Hallo,
Wij hebben gisteren ons oude '’Alles-in-1 Zilver'’ abonnement omgezet (verlengd via https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet ) naar een nieuw abonnement met 1 Gbps Glasvezel internet en 2 nieuwe TV+ boxen.
Voorheen (en nu nog eventjes) hadden wij een Glasvezel 50 Mbps connectie en 2 Interactieve TV boxen. Deze 50 Mbps connectie was nog uit de DSL tijd en dit werd toen met de landelijke verandering probleemloos, naast alleen een veranderd IP adres, overgezet naar Glasvezel, en deze gebruiken wij ook actief nu. (Eigenaardig is dat ons abonnement nog altijd 50 Mbps aangaf maar we kregen na de overstap op Glasvezel rond de 90 (100) Mbps, maar dat even ter zijde)
Ik ging er al van uit dat ik bij deze overstap de oude TV ontvangers moest inleveren en de nieuwe opgestuurd zou krijgen, hier heb ik ook een mail van gehad. Echter staat er in dat er ook een modem en glasvezelpunt bij het pakket inbegrepen zit, en is er een afspraak met een monteur ingepland. Dit is alleen niet nodig want het glasvezelpunt en modem (V9 - tot 1Gbps) zitten er al. Liever wil ik niet het modem vervangen doordat deze enorm veel aangepaste instellingen van ons bevat, en omdat het toch de snelheid wat ik heb aangeschaft aan kan. Daarom een paar vragen:
- Veranderd mijn IP adres nu alweer, of blijf ik de huidige behouden?
- Kan ik het nieuwe modem en glasvezelkastje dat ik opgestuurd krijg, en dus niet ga gebruiken, meesturen met het pakket van de oude TV ontvangers?
- Zo niet, kan ik het nieuwe modem en glasvezelkastje dat ik opgestuurd krijg teruggeven aan de monteur die misschien langskomt? (Zijn diensten zijn dan niet nodig, echter mag hij best een kijkje nemen ).
- Ik heb begrepen dat bij deze overstap ons vaste telefoonnummer behouden wordt, klopt dit?
- Als ik het nieuwe modem en glasvezelkastje kan terugsturen met het pakket van de oude TV ontvangers, hoe kan ik dan de afspraak met de monteur annuleren?
- Worden opnames en geplande opnames van iTV overgezet naar TV+?
Alvast bedankt voor toekomstige reacties!
-Noah