Skip to main content
Vraag

Aanvragen glasvezelaansluiting lukt niet doordat er gegevens worden gevraagd die wij niet kunnen aanleveren

• September 7, 2025
  • 10 reacties
  • 134 keer bekeken

Bea Hazelebach
Deelnemer

Van af Mei zijn we al bezig om glasvezel aansluiting te krijgen. In ons appartementen complex is deze aansluiting gerealiseerd bij bijna alle blokken. Alleen de laatste twee zijn niet aangesloten omdat de beneden buren niet aanwezig waren. Toen onze beneden buren weer thuis waren hebben we van alles geprobeerd om een aansluiting te krijgen. Maar we stuiten op vele problemen. Zo kunnen we bij een onderzoek niets invullen . Daar wordt naar een kamer nummer gevraagd. Dat hebben we niet. We wonen in een complex van Koop appartementen. Niet in een verzorgingscomplex. Laatst een medewerker aan de lijn gehad die heeft ook van alles geprobeerd maar zij stuite ook op dit probleem. Wat gaat men er aan doen dat wij wel aangesloten worden. Zodat de aannemer contact met ons contact opneemt voor een datum voor aansluiting. Als dit nog langer gaat duren dan vertrekken wij als klant bij KPN.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 7, 2025

Beste ​@Bea Hazelebach als je nu gewoon naar onderstaande link gaat:

Postcodecheck

Wat krijg je dan te zien?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Bea Hazelebach 

Welkom op de community van KPN.

Alles met betrekking van het aanleggen en aansluiten van glasvezel, verloopt via netwerkbeheerder KPN, deze gaat ook over het aansturen van (onder-) aannemers.

Via de volgende link, komt je direct uit op de pagina waar je met je postcode en huisnummer kunt checken wat de laatste stand van zaken is: Planning en Aanleg glasvezel

Telefonisch kun je Netwerkbeheerder KPN bereiken op telefoonnummer: 088 006 37 44
Bereikbaar: werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.

Daarnaast kun je ook een klacht indienen omtrent de aanleg van glasvezel in jullie complex, vaak zorgt een klacht ervoor dat het sneller wordt opgepakt.
Klik op de volgende link, en je komt direct uit op het klachtenformulier: Klachtenformulier netwerkbeheerder

Ik hoop vanzelfsprekend dat het snel wordt opgelost, en dat je snel over een glasvezel verbinding beschikt.

Bea Hazelebach
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 10, 2025

Fijn zo'n antwoord maar wij worden er niet wijzer van. Netwerkbeheer zegt dat ze een opdracht moeten hebben van de provider. KPN klantenservice zegt dat we naar netwerkbeheer moeten voor het aanvragen van een opdracht. Begrijpt U het nog. Nu zijn we gebeld en men kwam tot de conclusie dat er code's verkeerd staan. De glasvezel is tot de gevel aangelegd , maar moet nog worden door getrokken naar de woningen. Nu is dat wel gebeurd in Mei bij de blokken 1,101,201,301 en 3,103,203,303 en 5, 105,205,305, en 7,107,207,307,en 9, 109,209,309 en 11,111,211,311,401,501 en 113,213,313,403,503 en 115,215,315 en 117,217,317 en 119,219,319, en 13,119,219,319, en 121,221,321.

Maar de blokken 15,123,223,323 en 17,125,225,325 niet. Dit door dat de bewoners van 15 en 17 niet thuis waren. Nu schijnen daar verkeerde code’s bij te staan.

Dus hoe gaan we dit oplossen.

Mvgr,

Bea Hazelebach

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 11, 2025

Hoi ​@Bea Hazelebach . Wat een chaotische bedoening.  Deze community is van KPN de provider.  Wij gaan niet over aansluitingen.

De situatie die jij beschrijft is niet uniek. Het komt veel vaker voor dat , om wat voor reden dan ook, woningen overgeslagen worden.  KPNNetwerk zou daar gewoon een proces voor moeten hebben.

Wat is trouwens de situatie bij jou? Zit je nu op koper en wil je naar glas? Of ben je een nieuwe klant?  Als er namelijk een bestelling loopt is ‘ons’ gedeelte gedaan.  Dan moet KPN Netwerk echt in actie komen.

Bea Hazelebach
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2025

Wij zitten nu op koper en willen naar glasvezel. Wij zijn al jaren klant bij KPN. Dus het is geen nieuwe aansluiting. 

Maar we zijn nu even niet bereikbaar op het woon adres. We genieten van een vakantie en zijn eind september weer terug.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 12, 2025

Geniet van de vakantie.  Als je weer thuis bent en er zijn vragen, laat het hier weten.

Bea Hazelebach
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

We zijn weer terug. Maar we hebben te horen gekregen dat de aannemer alles heeft afgesloten. Dus er zou een nieuwe aangemaakt moeten worden. 

We moeten een haalbaarheids onderzoek aanvragen. Het gekke is als ik ons huisnummer invult is het niet mogelijk om aan te sluiten. Vul ik het huisnummer van de beneden buren is het wel mogelijk om glasvezel aan te sluiten. Alleen zij willen geen klant van KPN worden omdat ze bij een andere provider zitten. Maar hun hebben wel toestemming gegeven aan KPN om de glasvezel via hun door te trekken naar boven.

Welke stappen moeten er dan genomen worden zodat wij de glasvezel aansluiting krijgen.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Bea Hazelebach . Welkom terug :-)

Ik zie in ons systeem dat een afdeling jou probeert te bereiken. Heb jij die SMS'sje ook ontvangen? Daarin staat een terugbelnummer en een code. 

Ik kan niet zien of het met glasvezel te maken heeft maar ik ben wel benieuwd wat ze precies willen. 

Bea Hazelebach
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

Ik heb sms ontvangen.

Erwin van KPN
Moderator

Ik heb sms ontvangen.

Als het goed is staat daar een nummer in, met een acces code. Heb je die al gebeld?Â