Skip to main content
Beantwoord

Abonnement nog niet actief in MijnKPN, waardoor abonnement bij Ziggo ook nog doorloopt

• December 15, 2025
  • 4 reacties
  • 44 keer bekeken

Op 2 december 2025 heb ik mijn nieuwe KPN glasvezelkastje, modem en tv-ontvanger in huis gekregen. Diezelfde dag heb ik het meteen aangesloten, en alles werkte meteen. Sindsdien dik tevreden alle diensten in gebruik. Echter wanneer ik in mijn account kijk staat er dat het nogsteeds aangesloten dient te worden. Hierover heb ik al telefonisch contact gehad met KPN, daar werd mij verteld dat ik alle apparatuur 3 minuten uit het stopcontact moest laten en vervolgens weer moest aansluiten en dat het dan vanzelf geregeld zou worden. Dit heb ik toen meteen gedaan, maar het is tot op heden nog niet verholpen, er is nog niets veranderd. KPN zou de overstap van Ziggo naar KPN regelen, maar nu zag ik dat er eind november gewoon weer het standaard bedrag van Ziggo van mijn rekening is afgeschreven. Dit gebeurt elke maand rond de 19e tot 23e. Hopelijk kan het voor de volgende afschrijving geregeld worden, om dubbele kosten te voorkomen?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@SVG013, fijn om te lezen dat je op dit moment al fijn gebruik maakt van de KPN diensten. Minder fijn is natuurlijk dat het abonnement van Ziggo nog doorloopt. Wat je nog zou kunnen proberen is om een fabrieksreset uit te voeren van jouw KPN Experia Box. 

Zo reset je de Experia Box V10

1. Pak een tandenstoker, paperclip of een ander puntig voorwerp.
  2. Zoek het reset-gaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit boven de aan-/uitknop. Je ziet 't ook op de afbeelding.
  3. Druk het reset-knopje in totdat het powerlampje rood begint te branden. Dat duurt 3 tot 5 seconden. Laat het knopje hierna meteen los.
  4. De box start nu opnieuw op. Dit kan 30 minuten duren. Daarna gaan de lampjes Power, Services en Internet weer branden.

Mocht dat niet de activatie triggeren, kun je het beste contact opnemen met de klantenservice om het abonnement administratief het juiste zetje te geven. 

4 reacties

JanD
Superuser
  • December 15, 2025

Beste ​@SVG013 als je van de overstapservice gebruik hebt gemaakt, lijkt er iets niet goed te gaan c.q. goed gegaan te zijn.

Je kunt via onderstaande link een terugbelverzoek indienen om e.e.a. op te lossen:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Succes.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 18, 2025

Hallo ​@SVG013, fijn om te lezen dat je op dit moment al fijn gebruik maakt van de KPN diensten. Minder fijn is natuurlijk dat het abonnement van Ziggo nog doorloopt. Wat je nog zou kunnen proberen is om een fabrieksreset uit te voeren van jouw KPN Experia Box. 

Zo reset je de Experia Box V10

1. Pak een tandenstoker, paperclip of een ander puntig voorwerp.
  2. Zoek het reset-gaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit boven de aan-/uitknop. Je ziet 't ook op de afbeelding.
  3. Druk het reset-knopje in totdat het powerlampje rood begint te branden. Dat duurt 3 tot 5 seconden. Laat het knopje hierna meteen los.
  4. De box start nu opnieuw op. Dit kan 30 minuten duren. Daarna gaan de lampjes Power, Services en Internet weer branden.

Mocht dat niet de activatie triggeren, kun je het beste contact opnemen met de klantenservice om het abonnement administratief het juiste zetje te geven. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 18, 2025

Het is inmiddels vanzelf opgelost, dankjewel! Ik moest gewoon meer geduld hebben dus :) 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

In ieder geval fijn dat het opgelost is ​@SVG013. Fijne kerst!