Skip to main content
Beantwoord

Aanvraag gedaan voor verplaatsen aansluiting, kunnen zij een kabel doorlussen naar de modem?

• 6 april 2025
  • 8 reacties
  • 113 keer bekeken

ik heb een aanvraag gedaan voor het verplaatsen van de glasaansluiting naar meterkast

Nou vroeg ik me af als er dan in de oudekoperaansluiting een utpwantcontact door te laten maken 

met een kabel naar de glas aansluiting in de meterkast door de monteurs??

Beste antwoord door joey92

Ik denk niet dat de aannemers voor de glasvezel ook UTP kabels bij zich hebben. Meestal verzorgen zij alleen de glasvezel aansluiting. 

Je zou dan later eventueel een Servicemonteur kunnen laten komen om een UTP kabel te laten leggen vanaf de meterkast naar de woonkamer toe.

Bekijk origineel

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36971 reacties
  • 6 april 2025

Hallo ​@kees strijker ,

Dat is meestal mogelijk.

Zelf heb ik dat ook laten doen tijdens de aansluiting van de glasvezel. Je kunt dit het beste overleggen met de monteurs die de glasvezel naar binnen brengen. Als je het vriendelijk vraagt en je zorgt voor koffie met koek, dan is er vaak wel wat mogelijk. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 6 april 2025

owww mooi koffie en wat lekkers is normaal om te  geven ja nou ja voor mij dan😃

dank je voor info ​@Noordzee 

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 375 reacties
  • Antwoord
  • 6 april 2025

Ik denk niet dat de aannemers voor de glasvezel ook UTP kabels bij zich hebben. Meestal verzorgen zij alleen de glasvezel aansluiting. 

Je zou dan later eventueel een Servicemonteur kunnen laten komen om een UTP kabel te laten leggen vanaf de meterkast naar de woonkamer toe.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36971 reacties
  • 6 april 2025
joey92 schreef:

ik denk niet dat de aannemers voor de glasvezel ook UTP kabels bij hebben. meestal verzorgen zei alleen de glasvezel aansluiting. 

jou zou dan later eventueel een Servicemonteur kunnen laten komen om een UTP kabel te laten leggen vanaf de meterkast naar de woonkamer toe.

​@joey92 

Bij mij hebben ze gewoon de oranje glasvezelkabel doorgetrokken naar het modem wat op de eerste verdieping is geplaatst.  

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 375 reacties
  • 6 april 2025

TS heeft heeft het in het topic over een UTP wandcontactdoos.

glasvezel verplaatsen is geen probleem voor de aannemer.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 7 april 2025

Nou volgens mij heb ik het er over dat ik mijn aansluiting glasvezel laat verplaatsen naar de meterkast.

En ik vanuit daar een UTP kabel wil hebben naar de oude koperkabelaansluiting omdat die overbodig is en toch niet meer gebruik waar ik een kabel kan pluggen kan naar de modem. 

of die monteurs dat in een keer kunnen doen zo ik geen dubbele kosten krijg om internet in de woonkamer te hebben door ik alles nog verbonden heb met kabel.

En niet kabels door het huis heb liggen tot dat wel is gedaan😒

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 375 reacties
  • 7 april 2025

de glasvezel verplaatsen naar de meterkast is uiteraard geen probleem voor de aannemer, daar komen ze tenslotte ook voor.

die UTP kabel aanleggen gaan ze hoogstwaarschijnlijk niet kunnen, daar hebben ze simpelweg de materialen niet voor en worden zo ook niet voor betaald om dat te doen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 7 april 2025

daar kan ik wat mee weet gennoeg

Reageer