Skip to main content

Van de week is er een monteur geweest om glasvezel aan te sluiten in huis. Direct weer vertrokken want in de meterkast waar het punt naar binnen is gebracht is geen stopcontact. 

Tijdens de schouw voor aanleg is hier niets over gezegd, is dus wel essentieel dat er stroom is en had dus zeker gemeld dienen te worden bij de schouw door KPN glasvezel voor aanleg.

Vraag hoe nu verder, kan de KPN of ESfiber het punt nog naar de andere kant van de muur brengen in de hoek van de kamer waar het modem staat? of een stroomaansluiting regelen. Waar nu de Tel.aansluiting zit is al een doorgang naar de meterkast voor het telefoonpunt

Glasvezelpunt had beter direc in de kamer aangelegd kunnen worden, had ook prima gekunt en was er nu geen probleem geweest.

Vreemd is ook dat de monteur die bij mijn zoon is geweest meldde dat dit bij de aansluitwerk zaamhedenhoort. Ook bij de KPNhelpdesk kregen wij dit antwoord, de ene monteur doet/kan dit wel en de andere niet.

Graag hoor ik dus hoe nu verder

Waar hangt het glasvezelmodem nu? In de meterkast toch? En de Experiabox / KPN Box in de woonkamer? 


Het glasvezelmodem hangt nu ook in de woonkamer waar wel stroom is uiteraard op de plek waar eerst het telefoonaansluitpunt zat en het glasvezeldraadje gaat door de oude telefoonkabel doorvoer naar het aansluitpunt in de meterkast.

Zat toch al een gaatje achter voor het oude telefoonsnoer dat ook al naar de meterkast ging.

Prima oplossing zo.


Dank voor de update. Ik ben blij dat het goed is gekomen.

Als er ooit iets is, weet je mij te vinden.