Skip to main content

Hallo , gisteren mijn kpn 14 box gekregen. aansluitdatum staat op vandaag. vanochtend mailtje gehad dat het zou zijn opgeleverd. box aangesloten , kan eigenlijk bijna niks verkeerds doen , maar wifi lampje groen , power rood , geen internet meer. dus geprobeerd de fritzbox weer opniew aan te koppelen , maar helaas geen internet meer. kan iemand aub dit nakijken

Hallo @Wzawzdb48 , doen de lampjes op je glaskastje het wel? En heb je dat kastje al eventjes 2 minuten van het stroom gehaald?


Alles al gedaan ja. 😀

Het eerste wat ik heb gedaan. Lijkt alsof het signaal er gewoon vanaf is

P.s

Het glasvezelkastje werkt gewoon 2 groene lampjes. 

Modem zou het gewoon moeten doen gewoon de goede kabel die erbij zat ook in de goede aansluiting op de box 14 gedaan.


Alles al gedaan ja. 😀

Het eerste wat ik heb gedaan. Lijkt alsof het signaal er gewoon vanaf is

P.s

Het glasvezelkastje werkt gewoon 2 groene lampjes. 

Modem zou het gewoon moeten doen gewoon de goede kabel die erbij zat ook in de goede aansluiting op de box 14 gedaan.

heel makkelijk iets maar heb je de glasvezel modem zelf al netloos gehad voor 5 min?


Alles al gedaan ja. 😀

Het eerste wat ik heb gedaan. Lijkt alsof het signaal er gewoon vanaf is

P.s

Het glasvezelkastje werkt gewoon 2 groene lampjes. 

Modem zou het gewoon moeten doen gewoon de goede kabel die erbij zat ook in de goede aansluiting op de box 14 gedaan.

hmm ja enige keer dat signaal er van ons af was was toen we het weer overzette naar oude woning , 

toen hadden ze serienummer nodig van glasvezel modem wellicht kan je die nu ook alvast sturen als ze die nodig hebben ?


Als ze me die vragen zal ik die zeker geven


Branden er wel lampies bij de rode poorten zowel op Ont als Modem? Genexis Ont neem ik aan?


 


Heb ook al kpn gebeld en alle.stappen doorlopen waaronder hard reset en meer.van glasvezel kastje en ook de modem. Nu maandag zou een monteur komen...


Ik bedoelde de lampjes bij de kabel, die onderin het glasvezelkastje gaat.


In het zwarte glasvezelkastje kunnen maar 3 lampjes branden power connection en alarm.

Tot vanochtend heeft alles gewerkt. Ik had de fritzbox met 1gb glasvezel. Overstap naar plug and play kpn box 14 doet 't gewoon niet. Want je kan niks verkeerd.doen. kabel die bij de modem zat in het glasvezelkastje en andere kant in de box 14


Er branden lampjes naast het stekkertje van de kabel die in het glavelkastje gaat. Onderop dus.

Net als dat er lampjes branden bij de WAN poort van het modem, waar dezelfde kabel in gaat.

 

Edit: Er horen lampjes te branden..


Helaas zie ik dit niet. Gekeken eronder maar zie niks. Maar vanochtend deed alles.het nog zoals ik al aangaf in het vorige bericht. 

P.s bij de fritzbox maakt.hij wel verbinding!!! Althans de benodigde lampjes power en wlan branden. Terug naar box 14, en dan niet

Dus zal dan toch wel aan de box 14.liggen denk ik

 

Edit: de lampjes branden van de fritzbox maar ver


Aan het serienr te zien valt die Genexis in de reeks waarbij de WAN poort uit kan vallen en niet meer aan gaat.

 

Als je de Fritzbox erop zet werkt het wel? Hmm.. 🤔


Goedemorgen @Wzawzdb48 en bedankt voor je bericht!

Heb ook al kpn gebeld en alle.stappen doorlopen waaronder hard reset en meer.van glasvezel kastje en ook de modem. Nu maandag zou een monteur komen...

Is de monteur inmiddels geweest en is het probleem nu ook verholpen?

 


Goedemorgen @Wzawzdb48 en bedankt voor je bericht!

Heb ook al kpn gebeld en alle.stappen doorlopen waaronder hard reset en meer.van glasvezel kastje en ook de modem. Nu maandag zou een monteur komen...

Is de monteur inmiddels geweest en is het probleem nu ook verholpen?

 

Goedemorgen, de monteur is geweest.en het bleek het nt kastje te zijn. Was bekend dat er daar veel problemen mee waren. Heeft n nokia opgehangen en nu en toen werkte alles. Bleef wel nog een oranje lampje branden op de kpnbox 14 maar sinds gisterenochtend zijn de lampjes groen. Vandaag krijg ik n nieuwe netwerkkaart voor de pc etc..dus dan ff de snelheid testen. Fijne dag. Mvg Ray


Goedemorgen @Wzawzdb48 en bedankt voor je bericht!

Heb ook al kpn gebeld en alle.stappen doorlopen waaronder hard reset en meer.van glasvezel kastje en ook de modem. Nu maandag zou een monteur komen...

Is de monteur inmiddels geweest en is het probleem nu ook verholpen?

 

Goedemorgen, de monteur is geweest.en het bleek het nt kastje te zijn. Was bekend dat er daar veel problemen mee waren. Heeft n nokia opgehangen en nu en toen werkte alles. Bleef wel nog een oranje lampje branden op de kpnbox 14 maar sinds gisterenochtend zijn de lampjes groen. Vandaag krijg ik n nieuwe netwerkkaart voor de pc etc..dus dan ff de snelheid testen. Fijne dag. Mvg Ray

Mooi om te lezen @Wzawzdb48 en bedankt voor deze positieve update! Als er nog iets is waarmee we je kunnen helpen, laat dit dan vooral weten!