Skip to main content

Hallo,

 

Wij hebben gisteren ons oude '’Alles-in-1 Zilver'’ abonnement omgezet (verlengd via https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet ) naar een nieuw abonnement met 1 Gbps Glasvezel internet en 2 nieuwe TV+ boxen.

Voorheen (en nu nog eventjes) hadden wij een Glasvezel 50 Mbps connectie en 2 Interactieve TV boxen. Deze 50 Mbps connectie was nog uit de DSL tijd en dit werd toen met de landelijke verandering probleemloos, naast alleen een veranderd IP adres, overgezet naar Glasvezel, en deze gebruiken wij ook actief nu. (Eigenaardig is dat ons abonnement nog altijd 50 Mbps aangaf maar we kregen na de overstap op Glasvezel rond de 90 (100) Mbps, maar dat even ter zijde)

 

Ik ging er al van uit dat ik bij deze overstap de oude TV ontvangers moest inleveren en de nieuwe opgestuurd zou krijgen, hier heb ik ook een mail van gehad. Echter staat er in dat er ook een modem en glasvezelpunt bij het pakket inbegrepen zit, en is er een afspraak met een monteur ingepland. Dit is alleen niet nodig want het glasvezelpunt en modem (V9 - tot 1Gbps) zitten er al. Liever wil ik niet het modem vervangen doordat deze enorm veel aangepaste instellingen van ons bevat, en omdat het toch de snelheid wat ik heb aangeschaft aan kan. Daarom een paar vragen:

 

  1. Veranderd mijn IP adres nu alweer, of blijf ik de huidige behouden?
  2. Kan ik het nieuwe modem en glasvezelkastje dat ik opgestuurd krijg, en dus niet ga gebruiken, meesturen met het pakket van de oude TV ontvangers?
  3. Zo niet, kan ik het nieuwe modem en glasvezelkastje dat ik opgestuurd krijg teruggeven aan de monteur die misschien langskomt? (Zijn diensten zijn dan niet nodig, echter mag hij best een kijkje nemen 🙂 ).
  4. Ik heb begrepen dat bij deze overstap ons vaste telefoonnummer behouden wordt, klopt dit?
  5. Als ik het nieuwe modem en glasvezelkastje kan terugsturen met het pakket van de oude TV ontvangers, hoe kan ik dan de afspraak met de monteur annuleren?
  6. Worden opnames en geplande opnames van iTV overgezet naar TV+?

 

Alvast bedankt voor toekomstige reacties!

 

-Noah

 

 

 

 

Hallo @Noah L.J.!

1. De V9 wordt niet meer ondersteund per 1 januari 2024, deze is simpelweg te oud.
Dit betekend dat het modem staks ook niet meer veilig is, daarom krijgt iedereen een V8 of een V9 een nieuw modem. Bron: Stopzetten ondersteuning V8 en V9: hoe ruil ik mijn modem om? | KPN Community

Omdat u het abonnement heeft aangepast, is dit proces alvast versneld bij u, maar als u niks had gedaan was dit met de tijd ook gebeurd. 
Kortom, het is geen optie maar noodzaak / beleid.

2. Uw IP adres blijft hoogstwaarschijnlijk het zelfde, u moet alleen de settings overzetten.
Wellicht kan de monteur dit doen, maar dat weet ik niet zeker. Hij zal alles aansluiten en de oude spullen innemen, 

3. Uw vaste telefoonnummers blijven behouden.

4. Uw opnames staan in de cloud, en worden als het goed is beschikbaar in op uw TV+ ontvangers.


Waarom bel je niet even @Noah L.J. ?
Dan heb je direct antwoord op je vragen en kan de monteur direct opgezegd worden.
Gratis nummer 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.


De kans is aanwezig dat u een 100 mbit glasvezelkastje heeft. En dus nooit 1 gbit gaat halen.


Waarom bel je niet even @Noah L.J. ?

Dat kan je van zo ongeveer elke vraag op dit forum zeggen. Misschien dit forum dan gelijk maar sluiten? 


Waarom bel je niet even @Noah L.J. ?

Dat kan je van zo ongeveer elke vraag op dit forum zeggen. Misschien dit forum dan gelijk maar sluiten? 

Vind het sowieso een beetje rare reactie om te motiveren de monteur af te zeggen voor iets wat echt moet gebeuren vanwege veiligheidsredenen... 


De kans is aanwezig dat u een 100 mbit glasvezelkastje heeft. En dus nooit 1 gbit gaat halen.

Ik heb inderdaad zo’n klein 10 bij 10 cm zwart kastje voor mijn glasvezel (die dan weer verbonden is met het glasvezelpunt in huis). Degene die ik heb ontvangen is dan ook een stuk groter.


Hallo @Noah L.J.!

1. De V9 wordt niet meer ondersteund per 1 januari 2024, deze is simpelweg te oud.
Dit betekend dat het modem staks ook niet meer veilig is, daarom krijgt iedereen een V8 of een V9 een nieuw modem. Bron: Stopzetten ondersteuning V8 en V9: hoe ruil ik mijn modem om? | KPN Community

Omdat u het abonnement heeft aangepast, is dit proces alvast versneld bij u, maar als u niks had gedaan was dit met de tijd ook gebeurd. 
Kortom, het is geen optie maar noodzaak / beleid.

2. Uw IP adres blijft hoogstwaarschijnlijk het zelfde, u moet alleen de settings overzetten.
Wellicht kan de monteur dit doen, maar dat weet ik niet zeker. Hij zal alles aansluiten en de oude spullen innemen, 

3. Uw vaste telefoonnummers blijven behouden.

4. Uw opnames staan in de cloud, en worden als het goed is beschikbaar in op uw TV+ ontvangers.

Bedankt voor de bevestiging voor de vragen 3 en 4.

Betreft vraag 1 en 2, bedoelt u hiermee de instellingen op het modem? Ik hoop inderdaad dat dit kan worden overgezet van de V9 naar de nieuwe V12, als dat zo is is het modem vervangen niet zo’n probleem. Ik had volgens mij ook ergens gelezen dat KPN bepaalde instellingen (zoals SSID en wachtwoord) in de cloud bewaren, of klopt dit niet?

 

Het glasvezelkastje dat ik heb ontvangen is een stuk groter dan de huidige die ik heb. Ik heb op dit moment een klein 10x10cm zwart kastje dat met een fiber kabeltje aan het glasvezelpunt is aangesloten, maar wel los daarvan is opgehangen. De nieuwe lijkt over het aansluitpunt zelf geplaatst te horen worden.

 

Het zou uiteraard fijn zijn als de monteur dan ook de oude TV ontvangers, V9 modem en glasvezelkastje mee terug kan nemen. Sowieso al voor het nieuwe glasvezelkastje lijkt het er dus op dat een monteur toch noodzakelijk is.


Ik heb ook e-mail (webmail) van KPN, 2 adressen met @hetnet.nl en @kpnmail.nl .

Worden deze email adressen (en inboxen) hopelijk wel behouden?


Ik heb ook e-mail (webmail) van KPN, 2 adressen met @hetnet.nl en @kpnmail.nl .

Worden deze email adressen (en inboxen) hopelijk wel behouden?

Zeker, alles blijft hetzelfde op uw ONT en modem na!


Bedankt voor de reacties. Ik laat de monteur maar komen voor het nieuwe glasvezelkastje en het nieuwe modem, dan ben ik ook gelijk klaar voor de toekomst. Ik geef dan ook gelijk de oude apparatuur met hem mee. Wat betreft instellingen op het modem zelf, hoop ik dat dit overgezet kan worden. Zo niet, neem ik er wel een dagje vrij voor om het weer goed in te stellen.

 

Bedankt voor de reacties en fijne dag verder!


Reageer