Skip to main content

Hoi,

Hier een redelijk tevreden KPN Internetgebruiker. Ik had/heb een abonnement van 200Mb en dat is, keurig aangekondigd per mail en brief, omgezet naar 1G. Geweldig.

Nouja, met 200Mb komen wij prima toe hoor, maar de 1G wordt niet eens benaderd. De hoogste meting tot nu toe was een (best wel snelle) 660Mb. En sinds het verhogen lijkt de stabiliteit afgenomen, worden er ineens flink wat updates aan de modem online uitgevoerd en lukte het mij nog niet mijn oude iPad3 weer op Wifi te krijgen. Wat voor de updates wel lukte en zelfs na het instellen van een 2,4 wifi verbinding nog niet lukte.

Wij hebben glasvezel en daar is zo'n twee jaar terug (meen ik) een nieuw kastje voor in de meterkast gehangen, toen kreeg ik ook een andere modem, omdat de oude sowieso mijn abonnement snelheid niet kon halen. En ik heb twee van die zwarte superwifi punten erbij gekocht.

Dat werkte dus tot voor kort best stabiel, maar lijkt sinds het verhogen naar 1G minder stabiel te zijn, en die hoge snelheid wordt bij lange na niet gehaald; mijn metingen op mijn werkkamer vandaag zaten tussen 255 en 305 Mb.

Via de app heb ik alles gisteren herstart e.d. maar toch met beperkt resultaat. Wat kan ik nog doen, of ligt het aan iets buiten mijn invloed?

Alvast bedankt,

Robin (de roeier als gebruiksnaam eraan toegevoegd, want ik roei...)

 

Admin: afgesplitst naar eigen topic

Als ik het zo lees test je via wifi @Robinderoeier , dat is een slechte graadmeter.

De beste methode om goed te testen is bekabeld met een Windows pc, met daarop geïnstalleerd uit de MS-store de Ookla-app.

Je test dan met die pc rechtreeks bekabeld aangesloten op de modem/router en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit en moet je ongeveer 930/930Mbits kunnen  halen.

Zie verder onderstaande link voor aanvullende info:

 


Reageer