Skip to main content

Hallo, volgende maand stap ik over van tmobile naar KPN (internet en TV).

Momenteel ziet mijn aansluiting zo eruit (zie foto) maar volgens de instructies van KPN om de apparatuur van KPN te installeren ziet het wat anders uit. Zou iemand mij kunnen vertellen of ik wat extras moet uit voeren bijhalve de fiber kabel aan de linkerkant los koppelen? En is het alleen maar dat kabel of ook dat donker blauw gedeelte?
 

 

Die gele kabel en dat Huawei kastje zal T-Mobile terug willen. Van KPN zult u een ander kastje krijgen wat u er links zo op kan klikken. Kans is ook aanwezig dat da gebeurt door een monteur. 


Hi Nick, bedankt voor je reactie. Ik zal de installatie zelf doen, als ik nu een afspraak maak om een monteur langs te komen dan zit ik 6 dagen zonder internet want dan loopt mijn abbonement bij Tmobile af. Maar zou ik dan dat donker blauwe stukje ook er af moeten halen? Ik weet niet zeker of het bij het wit kasje hoort of niet en ik wil hem niet kapot maken.


 

het rode gedeelte in zijn geheel naar boven schuiven. hier zit aan de bovenkant een borglipje die je even moet ontgrendelen. 

als het rode gedeelte eraf is, kun je het blauw omcirkelde schuifje weer terug omhoog schuiven. hierna kun je NT die KPN geleverd heeft er overheen schuiven.

hiervoor zal wel eerst een monteur in de wijkcentrale het signaal om moeten zetten van T-Mobile naar KPN. dus als je merkt dat de T-Mobile verbinding eruit ligt kun je de KPN NT erop schuiven.


Hi @joey92 bedankt voor de uitleg dus als ik het goed begrijpt hoort dat donker blauw gedeelte ook niet te blijven zitten voor de NT? Dan weet ik zeker dat il niks ga afbreken.

 


@Kris11 nee die blauwe connector gaat vanzelf mee omhoog als je die afdek kap eraf haalt. je kunt wel rustig die blauw patch kabel eruit halen, dan heb je wat meer speel ruimte.


@joey92 , duidelijk! Dank je!