Skip to main content
Vraag

Aansluitpunt in nieuwbouwwoning: alleen Ziggo of ook geschikt voor KPN?

• June 10, 2025
  • 4 reacties
  • 99 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben onlangs verhuisd naar een nieuwbouwwoning en heb een vraag over de internetverbinding.

In mijn woning is een aansluitpunt aanwezig waarop "Ziggo" staat. Volgens de postcodecheck op de KPN-website is mijn adres geschikt voor een KPN-aansluiting.

aansluitpunt van mijn huis

Mijn vraag is: kan KPN ook diensten leveren via dit aansluitpunt, of is dit alleen geschikt voor Ziggo?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Jos

4 reacties

• June 10, 2025

Dit punt is alleen voor Ziggo. Maar als je een abo bij kpn afsluit zal er een monteur komen voor de (afronding van de) aanleg van glasvezel, want dat is volgens de postcodecheck bij jou beschikbaar. 

Erwin van KPN
Moderator

@pioneer_nl . Welkom hier bij de KPN Community.

Ik vermoed dat er ergens een glasvezel kabel binnen komt. De postcodecheck is over het algemeen betrouwbaar en je zou dus gewoon een abonnement bij KPN kunnen nemen.  Als er geen afgemonteerd glasvezelpunt te vinden is, zal een monteur dat voor jou regelen,.   Je kunt nog even bij de buren navragen of er al iemand glasvezel in gebruik heeft. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 12, 2025

@pioneer_nl . Welkom hier bij de KPN Community.

Ik vermoed dat er ergens een glasvezel kabel binnen komt. De postcodecheck is over het algemeen betrouwbaar en je zou dus gewoon een abonnement bij KPN kunnen nemen.  Als er geen afgemonteerd glasvezelpunt te vinden is, zal een monteur dat voor jou regelen,.   Je kunt nog even bij de buren navragen of er al iemand glasvezel in gebruik heeft. 

Bedankt voor je reactie.
Dit is een nieuwbouwwoning en de buren hebben net hun sleutels gekregen, maar wonen er nog niet. Daarom kan ik het helaas nog niet bij hen navragen.

Omdat de postcodecheck aangeeft dat glasvezel beschikbaar is, wil ik graag weten of er kosten verbonden zijn aan de montage van het glasvezelpunt?

Erwin van KPN
Moderator

@pioneer_nl . In de regel niet of je moet op een plek wonen waar wij een bestaand glasvezelnetwerk hebben overgenomen.  Dat kan ik me, gezien het verhaal niet voorstellen maar laten we het even zeker weten.

Kun jij je profiel aanvullen met postcode + huisnummer van de nieuwe woning en mij dan hier een seintje geven? Dan check ik het even voor je.