Skip to main content
Vraag

Abonnement opzeggen vanwege problemen met de wifi

• June 8, 2025
  • 14 reacties
  • 139 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb nu 1,5 maand een abonnement van KPN en in die tijd is er nog geen week voorbij gegaan dat ik geen problemen had met de WiFi.

Kan ik de boel nog opzeggen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • June 8, 2025

Ik heb nu 1,5 maand een abonnement van KPN en in die tijd is er nog geen week voorbij gegaan dat ik geen problemen had met de WiFi.

Kan ik de boel nog opzeggen?

Kort gezegd, nee, zo werkt het niet. U dient eerst een monteur langs te laten komen, die moet vaststellen of het probleem aan het apparaat van KPN ligt of aan uw apparatuur. Vervolgens moet u KPN de gelegenheid geven om het op te lossen. Als het probleem wordt veroorzaakt door het modem van KPN, zijn de kosten voor de monteur gratis. Als het probleem echter bij uw apparatuur ligt, betaalt u een bedrag van ongeveer 80 euro inclusief voorrijkosten. Maar eerst het volgende, heeft u het modem en eventueel de ONT al gereset? Dit kan soms goed helpen. 

Indien u een monteur wil inplannen kunt u dit online doen of even de klantenservice bellen /  belafspraak maken:

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!
Plan online een monteur in: De KPN monteur helpt je graag verder

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 8, 2025

Ik heb in de afgelopen 6 weken de modem al 3 keer gereset. De Wifi versterker boven valt zo'n beetje 5 keer per dag uit… Ik heb daarvoor een keer telefonisch contact gehad en de versterker toen ook helemaal gereset…

Ik heb jaren geleden bij KPN gezeten en het toen ook opgezegd vanwege dezelfde problemen. Het zou nu allemaal beter zijn werd mij gezegd maar als ik in 1,5 maand tijd al 3 keer de modem heb moeten resetten vind ik dat niet echt beter...

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • June 8, 2025

Ik heb in de afgelopen 6 weken de modem al 3 keer gereset. De Wifi versterker boven valt zo'n beetje 5 keer per dag uit… Ik heb daarvoor een keer telefonisch contact gehad en de versterker toen ook helemaal gereset…

Ik heb jaren geleden bij KPN gezeten en het toen ook opgezegd vanwege dezelfde problemen. Het zou nu allemaal beter zijn werd mij gezegd maar als ik in 1,5 maand tijd al 3 keer de modem heb moeten resetten vind ik dat niet echt beter...

Staan de WiFi pods niet te ver uit elkaar, kunt u ze eventueel bekabeld aansluiten ?
Mocht dit allemaal goed zijn, dan zou ik toch een monteur laten komen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 8, 2025

De WiFi versterker staat boven op de kamer van mijn zoon. Niet veel verder dan de versterker beneden. Bij mijn eerste abonnement van KPN is er een monteur geweest. Die heeft allemaal kabels getrokken en alles was perfect. Nou, niet dus.

Ik zal eens kijken voor een evt monteur

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 8, 2025

Beste ​@Agh4life welk merk en type modem/router heb je van KPN met welkje firmware?

Welk merk en type wifipunten (KPN???) heb je?

Als je wifipunten van KPN hebt, de witte ronde of de zwarte ronde, met welke firmware?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 8, 2025

​@JanD ik heb een KPN box 12 met firmware versie V12.C.24.16.14. En 2 zwarte, ronde Wifi versterkers van KPN

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • June 8, 2025

​@JanD ik heb een KPN box 12 met firmware versie V12.C.24.16.14. En 2 zwarte, ronde Wifi versterkers van KPN

U heeft de nieuwste firmware en apparatuur, dat zou prima moeten werken.
Kunt u ook eens kijken welke firmware de SuperWiFi heeft ?
Je kan dit doen door via een browser naar het ip adres van je SuperWiFi te gaan.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 8, 2025

Wat is de fitrmwareversie van de wifipunten? ​@Agh4life 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 8, 2025

Het lijkt mij ook goed te moeten werken, de apparatuur is ook allemaal nieuw (denk ik). Maar helaas werkt het niet zo goed als je zou willen

De firmware van de beide SuperWiFi punten is SW2.C.25.02.02

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • June 8, 2025

Het lijkt mij ook goed te moeten werken, de apparatuur is ook allemaal nieuw (denk ik). Maar helaas werkt het niet zo goed als je zou willen

De firmware van de beide SuperWiFi punten is SW2.C.25.02.02

Dit is ook de laatste firmware, ik vrees dat de monteur de enige optie is.
Heeft u al eens een volledige harde reset uitgevoerd van het modem en de wifi-punten?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 8, 2025

​@bnh ja, pas geleden toen ik KPN aan de lijn had omdat het WiFi punt boven niet werkte. Alles deed het toen weer maar dat was van erg korte duur helaas

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Agh4life, wat jammer dat 't met de wifi nog niet zo wilde lukken als je (en wij) hadden gehoopt!

Hoe is het intussen gegaan, ben je nog verder gekomen, eventueel met alle tips en suggesties hierboven? Het kan ook helpen om dit topic eens door te nemen, vol met tips voor het optimaal aansluiten van je SuperWifi. Plus: een schone installatie (staat daar stapsgewijs uitgelegd) wil in veel gevallen ook goed helpen. Laat elk SuperWifi punt in elk geval 30 minuten met een kabel aangesloten als je die stappen doorloopt.

Je kunt voor verdere hulp hierbij ook een belafspraak maken: een van mijn collega's belt je terug wanneer het jou uit komt en helpt je verder. Via die weg kan er ook een monteur ingepland worden, mocht dat een betere oplossing zijn!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 11, 2025

​@Alexandra van KPN Nee het heeft allemaal niet geholpen. Ik heb alle stappen al eens meerdere malen gedaan. Gisteren was de internet"snelheid" 0.4.

De apparatuur is allemaal nieuw dus ik snap niet waarom ik her de afgelopen 6 weken allemaal al meerdere keren heb moeten resetten 

Via Facebook messenger werd gezegd dat ik een glasreset moet doen maar daar ben ik nog niet aan toegekomen. Ik vraag me ook af of dat op de lange termijn wel helpt 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 11, 2025

Via Facebook messenger werd gezegd dat ik een glasreset moet doen maar daar ben ik nog niet aan toegekomen. Ik vraag me ook af of dat op de lange termijn wel helpt 

Dat kan zeker helpen ​@Agh4life ,

haal de glaskast minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan.

Â