Skip to main content
Beantwoord

Aantal vragen over de aansluiting van glasvezel

• February 21, 2025
  • 24 reacties
  • 235 keer bekeken

Ik heb een aantal vragen.

1: Wij hebben een extra lange ethernetkabel nodig en die zouden we gratis kunnen bestellen. Echter lukt mij dit niet omdat ik steeds op de inlogpagina kom van ons account en daar nergens een link staat om die kabel te bestellen. Hoe regel ik dit?

2: Bij de aansluiting van glaspoort naar binnen daar moet het kastje van jullie aangesloten worden. Wij hebben gezien dat er ook een stroomkabel bij jullie kastje zit maar wij hebben daar helemaal geen stopcontact, hoe lossen wij dit op?

3 . Er staat dat we voor 6 maart de 2 tv-kastjes terug moeten sturen maar hoe hebben wij tv als er niks op onze tv aangesloten zit van kpn?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Wilma93 en ​@KarlijnM 

Ik denk dat de snelste weg op dit moment de telefonische klantenservice is, een medewerker van de klantenservice kan dan direct antwoord geven over het wel of niet routineren van de TV ontvangers.
De kans is namelijk groot, dat er een fout in het systeem is ontstaan, nadat je gemigreerd bent van DSL (koper) naar glasvezel, en dat je de TV ontvangers niet hoeft terug te sturen naar KPN.

Telefoonnummer: 0800-0402 of 1200 via een KPN mobiele aansluiting.

Je kunt ook een terugbel afspraak maken, dan wordt je teruggebeld op het moment dat het jouw het beste uitkomt, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel afspraak inplannen

Door één telefoontje te plegen, zijn al je antwoorden hierover in één keer binnen!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

24 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 21, 2025

Beste ​@Wilma93 ben je een nieuwe klant of een bestaande klant die overgaat van koper naar glas.

Gewoon een gratis installatiemonteur bestellen (bij Glaspoort?), die kan alles voor je aansluiten inclusief stopcontact en een LAN-kabel op lengte.

Heb je tv opgezegd dan, anders vraagt KPN niet om de tv-decoders, die je overigens in bruikleen hebt, terug te sturen???

• Auteur
  • Topper
  • February 21, 2025

Nee we hebben niks opgezegd en zijn bestaande klanten. 

Degene van glaspoort is al langs geweest om het kastje aan te sluiten en zij dat het verder via kpn geregeld werd. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Wilma93 

Een gratis installatiemonteur van KPN kun je telefonisch regelen bij de klantenservice.
Bel hiervoor met 0800-0402

Je kunt ook een terugbel afspraak inplannen, dan wordt je teruggebeld op een tijdstip dat jouw het beste uitkomt, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel afspraak maken

Daarnaast kun je ook zelf een afspraak maken voor een installatiemonteur van KPN, via de volgende link kom je direct op de juiste pagina: De KPN monteur helpt je graag verder

• Auteur
  • Topper
  • February 21, 2025

Ik heb verder geen monteur nodig wij kunnen alles zelf aansluiten ik heb alleen antwoord nodig op mijn vragen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik heb verder geen monteur nodig wij kunnen alles zelf aansluiten ik heb alleen antwoord nodig op mijn vragen. 

Hoi ​@Wilma93 

Een installatiemonteur kan ook een wandcontactdoos (stopcontact) plaatsen in je meterkast, mocht deze er niet zijn zoals in jouw geval.
Daarnaast hebben de meeste monteurs ook internet-kabels (UTP-kabel) bij zich, zodat het stuk tussen A en B overbrugt kan worden.

Dus een installatie monteur is in jouw situatie echt een goede en verstandige keuze.

• Auteur
  • Topper
  • February 21, 2025

Onze aansluiting van het glasvezel kastje van glaspoort komt via de woonkamer naar binnen en niet via de meterkast dus daar valt niet zomaar even een stopcontact aan te sluiten. 

En daarbij ben ik opzoek naar de pagina waar je de gratis kabel kan aanvragen. Zoals bovenstaand als gevraagd in mijn bericht. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 21, 2025

Hoi ​@Wilma93 

Een installatiemonteur kan ook een wandcontactdoos (stopcontact) plaatsen in je meterkast, mocht deze er niet zijn zoals in jouw geval.
Daarnaast hebben de meeste monteurs ook internet-kabels (UTP-kabel) bij zich, zodat het stuk tussen A en B overbrugt kan worden.

Dus een installatie monteur is in jouw situatie echt een goede en verstandige keuze.

We hebben over het algemeen de standaard maten 1 en 2 meter bij ons en dozen van 250 meter welke we op maat maken. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Wilma93, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Kom je er een beetje uit zo?

• Auteur
  • Topper
  • February 24, 2025

Hoi ​@Wilma93, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Kom je er een beetje uit zo?

Hoi Thomas,

Een extra stopcontact kunnen wij zelf wel oplossen maar wij krijgen het nog steeds niet voor elkaar om die gratis langere kabel te bestellen kun jij mij hiermee helpen?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Waar loop je tegen aan bij het bestellen? Ik begrijp dat je op de inlogpagina komt van je MijnKPN? Als je daar inlogt, log je dan in met het MijnKPN account waar je abonnement aan gekoppeld is?

• Auteur
  • Topper
  • February 25, 2025

Waar loop je tegen aan bij het bestellen? Ik begrijp dat je op de inlogpagina komt van je MijnKPN? Als je daar inlogt, log je dan in met het MijnKPN account waar je abonnement aan gekoppeld is?

Hi Thomas,

Als ik in de mail op de button klik om een extra lange kabel te bestellen kom ik op de pagina dat ik moet inloggen, dat lukt maar vervolgens schakelt hij over naar mijn kpn app en komt het venster in beeld met mijn producten. Ik zie dan nergens meer een pagina om die extra lange kabel te bestellen, maar die hebben wij dus nodig. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hi Thomas,

Als ik in de mail op de button klik om een extra lange kabel te bestellen kom ik op de pagina dat ik moet inloggen, dat lukt maar vervolgens schakelt hij over naar mijn kpn app en komt het venster in beeld met mijn producten. Ik zie dan nergens meer een pagina om die extra lange kabel te bestellen, maar die hebben wij dus nodig. 

Hoi ​@Wilma93 

Bij Bol.com kun je diverse internet-kabels (UTP-kabel) kopen met lengtes van 1 meter tot boven de 50 meter.
Klik op de link, en je komt direct op de juiste pagina: Internet-kabels bij Bol.com

Kies dan voor Cat6 of Cat6a als type internet-kabel in de linkerkolom, en daarnaast de lengte die je nodig hebt.

Dan heb je de kabel morgen of overmorgen al in huis.

Je hoeft dus niet persé bij KPN een internet-kabel te bestellen.

• Auteur
  • Topper
  • February 25, 2025

Hi Thomas,

Hoi ​@Wilma93 

Bij Bol.com kun je diverse internet-kabels (UTP-kabel) kopen met lengtes van 1 meter tot boven de 50 meter.
Klik op de link, en je komt direct op de juiste pagina: Internet-kabels bij Bol.com

Kies dan voor Cat6 of Cat6a als type internet-kabel in de linkerkolom, en daarnaast de lengte die je nodig hebt.

Dan heb je de kabel morgen of overmorgen al in huis.

Je hoeft dus niet persé bij KPN een internet-kabel te bestellen.

Dat snap ik maar bij kpn kunnen we hem gratis krijgen dus dan heb ik dat liever. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Wilma93 

Dat begrijp ik al wel weer.
Want als je in deze tijd kunt besparen op de uitgave, dan is dat ook heel begrijpelijk.
Ik gaf het ook aan, als extra alternatief.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

​@Wilma93 heb jij je thuis abonnement ook al gekoppeld aan je MijnKPN?

• Auteur
  • Topper
  • February 26, 2025

​@Wilma93 heb jij je thuis abonnement ook al gekoppeld aan je MijnKPN?

Hoi Thomas,

Het is inmiddels gelukt met de kabel bestellen. Het abonnement staat inderdaad in mijn kpn want wij hebben al jaren kpn. 

Nog een volgende vraag waarom moeten wij onze tv-kastjes terugsturen nu we glasvezel hebben? We hebben namelijk alleen het kastje gehad wat we aan het glasvezelkastje wat door glaspoort naar binnen is geleverd moeten bevestigen en naar daarna naar de modem moeten brengen. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah top! Hoe is het gelukt?

Als je abonnement het nieuwe type TV ontvangers heeft moeten de oude terug, als je hetzelfde type ontvangers hebt gekregen mag je de huidige ook laten staan en de nieuwe terugsturen.

• Auteur
  • Topper
  • February 26, 2025

Als je abonnement het nieuwe type TV ontvangers heeft moeten de oude terug, als je hetzelfde type ontvangers hebt gekregen mag je de huidige ook laten staan en de nieuwe terugsturen.

Wij hebben al jaren zwarte tv kastjes sinds wij samenwonen en nooit anders gehad. Alleen nu we de glasvezel aansluiting hebben gekregen hebben wij dus enkel het zwarte kastje gekregen wat aan het glasvezelkastje van glaspoort bevestigd moet worden. Verder hebben wij geen andere tv kastjes ontvangen. Wij hebben dus op dit moment ook nog geen nieuwe kastjes ontvangen! Alleen de melding dat we de ouders terug moeten sturen.

• Nieuwkomer
  • February 27, 2025

Wij hebben al jaren zwarte tv kastjes sinds wij samenwonen en nooit anders gehad. Alleen nu we de glasvezel aansluiting hebben gekregen hebben wij dus enkel het zwarte kastje gekregen wat aan het glasvezelkastje van glaspoort bevestigd moet worden. Verder hebben wij geen andere tv kastjes ontvangen. Wij hebben dus op dit moment ook nog geen nieuwe kastjes ontvangen! Alleen de melding dat we de ouders terug moeten sturen.

Ik heb precies dezelfde vraag - ik heb nu ook een retoursticker gekregen maar heb geen idee wat ik terug zou moeten sturen. Ik heb een (wit) modem, een klein zwart tv kastje, en nu dus het glasvezelkastje in de meterkast. Kan ik deze verzoeken om apparatuur terug te sturen gewoon negeren dan?

groet, Karlijn 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 27, 2025

Beste ​@KarlijnM waarom heb je een retoursticker gekregen, heb je je abo opgezegd?

Beter is een eigen topic te maken met jouw specifieke vraag anders gaan antwoorden door elkaar lopen en gaan verwarring geven en daar heeft niemand wat aan.

In je eigen topic graag even omschrijven hoe jouw situatie in elkaar steekt en welke vragen je daarover hebt.

Ik zie je straks terug in je eigen topic.

• Auteur
  • Topper
  • February 27, 2025

Beste ​@KarlijnM waarom heb je een retoursticker gekregen, heb je je abo opgezegd?

Beter is een eigen topic te maken met jouw specifieke vraag anders gaan antwoorden door elkaar lopen en gaan verwarring geven en daar heeft niemand wat aan.

In je eigen topic graag even omschrijven hoe jouw situatie in elkaar steekt en welke vragen je daarover hebt.

Ik zie je straks terug in je eigen topic.

Zei heeft precies dezelfde vraag als ik dus ik vind het prima. Geen abonnement opgezegd maar er staat wel dat de kastjes retour moeten maar enige wat veranderd is dat we nu aansluiting voor glasvezel hebben. Neem aan dat je dan zonder tvkastjes alsnog niks kan. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Wilma93 en ​@KarlijnM 

Ik denk dat de snelste weg op dit moment de telefonische klantenservice is, een medewerker van de klantenservice kan dan direct antwoord geven over het wel of niet routineren van de TV ontvangers.
De kans is namelijk groot, dat er een fout in het systeem is ontstaan, nadat je gemigreerd bent van DSL (koper) naar glasvezel, en dat je de TV ontvangers niet hoeft terug te sturen naar KPN.

Telefoonnummer: 0800-0402 of 1200 via een KPN mobiele aansluiting.

Je kunt ook een terugbel afspraak maken, dan wordt je teruggebeld op het moment dat het jouw het beste uitkomt, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel afspraak inplannen

Door één telefoontje te plegen, zijn al je antwoorden hierover in één keer binnen!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Als ik dit zo hoor lijkt er inderdaad iets niet goed te lopen ofwel met de abonnementswijziging of de communicatie daarover, ik denk dat zoals Michel al noemt jullie het beste even kunnen bellen ​@Wilma93 en ​@KarlijnM. Mijn collega's kunnen dan meteen even meekijken en ingrijpen als dat nodig is. Willen jullie laten weten hoe dat afloopt?

• Auteur
  • Topper
  • February 27, 2025

Als ik dit zo hoor lijkt er inderdaad iets niet goed te lopen ofwel met de abonnementswijziging of de communicatie daarover, ik denk dat zoals Michel al noemt jullie het beste even kunnen bellen ​@Wilma93 en ​@KarlijnM. Mijn collega's kunnen dan meteen even meekijken en ingrijpen als dat nodig is. Willen jullie laten weten hoe dat afloopt?

Ik zal het laten weten. Ik ga morgen even bellen!Â