Skip to main content

gisteren ben ik begonnen met mijn kpn 1gbit abonnement, en tijdens mijn testen gisteren en vandaag merkte ik dat de snelheid op de wifi, aan de kant van de router, niet boven de 600 mbit kwam.
Dus ik heb mijn laptop rechtstreeks op de kabelmodem aangesloten en kreeg dezelfde 600 mbit. Upload 920 MB. (slechts 1 apparaat op het netwerk)
Ik heb het kpn box 12-modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen, weer aangezet en de FTU opnieuw geïnstalleerd, maar niets hielp me om de snelheid te verhogen.

originele netwerkkabels van kpn, rood van de FTU naar de modem en geel van de modem naar mijn computer.

Hoi,

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Alles is bekabeld hier, en de eerste twee weken haalde alles netjes de ~950 mbit. Helaas is het nu, sinds een paar dagen, nog maar max ~90 mbit in plaats van de beloofde 1 gbit. In huis of de meterkast is niets veranderd. De kabels zijn goed, en er zijn ook geen apparaten tussen geplaatst. 

Opnieuw opstarten, alsmede volledig resetten van de KPN box 12 haalt niets uit… Helaas heb ik geen oplossing gevonden en ik hoop dat KPN dit euvel snel oplost. 


Hoi,

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Alles is bekabeld hier, en de eerste twee weken haalde alles netjes de ~950 mbit. Helaas is het nu, sinds een paar dagen, nog maar max ~90 mbit in plaats van de beloofde 1 gbit. In huis of de meterkast is niets veranderd. De kabels zijn goed, en er zijn ook geen apparaten tussen geplaatst. 

Opnieuw opstarten, alsmede volledig resetten van de KPN box 12 haalt niets uit… Helaas heb ik geen oplossing gevonden en ik hoop dat KPN dit euvel snel oplost. 

andere kabel  al geprobeerd misschien is die stuk gegaan


Zojuist bedacht ik me dat ik nog niet had geprobeerd de DNS servers te wijzigen. De primaire nu op 91.239.100.100, en de secundaire op 1.1.1.1 gezet. Daarna een herstart van de box 12 gedaan. De snelheid is terug naar waar het moet zijn!


Hoi @Carboon . Fijn dat jij een oplossing hebt gevonden. Hoe is het nu met @rsmartins78  dan?


After a support call, some procedures were made and the speed reached something around 800 mbit/s which is enough for now.


After a support call, some procedures were made and the speed reached something around 800 mbit/s which is enough for now.

Nice! Thank you for the update.