Skip to main content
Vraag

Aansluiten KPN abonnement wordt steeds uitgesteld

• March 3, 2026
  • 4 reacties
  • 84 keer bekeken

Ik ben een nieuwe klant bij KPN en heb nu al spijt van deze keuze, omdat ik sinds november vorig jaar gebruikmaak van de overstapservice om van Ziggo naar KPN te gaan, maar ondanks herhaalde beloften dat mijn aansluiting op 16 december gereed zou zijn en dat de aannemer een week van tevoren contact met mij zou opnemen om de glasvezelkabel binnen te brengen, heb ik niets gehoord; pas na zelf bellen kreeg ik te horen dat KPN van aannemer is gewisseld, dat de nieuwe aannemer de glasvezelkabel buiten niet kan vinden en dat de vorige aannemer geen documentatie heeft achtergelaten, waardoor niemand weet waar de kabel ligt en de oplossing tot 30 dagen kan duren, terwijl mij vervolgens opnieuw werd beloofd dat alles vóór 20 januari 2026 geregeld zou zijn, maar ook dat is niet gebeurd; sindsdien word ik van het kastje naar de muur gestuurd, heb ik eind januari nogmaals mijn verhaal moeten uitleggen en werd mij beloofd dat ik binnen vijf werkdagen teruggebeld zou worden, maar nu — inmiddels maart — heb ik nog steeds niets gehoord en zie ik zelfs dat de aansluitdatum in de KPN‑app telkens wordt uitgesteld, nu naar 13 maart 2026, terwijl dit al in december klaar had moeten zijn; extra wrang is dat ik juist wilde overstappen om de hoge kosten van Ziggo te vermijden en omdat KPN goedkoper zou zijn, maar ik betaal al maanden onnodig de hogere Ziggo‑kosten doordat KPN één simpele afspraak niet nakomt, en bovendien heb ik ook mijn mobiele abonnementen naar KPN overgezet om te profiteren van dubbele data in combinatie met KPN‑thuis, maar doordat mijn thuisinternet nog steeds niet is aangesloten, profiteer ik nergens van.

4 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@S.Ellis. Welkom op de KPN Community! Dan denk je alles goed geregeld te hebben met de aanvraag, overstapservice, combineren van abonnementen en daardoor lagere kosten en dan blijkt dat jouw glasverbinding gereed maken toch niet zo simpel is. En ook erg frustrerend dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. 

Allereerst lof voor jou dat je al zoveel informatie boven tafel hebt kunnen krijgen, want zo weet je in ieder geval een beetje waar je aan toe bent. Het was natuurlijk prettig geweest dat wij (en de aannemer) je dit pro-actief had gemeld, zodat je er eerder in gekend was. Dat nemen we mee als feedback. 

Daar heb jij direct niet zoveel aan, dus ik wil ook eens zien wat ik wel direct voor je kan betekenen. Daarvoor heb ik wel je gegevens nodig die ik nu nog niet heb, dus zou je je profiel willen aanvullen met je achternaam, geboortedatum en postcode en huisnummer? Dan ga ik eens op zoek naar iemand die hier meer over weet en hopelijk ook iets in gang kan zetten. Dit loopt nu al vanaf november en dat is toch wel erg lang. Daar moeten we iets aan gaan proberen te doen. 

Geef maar een seintje hier als het gelukt is met je profiel! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 5, 2026

Hoi Arjan, ​@Arjan van KPN 

Nogmaals bedankt voor je bericht. Je gaat het misschien niet geloven, maar het is eindelijk gelukt met mijn glasvezelaansluiting. Ik heb gisteren met KPN gebeld over de actie die ze momenteel hebben lopen met de PlayStation 5 of Nintendo Switch. Ik heb uitgelegd dat ik graag van deze aanbieding wil profiteren, aangezien mijn internet nog niet actief was en ik al maanden wacht op een glasvezelaansluiting.

Een medewerker van de klantenservice gaf aan dat dit mogelijk was. Hij moest daarvoor mijn huidige bestelling annuleren en een nieuwe voor mij aanmaken. Vervolgens zou hij een nieuwe opdracht naar KPN Netwerk sturen voor het aansluiten van de glasvezel.

Tot mijn verbazing werd ik vandaag al gebeld door KPN Netwerk met de vraag of een monteur vandaag langs kon komen, mits ik thuis was. Zo gezegd, zo gedaan: zowel een KPN-monteur als de aannemer zijn vandaag langs geweest en hebben direct de glasvezel in mijn meterkast aangesloten.

Wat betreft de glasvezel is alles nu dus geregeld. Nu alleen nog de modem en tv-box, maar dat volgt nog.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 5, 2026

Hier eigenlijk bijna hetzelfde verhaal, heel herkenbaar dit. Bij mij ligt nu na een jaar de glasvezel binnen, en ook ik wordt op 13 maart aangesloten. Maar dat is ook al een paar keer verschoven dus…. krijg steeds minder hoop.

En het is wel vrijdag de 13de 😁

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Oh, kijk eens aan! Dat kon ineens heel snel allemaal ​@S.Ellis :D Waarschijnlijk ben je nu gelijk in een ander bakje terecht gekomen met je nieuwe aanvraag bij de juiste aannemer en kon er snel geschakeld worden. Nou ja, heel fijn natuurlijk. 

Dan is het alleen nog even wachten op het installatiepakket inderdaad en daarna op je welkomstcadeau en dan ben je helemaal gesetteld. Mocht je nog ergens tegenaan lopen bij de installatie of start van je abonnement, laat het dan weten! Dan kijken we hier wat we kunnen doen. 

Hier eigenlijk bijna hetzelfde verhaal, heel herkenbaar dit. Bij mij ligt nu na een jaar de glasvezel binnen, en ook ik wordt op 13 maart aangesloten. Maar dat is ook al een paar keer verschoven dus…. krijg steeds minder hoop.

En het is wel vrijdag de 13de 😁

13 maart komt er al mooi snel aan. Voor sommige mensen is 13 ook een geluksgetal hè ;) Ik noem een Jorrit Bergsma en zie hoe dat uitgepakt heeft. Dus ik heb voor jou ook goede hoop. Als je nog wat meer informatie wilt, dan kun je altijd even bellen met KPN Netwerk. Zij kunnen je doorschakelen met de aannemer.