Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb tot 2x toe een bestelling geplaatst voor mijn ouders, zij willen graag overstappen naar KPN. Na de eerste aanmelding kregen we een mail met de mededeling dat de aanvraag geannuleerd zou zijn, omdat er geen koperaansluiting aanwezig is. Het betreft geen nieuwbouwwoning (eerder een antieke woning) en er ligt ook geen glasvezel, dus naar ons idee zou de aansluiting er nog wel horen te zijn.  Ik heb de helpdesk gebeld en deze heeft e.e.a. nagekeken en volgens hem zou er gewoon een aansluiting moeten zijn. Hij heeft samen de bestelling opnieuw geplaatst en wederom krijgen we nu de melding dat het abonnement geannuleerd is i.v.m. de ontbrekende koperleiding. 

Nu heb ik een aantal vragen;

Hoe kan het dat de helpdesk aangeeft dat hij ziet dat er wel een aansluiting is, maar wordt het abonnement toch geannuleerd?

Kan ik op achterhalen of het isra-punt echt in de woning aanwezig is?

Stel, het isra-punt is er inderdaad niet, kan dit bij KPN aangevraagd worden om weer aan te leggen en zo ja, wat zijn de kosten hiervan? 

Ik hoor het graag, alvast bedankt. 

Hi ​@Nienke-013

Wat ontzettend zuur dat dit steeds mis lijkt te gaan 😑

Krijgen jullie wel te zien dat er een aanvraag gedaan kan worden als jullie het adres invullen bij de postcodecheck op onze website? Heeft het adres misschien 1 of meerdere toevoegingen? Het gebeurt wel vaker dat een toevoeging roet in het eten gooit omdat het adres dan op verschillende manieren in verschillende systemen staat. Wellicht moeten we het in die hoek zoeken?

Een isra punt bevindt zich bij wat ouderen woningen (die er al stonden voordat telefonie een dingetje werd) vaak in een ruimte het dichtst bij de straat. Dat kan een slaapkamer of hal zijn, of wellicht zelfs een kelder of kruipruimte. Hebben je ouders op dit adres in het verleden niet een analoge telefoonaansluiting gehad? Als dat het geval is, dan zal het aansluitpunt waar de telefoon ingeplugd zat het isra zijn óf er in ieder geval mee zijn verbonden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en het isra punt kunt vinden!

Hai Maja,

ja, het adres is te vinden via de postcode check. Je collega’s zien ook dat er een koperverbinding is, maar met een snelheid, of traagheid, van 33mb. 
Mij is daarop geadviseerd om een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen bij KPN beheer. Via de website heb ik dat geprobeerd aan te vragen, echter komt daar direct de melding “Op dit adres is een andere netwerkeigenaar dan KPN verantwoordelijk voor het glasvezelnetwerk”

Daar kwamen we dus ook niet veel verder: we vragen geen glasvezel aan, maar nergens is iets aan te vragen voor koper. Ik heb daarop KPN beheer gebeld, hele verhaal uitgelegd maar helaas de betreffende dame ging over glasvezel. Ik ben doorverbonden naar een andere dame, maar na een half uur puzzelen kwam ook zij tot dezelfde conclusie; het haalbaarheidsonderzoek konden we niet aanvragen. Zij kon me daar niet mee verder helpen, maar iemand van de Technische afdeling wel. Dus werd ik doorverbonden, deze keer naar een meneer. Hele verhaal weer uitgelegd, ook hij kon me niet helpen. Zijn advies: contact opnemen met KPN Netwerk…… Kortom, KPN netwerk had me terug gegooid naar de gewone helpdesk van KpN. Het cirkeltje was rond. Zijn advies, een klacht indienen zodat de juiste persoon me kon terugbellen.

ik heb dus een klacht ingediend via de site van KPN Beheer. Hele verhaal uitgelegd en gevraagd of iemand me terug kon bellen die kan helpen bij OF de haalbaarheidscheck zodat we een abonnement kunnen afsluiten OF hoe we kunnen zorgen dat e de juiste verbinding krijgen.

zojuist de reactie van KPN beheer ontvangen; wij kunnen u hier helaas niet bij helpen. Het aanvragen van een abonnement gaat via KPN en niet via KPN beheer.

kortom, ik kom nergens verder. Is het echt zo moeilijk om de juiste persoon te pakken te krijgen die WEL verder kan kijken en een oplossing kan geven?

Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat ( en wat het "probleem” eigenlijk is ).

p..]  33mb. b..]

Dat is voor normaal gebruik zeker voldoende !

Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat ( en wat het "probleem” eigenlijk is ).

p..]  33mb. b..]

Sorry, 33mbit/s moest het zijn. Enige wat ze doen is af en toe Netflixen en eens wat op Insta rondneuzen. 

ondertussen weer met KPN netwerk aan de lijn, die is met KPN aan het bellen, kijken of ze wat kunnen. 
wordt vervolgd, hou de popcorn klaar 🤪

p..]  33mb. b..]

Ik dacht dat ik hier op gereageerd had, maar blijkbaar is dat niet goed gegaan.

het probleem is boven tafel; een kpn medewerker heeft in de kpn kast de aansluiting los gehaald, omdat zij de aansluiting nodig hadden voor een andere woning. Ze kunnen wel weer aangesloten worden hoor, kost even €388 euro… 

dus omdat kpn ze heeft afgesloten, moeten zij nu voor de kosten opdraaien.. heel krom. En dat gaan we dus niet doen. Ziggo lief aan gekeken, die hebben een leuke aanbieding gemaakt en ze blijven daar nu lekker, voor een nog mooiere prijs dan bij KPN. 

Problem solved, maar nooit meer naar KPN, tenzij er een glasvezel in huis komt. En dan goed opletten van wie.

Is er ooit vaste telefonie van de PTT geweest? Die zit er bij mij nog steeds, of die nog werkt??? Die zou dus ook nog aanwezig moeten zijn. Jij als zoon, hoe heb je vroeger thuis ge-internet? Wie heeft pa en ma geholpen met hun internet?

Nou, zo ernstig is het ook weer niet niet. We wonen in een buitengebied en dat geeft soms zo zijn uitdagingen. 

Wel een mooie aanname dat ik een man zou zijn. Ik, als dochter, heb thuis nooit gegamed. Maar, ik ben dan ook al 20 jaar uit huis. Mijn broer was de fanatieke gamer en dat kon altijd prima. Behalve in de tijd van de inbelmodem…. 

Er ligt een coaxaansluiting van Ziggo, waar ze dus ook al jaren bij zitten, maar met die lijn kan KPN niets. Er ligt glasvezel van Delta in de straat, maar daar willen ze niet op aangesloten worden (principe kwestie, lang verhaal). Glasvezel van KPN staat daar nog laaaaang niet op de planning helaas. 
​​​​​Is het frustrerend dat het zo moeilijk moest gaan? Ja. Absoluut. Zou ik KPN aanbevelen? Tuurlijk.
​​​​​​Incidenten heb je binnen elk bedrijf. Betekent niet dat het hele bedrijf slecht is.. Ik heb zelf thuis KPN en geen enkel probleem mee. 

Reageer