelegd. Daar zal gas niet onder vallen 😜😅

dat is hem. die ronde aansluiting kun je open maken. persoonlijk zou ik die ronde aansluiting vervangen voor die vierkante die je in het installatie pakket hebt ontvangen. 

en dan die vierkante op de volgende manier aansluiten:

let er even goed op dat je de draadjes goed ver genoeg aandrukt in de klemmetjes.

Ik lag al in bed maar ga dit nu meteen proberen! 👍🏻👍🏻

Een Ziggo aansluiting zit er altijd wel. Die valt binnen het bouwbestek. En kpn niet. Gek genoeg. Bij ons tenminste. 

Mijn dsl moest ik destijds ook vanaf dat ronde doosje opnieuw de woning inhalen toen ik hier kwam wonen. Zit er hier zelfs buiten de woning. 

Later, 2 jaar geleden, ook veel gedoe over de glasvezel. Woningbouw wilde die in meterkast buiten woning. In gebruik nemen was daardoor echter vrij kansloos. 

U heeft gewoon een dsl aansluiting. U kunt het zelf aansluiten of er voor kiezen om kostelooseen monteur te laten komen. Die vernieuwd dan het ISRA voor u.

Met die DSL moet het wel goedkomen.
Wel een mysterieuze bundel paarse kabels recht op de foto, met ethernet stekkers ?
Wat zou dat voor gaan dienen ?

Hoi @Jmd1983, welkom op onze community! Ik zie dat er al mooi meegedacht is! Ben je er nog een beetje uit gekomen?

Wel een mysterieuze bundel paarse kabels recht op de foto, met ethernet stekkers ?

Dat zouden de kabels naar elke kamer moeten zijn voor bekabeld internet. 

Hoi @Jmd1983, welkom op onze community! Ik zie dat er al mooi meegedacht is! Ben je er nog een beetje uit gekomen?

De hulp van mensen op het forum is in ieder geval bruikbaarder geweest dan die van KPN. Jullie zouden direct een dongle sturen toen ik jullie vorige week sprak. Helaas niets van gezien. 

De monteur voor 22 oktober mogen jullie afzeggen, die hebben we inmiddels niet meer nodig. 

@Jmd1983 Is die dongle volgens PostNL dan ooit opgestuurd?

Woon je in een paleis ofzo?

@Jmd1983 Is die dongle volgens PostNL dan ooit opgestuurd?

Heb daar geen bericht van gekregen. KPN zei deze direct op te sturen als noodoplossing.

Woon je in een paleis ofzo?

Dat niet. Wel in een groot huis met een kantoor aan huis.

Hoi @Jmd1983, welkom op onze community! Ik zie dat er al mooi meegedacht is! Ben je er nog een beetje uit gekomen?

De hulp van mensen op het forum is in ieder geval bruikbaarder geweest dan die van KPN. Jullie zouden direct een dongle sturen toen ik jullie vorige week sprak. Helaas niets van gezien. 

De monteur voor 22 oktober mogen jullie afzeggen, die hebben we inmiddels niet meer nodig. 

Om een monteur in te plannen, te wijzigen of te annuleren kun je het beste met ons bellen op 0800-0402, een collega kan je daar meteen verder helpen.
Via de community kan ik je daar helaas niet mee helpen.

Reageer