Skip to main content
Vraag

Aansluitdatum is verstreken, maar kan nog niet aansluiten (geen SMS). Medewerker heeft ticket aangemaakt

• September 26, 2025
  • 14 reacties
  • 138 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Afgelopen dinsdag zou mijn abo ingaan bij kpn voor internet en tv. De doos met toebehoren had ik netjes op tijd ontvangen en ook de instructies voor op de dag van de activatie. Ik zou een sms ontvangen, maar kreeg helaas niets. De dag daarna via 0800 met een medewerker van de servicedesk gesproken, maar helaas kon hij alleen en ticket aanmaken. Maar hij verzekerde dat alles goed zou komen en dat ik uiterlijk vrijdag een sms zou ontvangen. De sms-jes ter bevestiging dat de aansluiting gereed was om de vervolgstappen uit te voeren werden volgens hem om ca 10:30 verzonden. U begrijpt het denk ik al, tot op heden niets meer van kpn vernomen en nog altijd geen internet en tv van kpn.

Is er iemand die mij wel kan helpen en wellicht de gouden tip heeft waardoor ik door kan gaan met de installatie 

14 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 26, 2025

Goedemiddag ​@Counter 

Zit je op glasvezel of koper?

Als je verbinding nog geactiveerd moet worden door KPN, dan krijg je zo'n SMS, dan is dit echt iets wat KPN moet oppakken en daar kun je zelf niet veel aan doen. Het kan natuurlijk zo zijn dat er ergens in een centrale iets mis is gegaan, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Als er een ticket is aangemaakt, kun je deze inzien op https://kpn.com/volgjestoring of niet? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 26, 2025

​@Flitsend  Bedank voor je reactie. Het gaat om glasvezel. Via de link "volg je storing" wordt niets weergegeven.

KPN medewerkers lezen hier toch ook mee, of niet?

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 26, 2025

​@Flitsend  Bedank voor je reactie. Het gaat om glasvezel. Via de link "volg je storing" wordt niets weergegeven.

KPN medewerkers lezen hier toch ook mee, of niet?

Dan neem ik aan dat je geen glas signaal ontvangt op je NT? Het wil ook wel eens helpen om de hele boel stroomloos te maken voor 5 minuten en dan weer aan te sluiten zodat alles even een duw in de rug krijgt als het ware. 

Er lezen inderdaad ook KPN medewerkers mee, maar voor dit soort zaken is het vaak handiger om te bellen met 0800-0402. Echter, als er al een ticket aangemaakt is om alles in gang te zetten is dat vaak afwachten. 

Het enige lichtpuntje is dan dat de facturatie (meestal) niet start tot je abonnement daadwerkelijk geactiveerd is. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Counter, denk je ook fijn gebruik te kunnen maken van een KPN abonnement, gaat het op deze manier toch mis. Als er iets mis gaat met de activatie van jouw abonnement dan moet een klantenservice medewerker inderdaad een ticket aanmaken voor de technische afdelingen. 

Heb je naar aanleiding van het ticket al meer informatie gekregen over wanneer jij het abonnement kunt gaan gebruiken? De collega's van de klantenservice zijn in dit soort gevallen wel de beste manier voor informatie en info over eventuele vervolgstappen. Medewerkers kunnen direct aan de telefoon voor je zien wat de status is. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

Helaas werkt het nog niet. Volgende week komt er een monteur. Ik hoop dat hij het probleem op kan lossen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2025

Hierbij het vervolg van een nog altijd niet goed werkende kpn glasvezel aansluiting:

Monteurs zijn vorige week vrijdag langs geweest, maar alles in huis was ok. Moesten het aan andere organisatie overdragen die gaan over glasvezel. Maandagochtend branden de twee lampjes op de NT GROEN en ik dus het modem aansluiten. Ondertussen kwam monteur langs ter bevestiging en om een foto te maken. Er leek schot in te komen. Netwerk deed het, tv deed het, maar de status van mijn bestelling in "mijn kpn" gaf een foutmelding in de trant van " er is iets misgegaan". Inmiddels was er weer een mailtje van kpn ontvangen met de melding dat er op 13-10 een monteur zou komen. Wat deze monteur zou komen doen werd in de email niet aangegeven. Product was blijkbaar ook nog niet gekoppeld in "mijn kpn" , waardoor ik de afspraak met de monteur niet zelf kon wijzigen of annuleren.

Dus gebeld met kpn servicedesk. Daar kreeg ik te horen dat als op het NT alle lampjes groen branden en het modem goed werkte de monteur kon worden geannuleerd. Dat heeft zij voor mij gedaan. Dat ik het product niet kon toevoegen was een landelijk probleem en deze functie moest ik de komende 24 uur maar af en toe proberen, want dan zou het wel opgelost zijn. En inderdaad de volgende dag kon ik het product toevoegen en kreeg ik de melding "product toegevoegd". Echter het product was niet zichtbaar in het scherm. Ook mijn email bij kpn kon ik niet activeren, ik kreeg de melding dat ik nog geen product had gekoppeld.

Nog maar eens naar de status van mijn bestelling gekeken en tot mijn verbazing stond nu de datum van activering op 13-10-2025. Een bekende datum voor mij, namelijk de dag dat de monteur zou langskomen, echter deze afspraak was door de medewerkster van kpn geannuleerd. Het was op dat moment 9-10-2025 en dus de datum van activering maar gewijzigd in vandaag 10-10-2025. Tot op heden nog niets gebeurd. Tot op heden al een maand aan het aanklooien en kom geen stap verder omdat iedereen bij kpn welliswaar behulpzaam is, maar niet verder kijkt dan zijn of haar neus lang is. Wat is mijn grootste ergernis op dit moment:

Kan email kpn niet instellen, kan F-secure niet activeren en het belangrijkste ik zit nog altijd bij ziggo, want de overstap is ook nog niet uitgevoerd. Ik heb bij KPN een glasvezel aansluiting van 1GB besteld, maar mijn snelheid blijft steken net onder de 300 download en upload. Lijkt mij niet te kloppen. Hoe kom ik uit dit labyrint?

Welke KPN-er is wel in staat om het hele proces te doorgronden en eental instellingen te controleren c.q. wijzigen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 10, 2025

​@Counter Kan het zijn dat jouw modem nog gegevens bevat van de vorige eigenaar. Maak eerst een fabrieksreset (reset-knopje tiental seconden vasthouden). Als het goed is, meldt jouw modem zelfs aan bij backoffice en jouw aansluiting wordt geregistreerd. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2025

​@TDN bedankt voor je advies. Ik wacht liever op een reactie van KPN. Ik heb namelijk behoorlijk wat ip-adressen gereserveerd, ter voorbereiding op de aansluiting. Incl een eigen interne ip-range en die ben ik bij een harde reset allemaal kwijt. Als het moet dan moet het, maar ik wil nu zekerheid en niet zomaar proberen of dat nog helpt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 10, 2025

ie ben ik bij een harde reset allemaal kwijt. 

Login bij jouw modem en maak paar screenshots van de instellingen. Met de screenshots kan je de oude instellingen binnen paar minuten weer herstellen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2025

Ok. Als ik geen nieuwe informatie van kpn-medewerkers krijg ga ik dit het weekend proberen. Ik wil eigenlijk niet proberen, maar van kpn doorkrijgen hoe het in hun systeem staat. 

Maar bedankt voor het advies.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 11, 2025

​@TDN Jouw suggesties waren inderdaad de oplossing. Modem naar fabrieksinstellingen en opnieuw opstarten en het werkt.

Hartelijk dank voor deze cruciale tip.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 11, 2025

​@Counter Kan het zijn dat jouw modem nog gegevens bevat van de vorige eigenaar. Maak eerst een fabrieksreset (reset-knopje tiental seconden vasthouden). Als het goed is, meldt jouw modem zelfs aan bij backoffice en jouw aansluiting wordt geregistreerd. 

Ik wil dit stukje wel even ontkrachten, dit kan eigenlijk niet voorkomen gelukkig.
Het stukje daarna wel, het modem moet zich inderdaad aanmelden bij het beheersysteem van KPN en de laatste tijd zien we dat het daar wel eens mis gaat. Dit komt omdat er wat werkzaamheden zijn geweest. Na een fabrieksherstel probeert het modem dit altijd opnieuw. Pas wanneer jouw modem is gekoppeld aan het beheersysteem herkent KPN dat alles is aangesloten en word de order afgerond, loopt de overstapservice door en kunnen pakketten aan/uit worden gezet.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 11, 2025

​@Ik_Combineer Bedankt voor je aanvulling. Wellicht geen modem die gegevens van een andere klant bevat, maar ik had het wel prettig gevonden als alle kpn-ers deze kennis ook hebben en/of eerder via deze communiteit reageren. Dit voelt als mosterd na de maaltijd en had mij een hoop irritatie bespaard. 1 medewerker van de servicedesk opperde zelfs om dan maar bij ziggo te blijven.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 11, 2025

Oh ja dat is wel intens huilen en niet de bedoeling natuurlijk. Gelukkig werkt het nu eindelijk zoals het hoort. Ruwe start maar vanaf nu kan het alleen maar zonneschijn zijn.