Beste,
In 2022 ben ik op mijn huidige adres komen te wonen.
Een van de redenen voor dit adres was dat volgens de planning van KPN hier in juni 2022 glasvezel zou worden aangesloten.
Ik heb toen mijn bestelling voor glasvezel geplaatst en gewacht tot het zou worden aangesloten.
Echter werd vervolgens per kwartaal de verwachtte aansluitingsdatum verschoven, zonder enige melding naar klanten met een bestelling.
Ik moest hier dus ook zelf achter komen door de glasvezelstatus van KPN netwerk te checken, waaruit de verschoven datum bleek.
Vervolgens kreeg ik begin 2023 een mail dat KPN netwerk met mij contact op zou nemen voor de aansluiting.
Echter kreeg ik een week later zonder enige verklaring bericht dat mijn bestelling was geannuleerd.
Na contact met de klantenservice bleek dat mijn adres in het systeem op renovatie stond.
Dit is mij door 3 of 4 verschillende medewerkers verteld, allemaal op andere momenten gedurende 2023.
Allen zeiden dat ze het zouden aanpassen, nadat ik liet weten dat deze renovatie al meer dan een jaar voorbij was.
Omdat zelfs in 2024 mij nog verteld werd dat deze renovatie in het systeem stond, neem ik aan dat hier iets fout is gegaan.
Mijn enige optie was nu een haalbaarheidsonderzoek (HBO) aan te vragen, welke zonder verklaring steeds werden afgewezen.
Via contact met de klantenservice werd ik verteld dat ik maar gewoon telkens een nieuw HBO moest aanvragen omdat er geen andere opties waren.
Dit is gedurende 2023 en 2024 doorgegaan, uiteindelijk kreeg ik eind 2024 meer informatie.
Volgens de medewerker waar ik contact mee had, betreft de glasvezel aansluiting in mijn buurt (of regio?) een pilot welke in de eindfase zat; daarom zouden geen nieuwe aansluitingen gedaan worden.
Nu zijn we dus 2.5+ jaar verder.
Ik snap dat de termijn die destijds voor de aansluiting werd aangegeven niet bindend is en dat hier veranderingen in kunnen voorkomen.
Echter om een bestelling zonder enige verklaring te annuleren, updates over de status van de woning (de 'renovatie') niet door te voeren en om het HBO af te wijzen omdat het een 'nieuwe' aansluiting betreft lijkt mij niet een juiste wijze om met klanten om te gaan.
Deze post dient voornamelijk om mijn frustratie met de aanleg van glasvezel te uiten, maar ik zou ook graag een oplossing vinden.
Het zou fijn zijn als 2025 het jaar is dat glasvezel (welke al in de straat ligt, maar alleen nog op de woning aangesloten moet worden) aangesloten word, ook al is het 3 jaar na de 'belofte' vanuit KPN.
Ik ben benieuwd of er anderen zijn die soortgelijke problematiek hebben ervaren en of er uiteindelijk een goede oplossing is gevonden.
Zelf weet ik namelijk niet meer wat ik nog kan doen en voel ik me niet serieus genomen als klant.
P.S. Achtergrond voor evt. KPN medewerkers:
Het betreft een woning in een gerenoveerd kantoorpand (hoogbouw). Op het adres van het oude kantoorpand zit een koperaansluiting.
De nieuwe woonlagen hebben geen koperaansluiting, echter is de infrastructuur in het gebouw zo dat deze wel een glasvezel aansluiting kunnen krijgen.
Dit is mits er natuurlijk een aansluiting vanaf de straat naar het pand is.