Skip to main content

Beste KPN,

Ik probeer mijn modem (Experia Box V10) aan te sluiten op DSL. In mijn meterkast vind ik een ISRA 1 aansluiting. De handleiding geeft aan dat ik een kabel moet afknippen en vervolgens een rood en blauw draadje op een doorlusdoosje moet aansluiten. Echter weet ik niet exact welke kabel ik door zou moeten knippen. 
Kijkend naar de foto hieronder zie ik een blauw draadje inkomend enkel aan de onderkant van de ISRA. Maar dit lijkt mij de ingang, waar het signaal van KPN binnenkomt. Aan de bovenkant vormen zich twee kabels met daarin elk een rood,groen,zwart,geel draadje. Als ik een van deze op het doorlusdoosje aan zou sluiten, heb ik geen blauw draadje..
Ik heb geen idee hoe ik mijn modem nu aan moet sluiten. Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt!

Hieronder een foto van de ISRA 1 hoofdaansluiting in de meterkast:

 

Dit is wat de handleiding zegt over de aansluiting:


En dit is de volledige handleiding als dat handig is: https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/docs/Installatie_Handleiding_Budget_Alles-in-1.pdf

Wat aan de onderkant zit aangesloten, dat ziet er wel netjes uit. Wat er aan de bovenkant zit aangesloten, die 2 kabels, daar klopt niets van :joy:

Heeft u dat gedaan? Vorige bewoners? Waar gaan die 2 kabels naar toe?

Ik denk net als u dat de onderkant idd de ingang is. Aan de bovenkant sluit u 1 kabel aan. Rood op rood, blauw op blauw. Rest is niet belangrijk. Aan de andere kant van dat kabeltje moet dan zo'n klein (meestal) transparant telefoonstekkertje zitten. Met 4 van die koperkleurige contactpunten. Hierbij moeten rood en blauw op de middelste 2 contactpunten aangesloten zitten. Dit stekkertje steek je dan in de Experiabox. In de DSL poort.


Wat aan de onderkant zit aangesloten, dat ziet er wel netjes uit. Wat er aan de bovenkant zit aangesloten, die 2 kabels, daar klopt niets van :joy:

Heeft u dat gedaan? Vorige bewoners? Waar gaan die 2 kabels naar toe?

 

Dit alles zat er al toen ik erin kwam. Ik gok dat de twee kabels aan de bovenkant naar telefoon-stopcontacten in het appartement gaan. Hier zijn er namelijk ook twee van.


Ok. Lees mij reactie nog eens, want ik heb hem inmiddels aangevuld :wink:


Ik denk net als u dat de onderkant idd de ingang is. Aan de bovenkant sluit u 1 kabel aan. Rood op rood, blauw op blauw. Rest is niet belangrijk. Aan de andere kant van dat kabeltje moet dan zo'n klein (meestal) transparant telefoonstekkertje zitten. Met 4 van die koperkleurige contactpunten. Hierbij moeten rood en blauw op de middelste 2 contactpunten aangesloten zitten. Dit stekkertje steek je dan in de Experiabox. In de DSL poort.

 

Bedankt voor je hulp Nick, maar ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp.

Wat voor kabel moet ik aan de bovenkant aansluiten? Een nieuwe kabel? Ik heb wel een telefoonkabel (met groene uiteinden), maar zonder koperkleurige contactpunten. 

Ik heb een doorlusdoosje bijgeleverd gekregen waarop ik de kabel vanuit het ISRA punt zou moeten aansluiten (rood op rood, blauw op blauw). Daarin moet dan vervolgens de DSL kabel (bovenkant op foto), en het andere uiteinde van die DSL kabel in de modem. Zo ziet dit doorlusdoosje eruit:

 


Hi Maro, welkom op het forum. 

Ik zie dat je al goed op weg bent geholpen. Als ik het echter zo lees, is het misschien niet handiger dat wij een installatiemonteur sturen die dit voor je in orde maak?  Op basis van je foto's zal dit geen extra kosten met zich meebrengen. Ik ga er dan voor het gemak vanuit dat je bij ons een bestelling hebt geplaatst. Klopt dit?

Zou je dan ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je.Â