Skip to main content

hoe kun je een abonnement in een woning met glasvezel combineren met een abonnement in een andere (recreatie)woning met vaste lijn (ADSL)?

ik merk namelijk dat als je outlook gebruikt met een kpn mail adres, je dan wel kunt verzenden vanaf je vaste adres maar als je ergens anders een wifi netwerk gebruikt, dat niet mogelijk is. daarom wil ik graag op beide adressen KPN

is daar een aparte regeling voor en wat zijn e kosten  voor zo’n tweede abonnement op dezlefde naam?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

Volgens mij is dat niet mogelijk


hoe kun je een abonnement in een woning met glasvezel combineren met een abonnement in een andere (recreatie)woning met vaste lijn (ADSL)?

Dat kan niet.

ik merk namelijk dat als je outlook gebruikt met een kpn mail adres, je dan wel kunt verzenden vanaf je vaste adres maar als je ergens anders een wifi netwerk gebruikt, dat niet mogelijk is. daarom wil ik graag op beide adressen KPN

Dat komt omdat u verkeerde instellingen gebruikt. U verzend waarschijnlijk via poort 25 zonder beveiligde verbinding en zonder inloggen. Dat kan alleen thuis. Vanaf elders in dat tegenwoordig geblokkeerd.

is daar een aparte regeling voor en wat zijn e kosten  voor zo’n tweede abonnement op dezlefde naam?

Zo'n regeling bestaat niet.


Outlook instellingen controleren:

Bent er nog?

Klik op Meer instellingen...

En het andere tabblad.

OK. En Accountinstellingen testen:

Klaar.


ik lees net ook een ander topic en zo te zien gaat het dus om de uitgaande authenticated smtp server en dan zou het dus via elk wifi netwerk ook anders dan KPN moeten lukken om met je KPN mailadres een uitgaande mail te versturen. ik ga dat eens proberen. zou dus betekenen dat ik elders met elke provider aansluiting uit de voeten kan en toch mijn mails kan versturen.  KPN is namelijk niet de goedkoopste dus mogelijk kies ik een ander voor de (recreatie)woning.

bijkomstig uitzoekwerk is wel dat ik een mailadres gebruik van een provider die door KPN is overgenomen dus dat altijd even  ipv kpnmail.nl die van de overgenomen provider moet invullen.