Skip to main content

Op 2 december is mijn internet abonnement door KPN opgezegd vanwege overnae van de lijn door een andere provider. Ik heb hier telefonisch contact over gehad en bevestiging van de opzegging twee keer toegestuurd gekregen. De laatste factuur is eind december 2020 (vooruit)betaald en ook het modem is teruggezonden. Van KPN zou ik nog een creditfactuur krijgen in Januari 2021 en de incasso zou beeindigd worden. 

Ik krijg echter nog steeds normale facturen. Bij telefonisch contact met een medewerker om deze facturering te beeindigen werd ik bijna 40 minuten in de wacht gezet. De medewerker heb ik niet meer gesproken.

In het kort:

Hierbij verzoek ik KPN te stoppen met factureren (en herinneringen) en mij de definitieve eindnota te sturen.

Ik hoor graag hoe snel e.e.a. opgelost wordt.

Vriendelijke groet

Tim Soekkha

Ha @Tim Soekkha, welkom! Normaliter krijg je inderdaad een maand later een ‘slotfactuur'. Gek dat je dit niet gekregen hebt! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijken we met je mee. 


Beste Marcia, zojuist gedaan maar vorige week ook weer gebeld. Toch weer een factuur en ook weer een retourdoos gekregen met NB de melding dat als ik niet op tijd betaal er incassokosten bij komen. Ik ga niet betalen voor twee manden geen internet. . Modem had ik begin januari al teruggestuurd via eerdere retourdoos. Graag zo snel mogelijk een oplossing.


Ik ga er ook vanuit dat de laatste factuur in december 2020 de slotfactuur was. Die heb ik voldaan terwijl ik die maand al geen KPN internet meer had. Graag dus nu zsm de uiteindelijke afrekening.


Ha @Tim Soekkha, bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Ik zie op jouw naam geen aansluiting. Kan het zijn dat het óf op een andere naam stond óf dat het om een zakelijk abonnement ging? Als het op een andere naam stond, wil je dan het betreffende klantnummer nog in je profiel zetten? Als het om een zakelijk abonnement ging, stel je vraag dan nog eens op het zakelijke forum of bel nog eens met de collega's van 0800-0403. Mijn collega's helpen je graag! 


Nee, geen van beide. Het abonnement stond op mijn naam en de lijn is begin december overgenomen door een andere provider. Ik heb hier nu al meerdere malen met je collega's over gebeld.

Graag nogmaals het verzoek de eindfactuur nu definitief te sturen ipv facturen/aanmaningen. 


Ah, ik heb het inderdaad gevonden. Ik zie ook een melding dat je op 30-11 de opzegging wilde annuleren. Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat dat niet het geval is? Dat zou betekenen dat ik de laatste 2 facturen zou crediteren. Verzoek aan jou is dan wel om de laatste factuur toch te betalen. Ik kan namelijk geen factuur ‘intrekken’ o.i.d., dus die blijft dan open staan. Wil je even laten weten of het correct is wat ik zeg? Dan zet ik de credit in het systeem. 


je verhaal is correct en ik heb de laatste factuur eind december betaald.

Waarom moet ik dan de factuur daarna ook nog betalen?


Er staat momenteel nog één factuur open. De creditering die ik ga doen, omvat mede het bedrag van deze factuur. Dat wordt naar je overgemaakt. Ik kan de credit administratief niet wegboeken tegen deze openstaande factuur. Daarom het verzoek om de factuur te betalen en ik zorg er dan voor dat de creditering van de twee laatste facturen jouw kant op komt. 


Ok duidelijk. Zojuist overgemaakt. Ik zie dan de laatste twee bedragen graag zsm tegemoet.

Hartelijk dank voor je uitleg en support.


Geen enkel probleem! Ik zie dat mijn collega tijdens jullie gesprek het grootste gedeelte al vergoed had, dat is al onderweg! De resterende 16,52 euro heb ik net in het systeem gezet en dat zal er ook snel aankomen. Bedankt voor je geduld! 


ah OK ik verbaasde mij al over het bedrag op de creditfactuur die ik gisteren ontving maar vandaar. Ik zie beide bedragen tegemoet!


@Marcia_  nog een vraag: Heb je een idee wanneer ik die bedragen kan verwachten? Er stond in je eerdere bericht dat er al een deel vergoed zou zijn maar ik heb dat nog niet ontvangen?


@Marcia_ 

Het gaat nog steeds niet goed:

Ik kreeg een creditfactuur van KPN -59,98, niet het bedrag van de laatste twee facturen bij elkaar maar je zou nog 16,52 zou nastorten.

Bij controle van mijn rekening vandaag zie ik een bedrag van 21, 73 (?) door KPN gestort, een bedrag wat mij volkomen onduidelijk is..

Kan dit gegoochel met facturen en stortingen nu eindelijk eens ophouden en nu zsm het resterende goede bedrag in 1 keer gestort worden?  Dit duurt nu al zo'n twee maanden. 


@Marcia_

Het gaat nog steeds niet goed:

Ik kreeg een creditfactuur van KPN -59,98,

Dit klopt inderdaad. Die 16,52 komt dan later. Ik verwacht als een laatste factuur.

 

@Marcia_

Bij controle van mijn rekening vandaag zie ik een bedrag van 21, 73 (?) door KPN gestort, een bedrag wat mij volkomen onduidelijk is..

Dat bedrag zie ik ook niet terug! Welk betalingskenmerk/omschrijving staat daar dan bij? En dat is van hetzelfde rekeningnummer als die 59,98? Dit herken ik niet meteen 😞.

 


omschrijving: 000011173795024 bij het bedrag van 21,73

Rekeningnummer KPN NL41 INGB 0000 4675 98

 

en dit is de info voor de creditnota van 59,98 (wat ik dus nog niet ontvangen heb)

Factuurdatum 1 februari 2021
Factuurkenmerk 11173795024
Rekeningnummer KPN NL41 INGB 0000 4675 98


Och, ja ik zie het. Het bedrag is uiteindelijk toch verrekend met de openstaande factuur. Maar dit heeft zich gekruist met het bedrag wat jij overgemaakt hebt. Excuses hiervoor! Nu is het alleen nog wachten op die 16,52 en dan is alles rond.


Nee dan klopt het nog niet want dan is slechts 1 factuur gecrediteerd ipv twee zoals vermeld in jouw bericht van 7 dagen geleden. Ik zou dus 16,52 plus nog 1 volledige factuur  a 38, 75 teruggestort moeten krijgen.


@Marcia_  Ik zie nog geen reactie en ook nog geen betalingen. we zijn hier nu zo'n maand mee bezig. Kan dit nu eindelijk goed geregeld worden? Ook die 16,52 die een week geleden toegezegd heb ik nog steeds niet ontvangen. Graag deze week de creditering van de andere factuur a 38,75 plus het openstaande bedrag van 16,52 overmaken. 


Het teveel betaalde bedrag, die ene factuur, moet je normaliter gewoon teruggestort krijgen! Dit gebeurt binnen enkele werkdagen. De 16,52 wordt een factuur voor aangemaakt. Dat kan dus nog even duren. Mocht je de 38,75 niet teruggekregen hebben, kan je het beste even tussen 8 en 18 uur contact opnemen met 0800-0402. Mijn collega's nemen dan contact op met Collections: zij kunnen dit uitzoeken!


Ik heb al een aantal  maal gebeld in dec en januari met dat nummer met geen resultaat. Of dezelfde belofte: we zullen het uitzoeken en verder gebeurde er dan niets. Kun jij dit niet doorzetten naar die collega's of Collections? 


In jouw reactie van 14 dagen geleden staat overigens dat jij voor de laatste twee crediteringen zou zorgen. Dus het lijkt mij voor de helderheid beter om dit nu bij een persoon te houden.


Als ik dat had kunnen doen, had ik het zeker gedaan! Alleen de collega's van de klantenservice kunnen rechtstreeks contact opnemen met de afdeling Collections. Ik heb een duidelijke melding gemaakt dat er nog een bedrag ‘zoek’ is. Mijn collega's kunnen dit ook zien en met deze melding contact opnemen met Collections. Excuses voor het ongemak!


Met alle respect en waardering voor je hulp en support: maar dit duurt  nu allemaal te lang.

Ik heb inmiddels een incassobureau ingeschakeld en op hun verzoek alle correspondentie (incl bovenstaande) aan ze gemaild. 

Ze gaan kijken wat ze er mee kunnen en komen er zsm op terug.