Skip to main content

Na jaren wachten op glasvezel van de KPN zou dan eindelijk glasvezel komen einde 2023. Helaas ging dat niet door en werd de status van het aanleggen van de glasvezelkabel steeds opgeschoven en ja hoor dan eindelijk in mei lag de kabel er tot aan de voordeur. De laatste status ( 2 weken geleden) was we gaan u aansluiten op het glasvezel binnen 2 weken dus nu wachten op brief en monteur. Begin deze week nog niets gehoord dus ik maar weer eens naar de status kijken en SCHRIK wat staat daar nu ineens MAART/APRIL 2025!!! 
dus we gaan van 4 e kwartaal 2023 gewoon even naar 1e/2e kwartaal 2025 echt belachelijk wat worden we toch in de maling genomen en belazerd. Allemaal beloftes maar nakomen ho maar.

misschien dan nu maar na een levenslang klant bij KPN te zijn toch maar eens gaan kijken naar een andere partij die minimaal de afspraken na komt.

Ben echt teleurgesteld door de KPN 

De aansluiting en het afmonteren van uw glasvezelaansluiting in de woning wordt verricht door KPN Netwerk ( of een onderaannemer daarvan) dus niet KPN provider alwaar u de abonnementen bij afsluit. Het zijn echt 2 verschillende bedrijven, anders dat de naam KPN doet vermoeden.

Als u een bestaand abonnement bij KPN heeft en er nu nog op koper wordt geleverd, kunt u via de klantenservice ( gratis nummer 0800-0402) een migratie naar glasvezel aanvragen, zodat uw aansluiting spoedig(er) kan worden opgeleverd. 

Trouwens dat MAART/APRIL 2025 is een richtdatum voor KPN Netwerk zelf !


Ga gewoon niet zitten wachten op glasvezel, want dat is teleurstelling na teleurstelling. Het word constant opgeschoven en uitgesteld. Gewoon doorgaan met uw leven. Vergeet het gewoon.


Bedankt voor jullie reacties. En hansaanzet als het meerdere partijen zijn waarom geeft de KPN dan aan dat je binnen 2 weken glasvezel hebt ? Dat is toch vragen om deze reactie’s en ontevreden klanten. 
En ja ben mijn hele leven al klant bij de KPN dus nu koper gebruiker.

 

nogmaals bedankt 


Welkom hier, @Dealict. Zoals Hans ook al benoemt wordt de aanleg door de netwerkafdeling van KPN gedaan. Zij zijn ook degenen die de verwachte data in de systemen zetten. Als deze in een keer zo verspringt, dan kan het zijn dat er wat aan de hand is. De aanleg van glasvezel is groter dan alleen de kabel naar jouw huis. Ook de wijkcentrale (pop) moet gebouwd worden of een bestaande aangepast. Wellicht dat op dat vlak vertraging is ontstaan waardoor ook de verwachte datum opgeschoven is. 

Als je nu al een abonnement over een koperverbinding hebt, dan is er niets aan de hand. Je blijft gewoon internet houden via die koperverbinding totdat de glasvezel klaar is. Zodra dit zo is wordt ook automatisch een overgang naar glasvezel voor jouw abonnement in gang gezet, De suggestie van Hans om alvast pro-actief die omzetting aan te vragen is ook een mogelijkheid. Kan zijn dat het daardoor iets sneller gaat, maar kan ik niet garanderen.


@Erik van KPN dat is een mooi antwoord, maar het slaat de plank toch een beetje mis. De provider kpn wekt via postcodecheck en bestelstatus een bepaalde verwachting. Dus niet direct bedrijven als Glaspoort of KPN Netwerk, nee jullie eigen website! Ook ik heb dat ervaren. Eerst zou hier eind 2023 glasvezel geleverd gaan worden volgens jullie website. Dat is uiteindelijk een aantal maanden opgeschoven, zonder nadere uitleg. Uiteindelijk ligt de spriet nu bij de voordeur, maar hoe het verder gaat is volslagen onduidelijk, behalve dat jullie website nu ook maart/april 2025 aangeeft. Valt nog mee dat daar geen 2026 (!) staat, het jaar waarin kpn 80% van Nederland verglaasd zegt te willen hebben; blijkbaar houden jullie nu wel veel slagen om de arm. Volgens Glaspoort.nl moet er zelfs nog gegraven gaan worden, terwijl dat al enige tijd geleden is afgerond. Ik had van telecommunicatiebedrijven toch een wat meer accurate communicatie (!) verwacht. 


De postcodecheck op onze website draait op de data die door de netwerkafdeling wordt aangeleverd. Dus in die zin zijn wij ook van hen afhankelijk. Maar, ik snap wat je bedoelt en je gevoel daarin. Ik kan er alleen niet echt iets aan doen. Behalve de signalen die wij hier binnenkrijgen doorgeven, wat we ook doen.


Dan word het misschien eens tijd dat die afdeling aangepakt word en stopt met het op deze manier te behandelen van jaren lange klanten. 

 

Schandalig


Nou nou, inderdaad ook ik heel lang gewacht op mijn sprietje voor de deur. Aansluiting in de woning gepland voor Juni '24, maar als ik nu ga kijken via de website ben ik oktober '25 hopelijk aan de beurt. Ga mijn huidige abonnement bij Ziggo maar weer verlengen voor 1 jaar, want dit is echt belachelijk. Kpn, bedankt voor de misleidende reclame!


Houd er rekening mee dat als het draadje binnen ligt, er nog geen garantie is. Bij mij nu bijna 10 maanden nadat de aansluiting in de meterkast gereed was en ik over kon op glas. Ondertussen is ook de koperdraad op non-actief en dus niet meer mogelijk. Van alle beloftes ook vooral niet te veel geloven, want dan volgt er geheid teleurstelling na teleurstelling. Het enige wat hier nu al 10 maanden nog steeds moet gebeuren is een heel klein stukje graven onder de stoep en een breuk repareren, helaas nog steeds niet en als ik morgen mijn aanvraag ga annuleren, gebeurd het ook nooit meer, want als ik annuleer gaat het ticket uit het systeem en wordt er dus ook niet meer gerepareerd. Helaas, dan komt er hier dus nooit glasvezel, want ik vraag het na 10 maanden ellende ook nooit meer aan....


Misleidend is inderdaad het juiste woord. Zodra je toestemming hebt gegeven  word de datum steeds verder opgeschoven. En of de mededing nu van a of B komen dat interesseert mij niet er is belooft dat ik oktober/november 2023 glasvezel van KPN zou hebben en niet april 2025 zoals nu word aangegeven. En zo moeten niet gaan wijzen naar andere partijen want ik heb een afspraak met KPN en niet met een ander. 
Ook nog niet eens het fatsoen om een brief of een mailtje te sturen met de mededeling dat ze hun afspraken niet na kunnen komen en de reden waarom? 

levenslang klant van KPN maar dit is echt schandalig slecht. 


Net omdat het vandaag D-Day is toch nog een keer met KPN Netwerk gebeld. Die heeft met mij in de wacht nog even gebeld met Volker Wessels. Daar was uiteraard niets bekend betreft een mogelijke oplossing en niemand bereikbaar die iets in kon plannen. Uiteraard gaan ze mij z.s.m. bellen met een oplossing. Wat een ongelofelijk k*tbedrijf is dat zeg.

Aangegeven dat ze dan tot morgenmiddag de tijd hebben, hierna wordt en blijft het dus ziggo....


Heel herkenbaar. Helaas heb ik geen enkele keus (ligt geen ziggo kabel, alleen een koper lijntje van KPN uit het jaar 0). Zit dus met smart te wachten op glasvezel. Inmiddels zijn ze in mijn woonplaats druk bezig met graven een aanleggen en de informatie van kpn netwerk (en dus ook KPN) verandert elke keer. Eerst zou het maart/april 2024 worden aangesloten, dat is via allerlei tussenstapjes nu naar januari/februari 2025 opgeschoven. (heb een hele verzameling screenshot inmiddels).

 

De status van KPN netwerk is ook all over the place. Opeens was de status van plan van aanpak naar aansluiten woning omgezet, terwijl er geen meter gegraven was. Nu is er inmiddels wel gegraven en is de status weer teruggezet naar je krijgt glasvezel (status nog voor we gaan graven). Echt geen touw aan vast te knopen….


Zit ook al lang op glasvezel te wachten omdat mijn verbinding aan het koper al 1 jaar spontane onderbrekingen kent. Omdat Kpn heel stellig was dat ze in mijn woonplaats glasvezel ging aanleggen, heb ik Delta aan mijn deur voorbij laten gaan. Nu staat de KONstatus van mijn postcode al heel lang op ‘in voorbereiding’. Tot mijn verbazing werd mij door een medewerker helpdesk recent medegedeeld dat Kpn de ‘wedstrijd’ in mijn gemeente niet had gewonnen, er dus geen Kpnvezel komt en ik beter over kan stappen naar Odido, want die gaat via Delta werken 😳. Resume van de communicatie met Konvan afgelopen jaar: ‘wij komen zeker ook bij u!’. ‘Wij geven geen uitsluitsel over onze concrete plannen’, tot ‘u kunt beter bij ons weggaan als u glasvezel wil!’. Heeft er iemand regie op dit dossier? Ik voorzie nu extra kosten omdat ik ‘gratis aanleg Delta’ heb laten schieten WANT KPN KOMT....


@Jacbox nee niemand heeft de regie. U bent gewoon niet zo slim geweest om Delta voorbij te laten gaan.

Uiteindelijk komt KPN echt wel een keer met glasvezel bij u natuurlijk. Maar voorlopig nu dus ff niet.


Reageer