Skip to main content

Aansluiten KPN glasvezel loopt niet volgens planning

• February 8, 2025
  • 89 reacties
  • 1809 keer bekeken

Toon eerste bericht

89 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 5, 2025

Hai ​@Denise van KPN ,

Ik ben inderdaad vanmiddag nog gebeld door KPN met een update zonder echte update. Ja, de aannemer had teruggekoppeld dat alles bij hun goed was, dat er licht in de glasvezel zichtbaar was en alles dus goed was. Heb dus nog maar even rustig het verhaal teruggekoppeld dat ik dat ook wel wist, bij oplevering op 9 juli was er een NT geplaatst en dat kastje geregistreerd, waarna allebei de groene lampjes constant brandden. Maar… dat toen al, toen de bij mij aanwezige monteur een ticket aan wilde maken dit moeilijk was omdat ‘ze de hele poort niet uit konden lezen’ en het dus meer op een hardware/dslam probleem leek. Zoals ​@joey92 ook al zei: hij ziet op de dslam waar het om gaat *geen enkele* actieve poort.

De dame die ik vanmiddag sprak zou nog weer gaan bellen met de aannemer en dit terugkoppelen, maar ergens schijnt dit een heel moeizaam proces te zijn. En ik heb slechts mijn 40 jaar IT-ervaring op iets boven jan boerenfluitjes niveau (heb aardig wat gezien) maar als bij de eerste oplevering mijn lijn gewoon actief was kan het probleem haas niet in een wijkverdeler zitten, want dan had mijn lijn in eerste instantie al niet gewerkt.

En ik weet een beetje waar ik het over heb (met adsl dslams) want bij Ahoy hingen twee dslams, die met tweedraads kabels anderhalve kilometer onder de hallen door gelegd was, om op de beursvloer met een zyxel adsl modempje een standhouder van een internet verbinding te kunnen voorzien. Tot ongeveer 90 Mbit. 

Morgen heb ik weer een vrije dag, maar die ga ik fijn besteden aan de twee kleinkinderen (tweeling meiden van 9) want die koste ook veel energie, maar geven ook zoveel energie terug.Ik wens je een fijne avond, maar het zou toch leuk zijn als ik dit weekend eens aan de slag kan met KPN glas. Maar mijn glazen bol geeft nog geen licht...

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • August 5, 2025

Wat een langlopende soap is dit geworden 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 5, 2025

Absoluut, maar ik probeer het af en toe maar een beetje te kruiden :-) Ik had gister een KPN monteur op het werk om glas aan te sluiten, en die zei nog ‘volgens mij gaat het om communicatie, toch? Verbinding?’ 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • August 5, 2025

Absoluut, maar ik probeer het af en toe maar een beetje te kruiden :-) Ik had gister een KPN monteur op het werk om glas aan te sluiten, en die zei nog ‘volgens mij gaat het om communicatie, toch? Verbinding?’ 

Lol

In ieder geval veel plezier morgen

Daar haal je meer uit en krijg je meer voor terug dan dit ;)

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Pfff, om moedeloos van te worden. Ik heb echt bewondering voor hoe jij om gaat met deze situatie. Het vervelende is dat ik hierin weinig meer voor je kan betekenen, anders had ik het echt met liefde gedaan. Wat ik wel kan doen is je vandaag heel veel plezier met je kleindochters wensen! Wat gaan jullie doen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 6, 2025

Nou, de meiden vonden zelf maar dat ze er een luie pyjama dag van zouden maken, met daarnet broodjes knakworst :-) Die opa is wezen halen bij de supermarkt natuurlijk, hè?

En weet je? Ik weet zeker, heel zeker… dat  vanmiddag om precies drie uur.. het precies twee uur en vijf minuten later is als nu :-)

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Dat klinkt als een heerlijk dagje voor de meiden! 💚

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 8, 2025

Zeker wel, nu volgt alleen wel weer een teleurstellend weekend zonder glasvezel internet. Want dat vermaledijde groene lampje blijft maar knipperen, En ik geloof nooit dat dat voor vanmiddag vijf uur nog verandert. Want de laatste update in het ticket was dat ik de update had gekregen dat er geen update was. Of zoiets… 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 8, 2025

Maar ik werd zowaar rond half zeven nogmaals gebeld door KPN. Fijne man, straalde senioriteit uit. Wist precies waar ik op doelde, dat de lijn gewoon gewerkt heeft, er nu geen lijn actief kwam. Dat dit niet het gevolg was van een storing/onderbreking door bijvoorbeeld graafwerkzaamheden. Had gezien dat ik aanstuurde op DSLAM problemen, en gaf aan dat (ja, nu is het al vrijdagavond dus nu ga ik niks meer kunnen betekenen) er ‘gewoon’ door netwerk in de centrale naar de verdeler gekeken moest worden. En dat de case manager wat regelmatiger een update belletje moest geven, omdat dit inderdaad al veel te lang duurde.

Hij vroeg me of er nog een monteur langs was geweest vandaag (wat niet het geval was) omdat er opnieuw een NG kastje was opgevoerd voor activatie in het systeem. Gelukkig heb ik foto’s gemaakt, dus we konden het serienummer vergelijken. En inderdaad was er opnieuw een poging gedaan mijn huidige NT kastje te activeren.

Waardoor ik dus nog wel steeds baal dat ook dit weekend mijn lijn nog biet werkt maar wel het gevoel heb dat nu de juiste partij aangestuurd wordt om net juiste te doen. Ga ik straks gewoon lekker even achter mijn keyboard kruipen en wat muziek maken :-)

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 10, 2025

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Weer een weekend zonder glasvezel. :( Er is niet toevallig al meer schot in de zaak, of wel?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 12, 2025

Nee, helaas nog geen enkele ontwikkeling. Had toch eigenlijk nu wel actie en terugkoppeling verwacht vanuit netwerk. Mijn glazen bol begint wat troebel te worden.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

😟 Ik heb mijn collega's nogmaals verzocht om hier verder naar te kijken en jou meer op de hoogte te houden.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 13, 2025

Dank je… werk vandaag thuis (moet straks naar ziekenhuis holter kastje 24u registratie inleveren) en zit gelukkig met mijn rug naar dat kNipperende kLeaudte modem, hoef ik niet steeds te kijken. Laten we het nou eens spannend maken: wat is de status van dat lampje als ik straks weer thuiskom? 😅

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 13, 2025

Nou, dat beetje hoop wat ik had is weer netjes maar vakkundig de grond in geboord. Want ik kreeg inderdaad een status update, maar daarin werd gezegd dat het niet om een hardware probleem gaat maar een software probleem, waardoor de registratie van de NT unit op de DSLAM niet lukt. Er schijnt een team mee bezig te zijn, want het aantal storingen loopt op. Niet iedereen zou overigens het probleem hebben. De voorzichtige verwachting is dat dit vast niet deze week opgelost is, maar in een voorzichtige schatting eerder twee weken.

Dit is dus de zoveelste variant op een oorzaak van de storing, de zoveelste partij die ermee bezig is / zou zijn, en voor mij de zoveelste teleurstelling. Als het ooit eenmaal werkt moet er maar een gouden lintje omheen. `met een strikje.

En het is met mijn astma en cardiologische achtergrond niet slim om me druk te maken, dus dat probeer ik ook maar niet te doen. Maar teleurgesteld ben ik wel.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat je een update hebt gekregen, maar dit is niet de update waarop we hadden gehoopt. Hopelijk hebben ze dan nu echt de oorzaak gevonden en kunnen ze dit snel oplossen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 15, 2025

En daar hebben we de tweede factuur voor KPN Thuis… nee, ik weet hier even geen leuke draai meer aan te geven op de vrijdagmiddag. Want nee, mijn lijn werkt nog altijd niet. Vanavond maar weer even achter het keyboard kruipen, zet ik mijn energie nog om in wat moois :-)

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 15, 2025

Dus maar weer wat ingespeeld en gezongen :-) Alleen dat uploaden via Zuigo he? :P

LePaul - Steal away

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Over de facturen hoef je je niet druk te maken. Dat regelen we wel als jouw verbinding eindelijk live is, want je hoeft natuurlijk niet te betalen voor een lijn dat überhaupt niet actief is. Wel wil ik vragen of je de facturen wil blijven betalen. Dat maakt het straks een stuk makkelijker.

Ik heb ook gelijk even gekeken of er al weer een update is, maar nee. Het laatste nieuws is wat jij al deelde. Echt even afwachten nu.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 19, 2025

Dat van die facturen betalen had mijn vrouw ook al bedacht. Ze zegt ‘normaal gesproken zou ik dat meteen storneren, want ze hebben er geen recht op. Maar ik snap dat dat hier zaak alleen maar lastiger zou maken’. Wat heb ik toch een verstandige vrouw hè?

Ik had vanmiddag nog even gebeld, en werd vanavond weer door één van de laat ik zeggen casemanagers gebeld. Die ook ‘ietwat verbaasd’ was dat na zijn verzoek om KPN Netwerk naar de centrale te laten gaan ik de terugkoppeling kreeg dat het een software probleem was. Ik weet ook hoe ze heet, maar dat zal ik buiten dit topic houden :-) De namen schijnen nu wel wat meer neutraal/trendy te worden. De man laat een notitie na voor mijn ‘contactpersoon’ die de updates met mij deelt. Met het verzoek om even na te gaan hoe het nu precies zit en dat morgen even terug te koppelen.

Ik probeer het maar weer even te parkeren, donderdag de uitslag van een 24-uur holter onderzoek, de rikketik tikt soms ineens 165 keer per minuut. En dan. voel ik me niet fijn, kan ik je zeggen.Kijken wat daar uitkomt.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 19, 2025

Er zijn inderdaad belangrijkere zaken dan het internet. Hoewel dat natuurlijk ook heel belangrijk is. Heel veel succes met de uitslagen van het onderzoek donderdag. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Een hele verstandige vrouw heb je, ​@BigDaddyNL. 😉

Er zijn inderdaad belangrijkere zaken dan het internet. Hoewel dat natuurlijk ook heel belangrijk is. Heel veel succes met de uitslagen van het onderzoek donderdag. 

Hier sluit ik me volledig bij aan!

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • August 21, 2025

​@BigDaddyNL 

ik zie inmiddels van onze kant dat de verbinding vandaag actief geworden is?

heb jij dit inmiddels ook in de gaten gekregen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 21, 2025

Ha ​@joey92 ,

Scherp opgemerkt. Vanmiddag tegen vier uur, maar ik had inderdaad dingen die belangrijker waren. Had het even snel aan ​@Denise van KPN sl teruggekoppeld, moet nu even kijken hoe snel het modem van zijn verouderde firmware wordt verlost.

Ik had vanavond gesprekken met onder andere onze autistische zoon via de telefoon, dus heb nu net pas een half uurtje zitten loeren. Modem is nog twee keer gereboot vandaag, daarom zet ik de boel nog niet over van Ziggo naar KPN. Maar dit was even op mijn MacBook Air M1 via WiFi de snelheid:

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 21, 2025

​@joey92 dit is mijn modem info:

Hij is al een paar keer gereboot maar zie hier nog geen verandering. Maar YES, HET WERKT!