Skip to main content
Beantwoord

Abonnement niet geleverd op afgesproken datum, facturatie is wel gestart

• February 5, 2026
  • 1 reactie
  • 46 keer bekeken

Vanaf 2 februari zouden we klant worden bij KPN. Dat is ook per e-mail toegezegd.
Vóór die datum hebben we gebeld met KPN, om te checken of dat ook echt ging lukken. 
Omdat ik grotendeels vanuit thuis werk, is het essentieel dat ik online kan.
Er werd bevestigd dat alles goed zou komen. Echter, op 2 februari zaten we zonder internet.
Ik heb die dag verlof moeten opnemen van mijn werk.

Gebeld met KPN: het abonnement was, ondanks de toezegging, nog niet ingegaan. Teleurstellend.
Dit zou een aantal dagen kunnen duren, en voorlopig kreeg ik gratis een mobiele internetbundel die ik als hotspot kan gebruiken om te werken. Er zou nog geen factuur komen, omdat we immers nog niet van de diensten gebruik kunnen maken.

Er zou ook een gratis installatiemonteur langskomen op 5 februari (13-17 uur) , om alles aan te sluiten.
Dit omdat alle aansluitmogelijkheden die in de installatiegids staan, niet overeenkomen met de situatie bij ons thuis: gewoon een rond aansluitpunt in de muur met 4 gaten daarin, geen ISRA box of iets dergelijks.

Op 5 februari de halve dag thuis gebleven, maar er kwam geen monteur. Wel een sms dat we vanaf vandaag moeten gaan betalen - voor een dienst waar we nog steeds geen gebruik van kunnen maken! 
Rond 17:00 contact gezocht, men was blijkbaar vergeten de monteur in te plannen.
De eerstvolgende mogelijkheid is 9 februari, en de monteur zou ook dan uiteraard kosteloos zijn.

Tot die tijd moeten wij de mobiele bundel als hotspot gebruiken. Dit werkt echter alleen als ik thuis ben; zodra ik buitenshuis ben hebben mijn huisgenoten geen internet. We betalen er vanaf vandaag wel voor!

Op de website gevraagd wat er mogelijk is om een gedeeltelijke restitutie aan te vragen, maar de chatbox snapte de vraag niet en verwees me naar deze community.

Jammer dat we als nieuwe KPN-klant op deze manier moeten landen.
Nu maar hopen dat het snel wordt opgelost - en dat het ontvangen van het welkomstgeschenk soepeler verloopt.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@De familie Jansen, welkom op de KPN Community. De  start bij KPN is niet zoals je zou mogen verwachten. Vandaag komt er dan dus alsnog een monteur om de diensten werkend te maken. Als dat allemaal is afgerond, kun je via de klantenservice een teruggave vragen voor de dagen dat de facturatie te vroeg is begonnen. Je hoeft immers niet te betalen voor iets dat niet heeft gewerkt. 

Het welkomscadeau wordt verstuurd zodra de zichttermijn van 14 dagen voorbij is. Dat duurt dus nog even. Alle info over de verzending over jouw welkomscadeau kun je vinden in onze KPN Kennisbank: Welkomstcadeau: veelgestelde vragen | KPN Community

1 reactie

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 9, 2026

Hallo ​@De familie Jansen, welkom op de KPN Community. De  start bij KPN is niet zoals je zou mogen verwachten. Vandaag komt er dan dus alsnog een monteur om de diensten werkend te maken. Als dat allemaal is afgerond, kun je via de klantenservice een teruggave vragen voor de dagen dat de facturatie te vroeg is begonnen. Je hoeft immers niet te betalen voor iets dat niet heeft gewerkt. 

Het welkomscadeau wordt verstuurd zodra de zichttermijn van 14 dagen voorbij is. Dat duurt dus nog even. Alle info over de verzending over jouw welkomscadeau kun je vinden in onze KPN Kennisbank: Welkomstcadeau: veelgestelde vragen | KPN Community