Skip to main content

Hallo,

ik heb een 100 Mbit ADSL abonnement afgesloten bij Youfone welke binnen een aantal weken geleverd gaat worden.

In mijn meterkast kwam ik het volgende ISRA punt tegen. Gaat dit werken? Of moet deze vervangen worden door een ISRA-2 kastje? En wie is hier dan verantwoordelijk voor (ook qua kosten) ?

 

Mvrgr Michiel

 

 

Als je een abonnement afgesloten hebt bij Youfone zul je de vraag bij hen moeten stellen. Want men kan bij KPN geen uitspraken doen over hoe Youfone dit financieel afhandeld.

 


Dank voor het antwoord, ik ging er vanuit dat KPN verantwoordelijk is voor de aansluiting tot aan het ISRA punt. Vandaar mijn vraag hier.

In mijn vorige woning had ik een T-Mobile ADSL abonnement. Destijds hebben KPN monteurs het ISRA punt vervangen en doorgemeten. Ik vroeg me af of dit nu weer het geval zou zijn.


KPN Netwerk NL ja. Maar dit is het forum van KPN provider. Bedoelt voor particulieren (en  klein zakelijke) klanten van KPN.

Youfone hoort alles te regelen. U heeft in principe helemaal niets te maken met KPN.


Hallo @MLeem , als je bij YouFone aan abo afgesloten hebt, heb je waarschijnlijk ook de keus gehad om van een gratis monteur gebruik te maken, dat zou ik dan doen, of anders alsnog die gratis monteur aanvragen, die kan dan beoordelen of het IS/RA-punt aan vervanging toe is of niet, die monteurmaakt dat dan zelf in orde of laat dat alsnog in orde maken.


Hay @MLeem, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de KPN community een vraag stelt. Klopt wat hsd en Nick aangeven. Het netwerk valt onder beheer van KPN NetwerkNL. Mocht je problemen ervaren met je verbinding of aansluiting, dan is je eerste aanspreekpunt je service provider.

De provider kan op afstand testen of er iets aan het netwerk en/of je ISRA moet worden aangepast. Jouw provider dient wanneer noodzakelijk een verzoek in bij de netwerkbeheerder (KPN NetwerkNL) om je aansluiting te controleren / herstellen. De (eventuele) kosten voor de werkzaamheden aan jouw aansluiting worden door Youfone met je besproken. 


Reageer