Skip to main content

Wil boven op zolder internet hebben. Heb een wandcontactdoos internetaansluiting gekocht waarin je 8 draadjes moet verbinden. Welke kleur komt op welk cijfer? Een volgende vraag is dat op het andere einde een RJ 45 stekker komt, uiteraard met 8 draadjes. Op welke pin komt welke kleur? Deze plug ik weer in de router van KPN, de Experiabox. 

Alvast bedankt voor de moeite.

Gebruik de B versie

Zie dit voorbeeld

Ook in de rj45 wcd B aan houden

 

 


Eigenlijk maakt het geen bal uit, als je aan beide kanten maar dezelfde aan houd.

Het systeem is bij beide kleurcoderingen namelijk hetzelfde: een aderpaar op pin 1 en 2, een aderpaar op pin 4 en 5, een aderpaar op pin 7 en 8 en het 4de aderpaar op de overgebleven pin 3 en 6.


mijn advies hou B aan


mijn advies hou B aan

Zeker 👍 


Beste allen, 

hartelijk dank voor de snelle reactie, ik had inderdaad op de RJ 45 al de bovenvermelde aansluiting gemaakt en op de wandcontactdoos houdt ik de B versie aan.

Groet,

MBO


Goedenavond @martiny!

Is het inmiddels gelukt met de wandcontactdoos? Als je nog hulp nodig hebt, laat het hier dan zeker weten, de community kan jou vast verder helpen! :blush:


Ik ben geholpen met de uitleg, heb de RJ45 al vastgezet en als test dmv een speciaal apparaatje de kabel getest en deze was in orde, geen breuken, alle 8 draadjes werken correct dus gaat hij de muur in en ik maak gebruik van de B-versie. Nogmaals bedankt voor alle moeite.

Vriendelijke groet,

Martiny


Graag gedaan