Skip to main content
Vraag

Aansluiting glasvezel komt maar niet

  • 16 September 2024
  • 6 reacties
  • 51 keer bekeken

Via mijnaansluitingen.nl heb ik meer dan een half jaar geleden een aansluiting gevraagd voor mijn nieuwbouwwoning in Nederweert. Tot op heden is het nog niet gelukt met jullie (afdeling glasvezel nieuwbouw) in contact te komen. Ik wordt telkens te woord gestaan door de supportafdeling die jullie alleen per mail een verzoek in kan dienen om een antwoord te geven. Dit is al meerdere keren aangevraagd, maar telkens geen reactie. Ik moest eerst afwachten op de vergunning van de gemeente om gaan graven. Deze 10 to 12 weken zijn inmiddels voorbij en ik heb zelf de gemeente gevraagd hoe het met de vergunning stond. Ik heb beide personen binnen de gemeente gesproken die er over gaan, maar ze hebben geen enkel verzoek gekregen van KPN en/of Volkert Wessels (de uitvoerder) voor mijn adres om te gaan graven. Aangezien de glasvezelkabel voor mijn huis langs loopt hebben ze niet eens een vergunning nodig, maar alleen een meldingsplicht.
Wat moet ik nu in hemelsnaam doen om antwoorden te krijgen.
Bovendien betaal ik nog wel voor de glasvezel omdat ik een verhuizing heb gedaan van het glasvezel abonnement van mijn vorige woning naar de nieuwe woning. Op mijn account staat de status “Verhuizing” of iets dergelijks. Aangezien mijn mobiel abonnement wel is verhuisd, betaal ik bovendien extra omdat mijn voordeel vervalt. Het nieuwe adres wordt pas doorgezet als de verhuizing is uitgevoerd.
Dus dubbel pech. Ik heb wel een mobiele noodvoorziening gekregen, maar die werkt niet. Valt om de paar minuten uit en de bandbreedte is waardeloos. TV kijken is onmogelijk, maar ik betaald er wel voor. Ik woon er al sinds 1 juli. Ik ga nu iedere dag naar mijn opdrachtgevers (die ver weg wonen). Normaal werk ik 4 dagen thuis en 1 dag op kantoor.
Wie kan mij hier mee helpen?

Hallo @Marcel O , als de glasvezel al voor je huis ligt, lijkt het me niet zo moeilijk om de laatste meters te voltooien.

Wel kan het zo zijn dat er nog geen werkende kast aan de andere kant van de glasvezel staat. Dan liggen de vezels al wel in de straat, maar zijn ze aan beide kanten nog nergens op aangesloten.

Ben je echt afhankelijk van snel internet voor thuiswerken etc, dan kan je het beste pragmatisch handelen en een andere provider nemen totdat KPN de zaken op orde heeft.


Is coax van Ziggo beschikbaar? Neem dan eerst een jaar Ziggo en zeg KPN gewoon op. KPN is altijd veel te laat bij aansluiten nieuwe woningen. 


Buren in de straat hebben wel al lang een werkende glasvezel verbinding van KPN. Dus dat aansluiten moet eenvoudig zijn.


Buren in de straat hebben wel al lang een werkende glasvezel verbinding van KPN. Dus dat aansluiten moet eenvoudig zijn.

Dat lijkt me dan ook ja. Iemand moet er eventjes goed naar kijken en niet steeds doorschuiven naar een andere afdeling, of zelfs een ander bedrijf.


Ik weet welke afdeling er over gaat. Dat is de afdeling Glasvezel Nieuwbouw van KPN. Die kun je alleen via de support afdeling bereiken en zij kunnen die afdeling alleen bereiken d.m.v. een mailtje te sturen. Zij kunnen (zeggen ze) die afdeling alleen per mail bereiken. Dan moeten ze daar 1 week op antwoord wachten. Dat is inmiddels al een paar keer gebeurd, maar de afdeling Nieuwbouw geeft hun ook geen antwoord. Dus maar weer door de afdeling support weer een mail laten sturen en weer een week wachten… enz. Nu inmiddels meer dan 6 maanden bezig om het voor elkaar te krijgen. 
Dit is wel het ergste wat ik in mijn leven heb meegemaakt wat betreft bereikbaarheid. Helaas hebben zij monopolie voor wat betreft het aansluiten van een glasvezelverbinding in die straat. Dit hadden ze dus beter aan een onafhankelijke partij kunnen overlaten.
Ik ga denk ik contact zoeken met de politiek om eens uitgelegd te krijgen waarom ze voor dit model gekozen hebben. Hier is de gewone burger niet mee gebaat.


Dat was een goede tip. De snelheid ligt niet zo ver uit elkaar. Ik heb bij Ziggo nu ook een aansluiting aangevraagd. Ik ben benieuwd wie de aansluiting het eerste heeft gerealiseerd.


Reageer