Skip to main content

Ik heb een internet only abonnement afgesloten bij YouFone met het KPN netwerk. Ik woon in een gerenoveerd appartementencomplex waarin ieder appartement zijn eigen meterkast heeft. Hier zijn een aantal kabel getrokken, is hiervoor 1 bruikbaar voor het aansluiten van mijn experia box?

 

Kunt u een foto plaatsen?


Groene kabel - vierkant kastje is coax / Ziggo aansluiting.
Dat is in ieder geval niet van toepassing voor KPN.

Mogelijk de blauwe netwerkkabel?  In zoverre dat het wel voorkomt dat bij appartementen internet aansluitingen centraal geregeld worden, en van daaruit een netwerkkabel verder naar elk appartement?
(Centraal glasvezel aansluitpunten - van daaruit achter een media-converter via “ethernet” verder).

Het is in ieder geval niet standaard met wat je daar laat zien. (Wel netjes opgeleverd).

Dat zou hier echter best het geval “kunnen” zijn??
Je kunt het proberen door de blauwe kabel met RJ45 stekkertje in de WAN-poort van de Experia Box te steken. Is oranje poort van de Experia Box.

Als het niet werkt, en je hebt nog een eigen router, probeer die eens?

Misschien komt internet helemaal niet via aparte aansluitingen binnen, maar in eigen beheer van de verhuurder, en van daaruit verdelingen??

Wat geeft  https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/  voor informatie op je adres?


Die blauwe kabel gaat waarschijnlijk naar een wandcontactdoos in de woonkamer. Daar kun je dan de tv op aansluiten.

Die groen kabel heb je zoals gezegd niets aan bij KPN. Zitten er nog meer kabels in de meterkast?


Helaas heeft de blauwe internet kabel in de WAN poort geen effect. De enige kabels die binnenkomen staan op de foto’s. Ik zal morgen contact opnemen met de huurinstantie. Bedankt allebei! (: 


De blauwe kabel zal waarschijnlijk hier na toe lopen


Welkom op het forum @Wjjgro. Zie dat je al wat hulp hebt gekregen van mede-users. Die blauwe kabel zal inderdaad naar datgene lopen wat op jouw laatste foto staat. Dat is als het goed is een netwerkpoort ingebouwd in de muur. Daar kun je dan de tv op aansluiten. In de meterkast stop je de blauwe kabel in 1 van de netwerkpoorten van jouw modem. Je hebt echter ook een kabel nodig die in de dsl of wanpoort van het modem gaat. Daar is dan wel een aansluitpunt voor nodig. Zit dat wel in jouw meterkast? Ben nu wel benieuwd wat het contact met jouw huurinstantie heeft opgeleverd.


Na contact met mn huurinstantie gaat het als het goed is geregeld worden. Bij de renovatie is KPN hier geweest maar wilde niet óók kabels leggen omdat Ziggo deze al had liggen naar de appartementen toe. Beetje een raar verhaal, maar om een lang verhaal kort te maken, de ‘hoofd-klusjesman’ hier gaat er opnieuw voor me achteraan!