Skip to main content
Beantwoord

Aansluitpunt glasvezel naar modem? ntu??

  • March 12, 2020
  • 4 reacties
  • 1260 keer bekeken

Ik ben heel gelukkig dat ik nu een aansluitpunt in mijn meterkast voor glasvezel heb, een klein wit kastje wat volgens de berichten van anderen een FTU heet. Krijg ik via de post hét bericht dat de werkzaamheden van de kpn klaar zijn. vreemd… ik kan niets op dat witte kastje (FTU) aansluiten hoor.

Wat nu??

Beste antwoord door Nick83

De werkzaamheden van "KPN Netwerk NL" zijn klaar. Denk ik. Nu is het vervolgens KPN de provider die hiermee verder moet / kan om u aan te sluiten. Dat zijn dus 2 verschillende organisaties. Met wel beide KPN in hun naam, en het logo is hetzelfde. Maar toch wel 2 verschillende organisaties.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 12, 2020

De werkzaamheden van "KPN Netwerk NL" zijn klaar. Denk ik. Nu is het vervolgens KPN de provider die hiermee verder moet / kan om u aan te sluiten. Dat zijn dus 2 verschillende organisaties. Met wel beide KPN in hun naam, en het logo is hetzelfde. Maar toch wel 2 verschillende organisaties.


  • March 12, 2020

Je kunt nu een aanbieder van je keuze kiezen om daar glasvezelinternet af te nemen, of, als je al klant van KPN bent, in MijnKPN een glasvezelabo kiezen dat bij je past, dan maakt je provider KPN e.e.a. voor je in orde.

KPN Netwerk heeft de infrastructuur reedsaangelegd.

Wat je nu ziet is slechts de glasvezelaansluiting beschermd door een dekseltje.

Bij het echt aansluiten wordt dat dekseltje vervangen door een glasvezelmodem en, in geval van een PON-aansluiting, nog een aanvullend zwart vierkant PON-kastje.

 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 14, 2020

Hi R, welkom op het forum. 

Zo te lezen is de aanleg bij jou klaar zoals hier al werd aangegeven. De provider hoort nu verder te gaan met je bestelling en de rest aan te sluiten. 

Heb je een bestelling bij KPN lopen? Dan kan ik dit voor je nakijken en iets concreter toelichten. Vul in dit geval je profiel even in. Anders kan de provider bij wie dit hebt besteld doen. 

 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 20, 2020

RoMa, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.