Skip to main content
Antwoord

Aansluiten verbinding lukt niet na zelf verplaatsen aansluitpunt

• June 5, 2025
  • 5 reacties
  • 90 keer bekeken

Goedemorgen beste, 

Wij hebben de orginele aansluiting verlaagd van 107 cm naar alles 30cm boven de grond. De orginele aansluiting zit achter een gestucte muur. Nu gaat er iets niet goed met het aansluiten van internet & TV. Er blijkt geen spanning te staan op de kabels die verlengd zijn.

Met de zwarte cirkel , ik naar beneden verplaatst.
dit is de binnenkant van het kastje. Is dit de orginele aansluting?
zie met pijltjes voordat het verplaatst werd. 

Klantenservice en de monteur geven aan dat de KPN bij de orginele aansluiting moet wezen en dat wij het gedeelte open moeten maken. Als ze erbij kunnen zou het probleem 100% opgelost worden. Ik heb wat foto's van het oude kastje (die nu achter de muur zit). Kan iemand mij garanderen dat dit de juiste/orginele aansluiting is en dat ik dalijk niet de muur open maak terwijl het niet het geval blijkt te zijn?

Meer voor de zekerheid :) .

Ik hoor het heel graag. 

Bedankt. 

Beste antwoord door Ik_Combineer

Die elektricien van jou wist duidelijk niet wat hij deed. Dit is een stap58 invoerkabel / aansluiting en die heeft hij volledig verkeerd verlengd. Zoals ik het nu zie probeer je een (slecht in elkaar gedraaide) verbinding op te zetten tussen 1 ader en aarde. 

De grond in Nederland doet een hoop, maar helaas komt er nog geen internet uit als ik mijn kabel in de grond steek. Dus hier moet inderdaad een monteur van KPN toegang tot hebben en herstellen. Bestel een monteur via de link van JanD en zorg ervoor dat wanneer deze langs komt uw muur uitgehakt is en hij weer volledige toegang heeft tot de kabel van je eerste foto.

Verder; vraag je geld terug aan die elektricien, blijf bij je leest heet dat.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• June 5, 2025

Ja dit is de originele aansluiting. Het had "binnengeleiding" kunnen zijn. Dan had de originele KPN kabel vanaf buiten binnen kunnen komen in bijvoorbeeld de meterkast. En daar vandaan naar deze locatie in de woonkamer. Maar dan had het waarschijnlijk geen kabel geweest met zoveel draadjes.

Je had hier zelf eigenlijk helemaal niet aan mogen komen. Die draadjes zo in elkaar gedraaid, heb je dat zo laten zitten? Zonder afscherming? Dan kunnen ze elkaar makkelijk raken.

Er worden maar 2 draadjes gebruikt. En voor deze 2 draadjes moet je in de utp kabel ook 2 draadjes gebruiken die bij elkaar horen denk ik. Dus bijvoorbeeld blauw en blauw-wit. En niet blauw en bruin.

Ik snap niet dat je dit weer dichtgemaakt hebt voordat je zeker wist dat het werkte…

@Ik_Combineer weet hier vast veel meer vanaf.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 5, 2025

Bedankt voor de reactie, het was ons idee ook niet om dit kastje te verplaatsen. Maar wij hebben tijdens de verbouwing aangegeven aan de electricien alle stopcontacten naar beneden te halen maar waarom hij deze ook naar beneden heeft gehaald is voor ons ook een vraag. Wij wonen zelf in een appartementencomplex en is er niks in onze meterkast. Maar als wij het kastje openmaken, kunnen jullie dit probleem oplossen? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 5, 2025

Beste ​@Phil Spek gewoon een monteur bestellen via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/monteur

Succes

• June 5, 2025

Maar als wij het kastje openmaken, kunnen jullie dit probleem oplossen? 

Een monteur van KPN kan dat dan oplossen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • June 5, 2025

Die elektricien van jou wist duidelijk niet wat hij deed. Dit is een stap58 invoerkabel / aansluiting en die heeft hij volledig verkeerd verlengd. Zoals ik het nu zie probeer je een (slecht in elkaar gedraaide) verbinding op te zetten tussen 1 ader en aarde. 

De grond in Nederland doet een hoop, maar helaas komt er nog geen internet uit als ik mijn kabel in de grond steek. Dus hier moet inderdaad een monteur van KPN toegang tot hebben en herstellen. Bestel een monteur via de link van JanD en zorg ervoor dat wanneer deze langs komt uw muur uitgehakt is en hij weer volledige toegang heeft tot de kabel van je eerste foto.

Verder; vraag je geld terug aan die elektricien, blijf bij je leest heet dat.