Skip to main content

In mijn.a.s. nwe appartement is Ziggo aansluiting. Kan dit omgezet worden naar kpn. Heb wel bezwaar gemaakt dus wacht nog op hun reactie, maar wil weten of mogelijk is andere aansluiting mogelijk is

Hallo @100419 ,

Wat zegt de verkoper/huiseigenaar/woningbouwvereniging?  

Het ene sluit het andere niet uit, hier thuis heb ik in theorie beide aansluitingen. Alleen gebruik ik Ziggo niet. 
 

Via de link hieronder kun je bekijken of KPN bij jou thuis internet kan leveren. Op die internetpagina staat een postcodecheck. 

https://www.kpn.com/internet.htm
 

Je zou ook zelf op zoek kunnen gaan naar een KPN aansluitpunt:

 

Een aansluitpunt is het punt waarop de KPN aansluiting (de grond- of invoerkabel) je huis binnenkomt. Een aansluitpunt noemen we een ISRA (koperdraad) of een FTU (glasvezeldraad).

ISRA 

De term ISRA staat voor Infra Structuur/ Rand Apparatuur. Op de ISRA sluit je de KPN apparatuur aan. De ISRA zit meestal in de meterkast of in een hoek van de woonkamer. Hieronder staan enkele afbeeldingen van de verschillende aansluitpunten, zodat je het aansluitpunt gemakkelijker kan herkennen. Heb je in je huis een ISRA én een wandcontactdoos? Sluit dan je modem aan op het ISRA punt. Die aansluiting is vaak makkelijker.

 

 


Als u alleen het aansluitpunt voor Ziggo in huis heeft, dan kunt u geen KPN abonnement afsluiten in ieder geval.


Hallo @100419 ,alsne op de website via postcodecheck een abonnement kunt nemen heb je een aansluiting.

 


@JanD 

Goede aanvulling. Ik heb de link naar de postcodecheck nog toegevoegd aan mijn bericht. 


Hallo @100419 ,

Wat zegt de verkoper/huiseigenaar/woningbouwvereniging?  

Het ene sluit het andere niet uit, hier thuis heb ik in theorie beide aansluitingen. Alleen gebruik ik Ziggo niet. 
 

Via de link hieronder kun je bekijken of KPN bij jou thuis internet kan leveren. Op die internetpagina staat een postcodecheck. 

https://www.kpn.com/internet.htm
 

Je zou ook zelf op zoek kunnen gaan naar een KPN aansluitpunt:


 

 

 

@100419 

Heb je al wat uitgeprobeerd aan de hand van bovenstaande tips? 


Hoi, @100419. Terechte vraag, leuk dat je die aan onze community voorlegt. Welkom op het KPN forum :) 

Zo te zien heb je al heel wat informatie, tips en advies ontvangen. Heb je er wat aan? Of zijn er nog onduidelijkheden. Stel je vragen hier gerust, we denken graag met je mee! 


@100419

Weet je al of een KPN-aansluiting mogelijk gaat worden op jouw nieuwe stekkie? 


Reageer