Skip to main content
Vraag

Aansluitdatum glasvezel schuift steeds op

• April 23, 2026
  • 3 reacties
  • 35 keer bekeken

Jorn03
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img+1

Afgelopen 13 april is Hanab in opdracht van KPNNetwerk langsgeweest bij ons voor de aanleg van glasvezel. We hebben een gesplitste bovenwoning, dus vandaar dat er een extra glasvezel gelegd moest worden voor ons. Op 13 april is dit afgerond en is de FTU geplaatst, de monteur van KPNNetwerk die erbij was vertelde me dat de aansluiting binnen 48 uur actief zou moeten zijn en er diensten over geleverd konden worden.

Ik had een tijd daarvoor al een abonnement afgesloten i.v.m de actie met de PS5. Deze kon natuurlijk nog niet aangesloten worden omdat we geen glasvezel hebben, en DSL ligt er ook niet. Daarom werd de aansluitdatum continu verplaatst, wat te begrijpen was.

Nu heeft KPNNetwerk de glasvezel opgeleverd, en wordt de aansluitdatum nog steeds verplaatst. Via de klantenservice kom ik niet verder want "die kunnen net zoveel zien als wat ik zie”, en KPNNetwerk heb ik ook al gebeld, die zeggen dat alles in orde is en goed is opgeleverd op ons adres.

Wie kan ons helpen wat we nu verder moeten doen? We hebben nu een noodpakket ontvangen, dat werkt gelukkig prima, maar we zouden graag z.s.m op glasvezel over willen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jorn Meijs

3 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Welkom op de community ​@Jorn03, hoewel de aanleiding minder leuk is ☹️ Wat ontzettend vervelend dat er ergens iets mis loopt met je aansluiting en dat de einddatum steeds verplaatst wordt.

Aangezien je gegevens zijn ingevuld in je profiel, heb ik even meegekeken naar je aansluiting. De aansluiting van je woning naar onze wijkcentrale is in orde, dat stuk is dus helemaal klaar. Helaas is er nog sprake van een belemmering in de wijkcentrale, waardoor jouw aansluiting dáár nog niet in orde gemaakt kan worden. De leverdatum schuift steeds naar voren, omdat het probleem daar nog niet opgelost kan worden. Ik zie nu de verwachting staan dat hier op 11 mei maar over bekend zal zijn. Dat duurt helaas nog even, en de kans bestaat dat er vóór 11 mei schot in de zaak komt, maar ik verwacht eerder dat het ook echt 11 mei gaat worden. Mocht je in tussentijd iets van ons horen waar je vragen over hebt, stel ze dan gerust. Verder stel ik voor dat we op 12 mei weer contact hebben, ik hoop dat je verbinding het dan doet en anders kijk ik even verder!

Jorn03
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 1, 2026

Hi Maja,

Dat is in ieder geval al fijn om te horen, dan weet ik dat het niet voor niks wordt verschoven. 

Voor nu kunnen we met het noodpakket wat we hebben gekregen gelukkig wel even vooruit en dan kijken we 12 mei inderdaad even verder.

Alvast bedankt!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • May 1, 2026

Mooi om te horen dat jullie nog wel even vooruit kunnen met het noodpakket ​@Jorn03! Wij spreken elkaar weer op de 12e 😊