Skip to main content
Beantwoord

Aanvraag gebruik eigen ONT annuleren

  • 10 September 2024
  • 2 reacties
  • 60 keer bekeken

Mijn verbinding is vandaag ge-upgraded naar XGS-PON. Omdat ik al jaren een Fritz!Box gebruik, wou ik dat graag blijven doen. Maar omdat er momenteel nog geen Fritz!Box is die gelijktijdig 2.5GiB op WAN en LAN kan doen, leek het me het handigst zelf een 5590 aan te schaffen met XGS-PON SFP module. De monteur kon me verder niet helpen met aansluiten (niet de juiste patch kabel mee). Maar hij adviseerde een blauw-blauw patchkabel to kopen, maar wist niet 100% zeker of het ging werken.

 

Ik heb zo’n kabel gehaald en het modem bij het servicetool aangemeld, nog niet door KPN gebeld. Bij nader inzien zie ik er toch graag van af. Ten eerste omdat de monteur niet zeker wist of het in de huidige configuratie goed ging werken. Ten tweede… na het lezen van de ervaringen op dit forum, weet ik niet of ik aan dit avontuur wil beginnen.

 

Ik neem aan dat als KPN belt om het moment af te spreken voor de activatie, ik de aanvraag alsnog kan annuleren? Ligt voor de hand, but better safe than sorry.

Net gebeld door KPN en het lijkt telefonisch toch allemaal vrij makkelijk te regelen. Dus ik ga het toch proberen. Helaas lukte de activatie nog niet, maar wordt waarschijnlijk morgen vervolgd. Dus zit nu weer op de Genexis NTU.


Hi @nonagoninf, welkom hier. 

Dit is verder geen probleem. Je kunt het gewoon zo blijven gebruiken, ook al wordt de omzetting gedaan. Geen zorgen dus! 


Reageer