Skip to main content

Is het mogelijk om een Unifi accespoint aan te sluiten op een DVS 1200?

In theorie kun je een Ubiquiti Accesspoint aan een DVS1200 of andere netwerkadapters via het lichtnet koppelen. Ik heb dat In het verleden geprobeerd met mijn Ubiquiti Accesspoint, maar dat was instabiel en de snelheid was uiteindelijk niet zo hoog. Als het mogelijk is zou ik een UTP kabel trekken naar de plek waar je de Ubiquiti Accesspoint wilt ophangen. Nu heb ik al 2 jaar stabiel internet en haal de 200Mbit draadloze snelheid waarvoor ik betaal. 


Ik neem aan dat je graag goed Wi-Fi wil hebben. Ga dan vooral niet met Devolo's aan de slag maar trek een kabel. Veel werk maar succes gegarandeerd. 


Het lastige is dat mijn isra punt op een dusdanige locatie zit, dat het lastig is om de unifi bekabeld aan te sluiten.


De Unify Accesspoints koppel je aan de Experia box ipv isra punt. Staat of hangt deze Experia box in de buurt van het Isra punt?


De box is aangesloten op het isra punt. 


Hoi @Unifi . Het kan. En met wat geluk heb je geen last van storingen. 

Ik ben er zelf geen fan van DVS’n in zo'n opstelling. Ze hebben ook vaak een soort standby setting, bij geen activiteit gaan ze in sluimerstand. Dat vind ik bij wifi niet echt een handige feature.

Mocht je de devolo's nog niet gekocht hebben, kun je het testen en het bonnetje goed bewaren, als het toch geen degelijke oplossing blijkt te zijn.

Kabels zijn echt het beste. 

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.