Skip to main content
Antwoord

Abonnement 24 maanden na 12 maanden aanpassen duurder

• July 21, 2025
  • 2 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik heb vorig jaar juli een 24 maanden Glasvezel contract afgesloten met de eerste 12 maanden 1gb voor 35€ per maand. Als ik nu in de KPN app mijn snelheid wil aanpassen naar 200 mbs dan moet ik 16,65 per maand bijbetalen(dus 51,65). Volgens de KPN website kost 200 mbs per maand 43,50. Hoe zit dit?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@HeinU ,

Je zult eerst jouw huidige contract van 24 maanden moeten uitzitten. En pas daarna kun je over op de huidige propositie en kun je naar de prijs van 43,50 voor 200 Mbit/s. 

De prijs van ruim 51 euro is nog gebaseerd op de propositie van voor april 2025. 

Zelf ben ik onlangs ook overgestapt naar 200 Mbit/s voor 43,50. Ik moest daarbij wel wachten totdat mijn einde contractdatum was gepasseerd. Maar daarna was het (telefonisch) overzetten zo geregeld.  

Tip voor de toekomst: Verleng steeds met één jaar, als je met twee jaar verlengt, kun je een jaar later niet profiteren van eventuele nieuwe verlengings-aanbiedingen. 

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 21, 2025

Hallo ​@HeinU ,

Je zult eerst jouw huidige contract van 24 maanden moeten uitzitten. En pas daarna kun je over op de huidige propositie en kun je naar de prijs van 43,50 voor 200 Mbit/s. 

De prijs van ruim 51 euro is nog gebaseerd op de propositie van voor april 2025. 

Zelf ben ik onlangs ook overgestapt naar 200 Mbit/s voor 43,50. Ik moest daarbij wel wachten totdat mijn einde contractdatum was gepasseerd. Maar daarna was het (telefonisch) overzetten zo geregeld.  

Tip voor de toekomst: Verleng steeds met één jaar, als je met twee jaar verlengt, kun je een jaar later niet profiteren van eventuele nieuwe verlengings-aanbiedingen. 

• July 21, 2025

En je hebt inmiddels een keer inflatiecorrectie gekregen. Daar heb je tot op heden niks van gemerkt, omdat je nu nog die welkomskorting hebt en 35 euro betaald. Maar als die 35 euro voorbij is, dan ga je de normale prijs betalen. Die is dan wel opgehoogd met de inflatiecorrectie. Dat betekent dus € 43,90 voor 100 mbit.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 24, 2025

Goedemorgen ​@HeinU , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Het bovenstaande antwoord van ​@Noordzee heb ik gemarkeerd als 'best answer' omdat hij daar precies aangeeft hoe de vork in de steel zit! Ik kan daar verder ook niks meer aan toevoegen en hoop dat jij middels deze informatie weet waar je aan toe bent. Mocht je hier nog verdere of aanvullende vragen over hebben, laat het ons dan ook vooral weten!