Skip to main content
Beantwoord

Abonnement afgesloten in de veronderstelling dat er sprake was van glasvezel

• July 16, 2025
  • 7 reacties
  • 77 keer bekeken

Goede morgen,

Bij ons op de zaak (Nijverheidsweg 29 Rhoon) is er een nieuw netwerk in de grond aangebracht van KPN, is alleen nog niet binnengebracht. Werd telefonisch benaderd dat het veel interessanter is om via KPN af te sluiten. Dit kon ook prive. Ik ging in blind vertrouwen daar er over glasvezel gesproken werd. nu zit ik weer met een kopernetwerk dat zeer traag is. Telefonisch geprobeerd om er van af te komen, maar kan alleen wanneer ik over de hele periode het abonnement afkoop. Mijn vraag is opnieuw hoe om ik van dit contract af, dit werkt namelijk niet. 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Anton Visser. Welkom op de KPN Community! Niet zo fijn dat de verwachting van glasvezel op je adres niet is uitgekomen en dat je nu zakelijke activiteiten niet kunt uitvoeren op de huidige verbinding. 

Om verrassingen wat betreft de snelheid te voorkomen, wordt altijd in het contract genoemd wat de verwachte maximale snelheid op het adres is. Zodoende kun je dat altijd controleren en eventueel gelijk het contract weer afzeggen. Daarnaast heb je nadat het abonnement inging een bedenktermijn van 14 dagen waarin je je verbinding kunt testen en als dat niet bevalt, nog weer onderuit kunt. Ik begrijp uit je verhaal dat deze termijn al voorbij is, omdat er gesproken wordt over een afkoopsom. Dan wordt het ontbinden wel een duur verhaal inderdaad. 

Als ik je adres opzoek in ons interne adressensysteem voor glasvezel, zie ik dat er nu een planning is gemaakt voor oktober/november 2025 om glasvezel te realiseren op jouw adres. Dat is natuurlijk wel een planning en kan nog veranderen, maar geeft je misschien wel enig houvast in wanneer je glasvezel kunt verwachten. Ik weet niet of je het tot die tijd nog kunt uitzingen met de huidige verbinding. Als dat niet het geval is en je denkt dat er enige grond is om je contract zonder kosten te ontbinden, dan kun je ook een klacht indienen. Dan kunnen mijn collega's van de klachtenafdeling nagaan hoe het contract tot stand is gekomen en je eventueel hierbij helpen. 

7 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 16, 2025

ik ben te bereiken op****** of ******

Admin: privégegevens verwijderd op openbare post

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

De Postcode-check meldt dit:

Glaspoort gaat glasvezel aanleggen op jouw adres. KPN werkt samen met Glaspoort.

Bestel KPN Glasvezel alvast vooruit en geniet van supersnel en superstabiel internet zodra glasvezel beschikbaar is op jouw adres.

Mijn advies is om bij Glaspoort te vragen wanneer hun het glasvezelnetwerk hebben opgeleverd. 

Voor hetzelfde geldt is het maar een paar maanden uitzingen op koper. Maar Glaspoort is de enige die dit weet.  Zodra glasvezel actief is zal KPN je vanzelf benaderen voor de overstap.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 16, 2025

Dat kan zijn, maar nu werken onze installaties niet naar behoren, er is iets beloofd wat absoluut niet werk. Zou u dit contact willen beëindigen. kijken we tzt verder. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 16, 2025

Op het forum helpen klanten elkaar dus inhoudelijk kunnen we niets voor je doen. Maar welke snelheid is er nu met koper?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

Dan zou je KPN moeten bellen, want dit is een klant-helpt-klant forum. Wij kunnen uiteraard niet in de administratie kijken.

0800-0402 is het telefoonnummer van de klantenservice. 

Maar om wat voor installaties gaat het precies? En hebben die echt een flinke internetsnelheid nodig die met koper (Max 200 Mb/s als pairbonding) niet te behalen valt? En wat is je snelheid? 

• July 16, 2025

Eerst het abonnement terug zetten naar de goedkoopste vorm. Alle opties verwijderen. Dan afkopen. En terugkijken naar je vorige provider. 

Volgende keer beter opletten. Pas een abonnement afsluiten als glasvezel echt binnen is. En dan nog kan het geen kwaad om het nog een jaartje af te wachten. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 18, 2025

Hoi ​@Anton Visser. Welkom op de KPN Community! Niet zo fijn dat de verwachting van glasvezel op je adres niet is uitgekomen en dat je nu zakelijke activiteiten niet kunt uitvoeren op de huidige verbinding. 

Om verrassingen wat betreft de snelheid te voorkomen, wordt altijd in het contract genoemd wat de verwachte maximale snelheid op het adres is. Zodoende kun je dat altijd controleren en eventueel gelijk het contract weer afzeggen. Daarnaast heb je nadat het abonnement inging een bedenktermijn van 14 dagen waarin je je verbinding kunt testen en als dat niet bevalt, nog weer onderuit kunt. Ik begrijp uit je verhaal dat deze termijn al voorbij is, omdat er gesproken wordt over een afkoopsom. Dan wordt het ontbinden wel een duur verhaal inderdaad. 

Als ik je adres opzoek in ons interne adressensysteem voor glasvezel, zie ik dat er nu een planning is gemaakt voor oktober/november 2025 om glasvezel te realiseren op jouw adres. Dat is natuurlijk wel een planning en kan nog veranderen, maar geeft je misschien wel enig houvast in wanneer je glasvezel kunt verwachten. Ik weet niet of je het tot die tijd nog kunt uitzingen met de huidige verbinding. Als dat niet het geval is en je denkt dat er enige grond is om je contract zonder kosten te ontbinden, dan kun je ook een klacht indienen. Dan kunnen mijn collega's van de klachtenafdeling nagaan hoe het contract tot stand is gekomen en je eventueel hierbij helpen.Â