Skip to main content

Hoi,

Ligt het aan mij of is de administratie van KPN/KPN Netwerk/Volkers-Wessel een grote puinzooi?

Er ligt hier al meer dan een jaar kpn glasvezel in de stoep; omdat er beweging in leek te komen heb ikĀ in mei dit jaar een aanvraag gedaan voor glasvezelinternet, maar op een gegeven moment werd deze aanvraag uit het niets geannuleerd. Gebeld met KPN, waarna de telefoniste een nieuwe aanvraag heeft ingeschoten; een uur later werd ik gebeldĀ omĀ een afspraak te maken om de vezel van de voortuin naar de meterkast door te trekken. Helemaal prima.

De dag van die afspraak (een week of vier geleden) waren er inderdaad monteurs van KPN bezig in de straat, die echter mijn adres niet op hun lijst hadden staan maar na een overtuigende kopĀ koffieĀ de vezel wel hebben afgemonteerd in de meterkast.

Dit is alleen administratief in een zwart gat geland; weer meerdere keren contact gehad met KPN, de oplossing zou zijn om de lopende aanvraag (dit was dus al de tweede aanvraag) stop te zetten en een nieuwe aanvraag te doen, zo gezegd zo gedaan. Daarnaast ook nog contact met KPN Netwerk opgenomen om te zorgen dat mijn FTU als klaarĀ zou worden aangemerkt, en dat resulteerdeĀ eergisteren in een mail van Volkers-Wessel dat ze dat verzoek zouden doorzetten naar de juiste afdeling.
Gevolgd doorĀ een mail vandaag dat mijn glasvezelaanvraag (inmiddels de derde) geannuleerd is.

Ik word hier een beetje moedeloos van.

Ik weet dat de vroegere core business van KPN telefonie was, maar ik ben inmiddels klaar met bellen. Is er een stukje supportdesk waar je gewoon mee kan mailen, en waar dan capabele mensen de mail lezen die wel het probleem begrijpen en ook iets voor elkaar kunnen krijgen?

Nee. Mailen doet KPN niet aan. Dat zou veel te makkelijk voor u zijn.


Hoi @jap171, welkom hier. Jammer te lezen dat het moeizaam gaat met de glasaanleg bij jou. Het stadium van de aanleg waarin jij zit valt onder de netwerkafdeling van KPN. Maar, zoals je zelf ook merkt, daar zijn meer partijen bij betrokken. Plus allerlei externe factoren. Hierdoor kan het in bepaalde gevallen en/of gebieden langer duren dan wij of jij graag zouden zien. Zoals ik begrijp heb je nu een glasvezelkastje in je huis. Dat is mooi. Vervolgens moet dat administratief afgemeld worden. Dat kan even duren. Vaak wordt de afmelding namelijk pas gedaan als ook de wijkcentrale klaar is, omdat ook dan pas signaal geleverd kan worden.Ā En de wijkcentrale wordt vaak gedaan als alleĀ huizen in het gebied van die centrale klaar zijn.

Zodra de aannemer de afmelding heeft gedaan wordt de netwerkdatabase bijgewerkt, en vanaf dat moment kunnen wij actief gaan leveren. Wij, KPN de provider van je internetdiensten, weet al wel eerder dat glasvezel in aantocht is. Daar zien wij een geplande datum bij, vanuit de netwerkafdeling. Als die datum nog verder in de toekomst ligt kan het zijnĀ dat je nog geen glasaanvraag kunt doen. Of dat er wel een glasaanvraag kan, maar dat die later geannuleerd wordt als de geplande datum naar achteren wordt verplaatst.Ā 

In de praktijk gaat dit neerkomen op afwachten. Je krijgt bericht zodraĀ er iets veranderd in de status en de omzetting daadwerkelijk kan.


Dag @Erik van KPNĀ ,

Dat klinkt logisch, ware het niet dat als ik in de beschikbaarheidstool voor kpn partners kijk, onze buren (wier fiber 20 minuten voor die van ons in de meterkast is aangelegd) wel FttH kunnen krijgen (NLS6) en wij niet. Lijkt me dat die wijkcentrale er gewoon klaar voor is.

KPN of KPN netwerk of hun onder{1,n}aannemers lijken hier toch echt een administratieve fout te hebben gemaakt, maar er is geen manier om die via de reguliere procedures te laten rechtzetten.

Ik ben bang dat ik tot sint juttemis moet wachten als ik dit op zā€™n beloop laat.


Misschien dat wachten toch niet helemaal kansloosĀ is - maandag werd ik alĀ gebeld door iemand van de afdeling damage control van KPN die uitgebreid heeftĀ verteld wat er aan de hand is maar letterlijk niets konĀ doen; zojuist werd ik door iemand (V-W ? KPN Netwerk?) gebeld die nu gaat proberen het vinkje te zetten.
Wie weet, wordt hopelijk vervolgd.

Ā 


Goede ontwikkelingen!


Tussentijdse update: voorlopig nog steeds geen vinkjes.


Reageer