Skip to main content

moet ik het aansluitkastje van internet meenemen als ik ga verhuizen 

 

Hallo @rens60 , als je je modem bedoelt, ja, die kun je meenemen en wordt op je nieuwe adres aangesloten.

Als je het over de glasvezelkast hebt die aan de muur geschroefd is, nee, die mag en kan je niet meenemen. Vergelijk dat met de gas- en watermeter, die kan en mag je ook niet meenemen.

 


hallo nee ik bedoel niet de modem en ook niet het kastje  dat aan de muur zit maar ik bedoel het kastje die tussen de glasvezelkast en de modem zit

 


Hallo @rens60 , kun je daar een foto van plaatsen of een merk/type noemen, want ik zou niet weten wat voor kastje er tussen glasvezelmodem en Experia zou moeten zitten.

 


deze bedoel ik


Hallo @rens60 , zo te zien is dat het glasvezelmodem, en die moet blijven zitten, die kun je er niets eens zelf afhalen, dat mag alleen een monteur.

Als jij denkt dat dat niet het glasvezelmodem is, maak dan ook eens een foto van het ‘glasvezelmodem'’.

 


 


deze zit vast die kan ik er niet afhalen

die zit ook al in mijn nieuwe huis

 


Hallo @rens60 , nu is het me duidelijk, een relatief ouderwetse aansluiting, de laatste foto is de glasvezelaansluiting en de andere foto is de glasvezelmodem.

Tegenwoordig is dat 1 apparaat, vandaar mijn vragen.

De apparaten op die 2 foto's hoor je achter te laten, is een onderdeel van de infrastructuur van het huis zoals ik eerder beschreef.

 


oke dankjewel nu weet ik voldoende


oke dankjewel nu weet ik voldoende

Hallo @rens60 , graag gedaan en succes met de verhuizing.


Glasvezel CIF (Caiway) is niet eens van KPN…

Zo te zien heb je dus glasvezel van CIF. Dan ben je geen klant bij KPN (v.d. glasvezel).


Glasvezel CIF (Caiway) is niet eens van KPN…

Zo te zien heb je dus glasvezel van CIF. Dan ben je geen klant bij KPN (v.d. glasvezel).

Da's een goeie @PeterG , heb ik nog niet eens bij stilgestaan, maar dat maakt mijn antwoord aan @rens60 er niet minder om, glasspullen moet je vanaf blijven.

 


@rens60 deze vraag zal je hier moeten stellen het antwoord blijft mogelijk hetzelfde, het is wel zo dat een aantal providers ook dat kastje de NTu terugwillen dat zal een monteur doen.

Aan de andere kant afhankelijk van wat die provider zegt lijkt het geen rocket science en is het goed mogelijk dat het tussen kastje de Genexis zo te zien gewoon mee kan.


Hay @rens60, welkom op het KPN forum. Leuk om te lezen dat je bij je glasvezelaansluiting meteen aan ons moet denken 😃 Over de apparatuur van CIF hebben we geen zeggenschap, maar het advies van JanD klopt alsnog wel. 

Succes met de verhuizing!  


Ik ben de weg kwijt ik weet alleen dat iedereen toen het zelfde glasvezelkastje kreeg en ik heb toen een abonnement op glasvezel van kpn genomen,en toen kreeg ik ook dat kastje van de eerste foto samen met een modem dus nu nogmaals de vraag moet ik dat tweede kastje ook meenemen of laat ik dat in het huis


Het is een glasvezelkastje van CIF.

Bij nadere bestudering zie ik Harderwijk staan. Dat is idd de enige plaats waar KPN op CIF levert!
Dat is dan ook weer duidelijk.

Het kastje waar “glasvezel 2” en Caiway op staat moet blijven. Dat is het Abonnee Overname Punt. Daar mag alleen een techneut van de glasvezel werkzaamheden aan / mee uitvoeren. Die zit in iedere woning dus hoeft zeker niet mee...

Die andere is het modem. Die kan mee indien je binnen Harderwijk verhuist.


De Ftu waar Cif op staat zal hoe dan ook moeten blijven het andere kastje zo te zien een Genexis is een combinatie Ntu en of router(geen modem) afhankelijk van het model, deze zijn volgens de mij beschikbare gegevens eigendom van de provider niet van de netwerkbeheerder.

Genexis is ook bij KPN/Telfort gebruikt, van Telfort weet ik het zeker. 

Als @rens60 klant van KPN is mag deze blijven hangen en mag de Experiabox mee, bij een verhuizing zou dat duidelijk genoemd moeten worden.


Reageer