Skip to main content

Goedenavond,

Sinds ruim een week probeer ik mijn bestaande Thuis abonnement aan te passen via Mijn KPN. Ik wil mijn internet snelheid verhogen en gebruik gaan maken van de 4K faciliteit voor mijn tv's.

Tot op heden is dit niet gelukt. Telkens krijg de volgende antwoordboodschap:  “Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet verwerken. Probeer het later nog eens.”

Ook tweemaal getracht de aanpassing te regelen via een KPN medewerker, maar dit is helaas ook niet gelukt. De 1e medewerker had nog nooit gehoord van de 4K mogelijkheid en de 2e medewerker verzandde ook in de software.

Toch zou ik toch heel graag een oplossing willen zien van KPN en ben daarom benieuwd naar jullie reactie.

Vriendelijke groet,

Theobald

 

 

 

 

Om 4k te kunnen afnemen moet je tenminste 100 Mb/s op je ExperiaBox binnenkrijgen (daarmee bedoel ik niet dat je een 100 Mb/s abo moet hebben, maar dat je lijnsnelheid technisch tenminste 100 Mb/s moet zijn); bij glasvezel is dat standaard, bij DSL lang niet altijd. Als je de postcodecheck doet krijg je te zien wat de maximum snelheid op je adres is.

Verder kan 4k tegenwoordig alleen afgenomen worden bij een Hussel abo. De oudere abo's kennen geen 4k (meer), wellicht dat de medewerken daarom geen 4k kon vinden, al getuigt dat niet van veel kennis, maar dat is wel vaker het geval bij callcentermedewerkers, niet alleen bij kpn.

 


Goedemorgen @Theobald, ik kijk graag even mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Goedemorgen Thomas, ik heb denk ik de oplossing gevonden. Mijn thuis abonnement dient eerst te worden ge-update naar een Hussel abonnement met bv 200 Mbps. Pas daarna kan 4K worden geactiveerd. Voor het eerste komt een KPN monteur langs om de nodige wijzigingen aan te brengen in het Thuis systeem. Efficiënter zou zijn dat hij dan ook de 3 TV decoders zou meebrengen en tevens 4K zou activeren. 


Helaas heeft niemand van KPN service desk mij hierin kunnen begeleiden. Voor mij was het een kwartier van trial and error.


Thomas, mijn profiel is /was al ingevuld.


Efficiënter zou zijn dat hij dan ook de 3 TV decoders zou meebrengen en tevens 4K zou activeren. 

Wellicht, maar zo werkt 't niet. Je kunt pas 4k bestellen als je lijnsnelheid voldoende is, niet wordt. Dus pas als de monteur de aanpassing heeft aangebracht en die ook administratief is doorgevoerd kun je verder.


Dank Henk voor je advies en commentaar. KPN monteur staat inmiddels gepland  voor medio deze maand, dus er zit schot in de zaak


Ah top. Als dat loopt moet het helemaal goed komen inderdaad. Laat ons weten hoe het gaat!