Skip to main content
Vraag

Acer laptop wil niet verbinden met de wifi van de Box 12

• 2 januari 2025
  • 15 reacties
  • 252 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Door diverse problemen heeft een monteur me nu van V10 naar een nieuwe 12 gegeven.

Prima, maar mijn oude Acer laptop ziet nu geen KPN wifi-signaal meer.

Heb alle forum pagina's geprobeerd, heb een extra 2gh signaal aangemaakt, van 20 naar 40 veranderd en omgekeerd en alsnog ziet de laptop het hele KPN signaal niet.

In de realtek verbinding ook naar wifi omgezet, alle fora onderwerpen uitgevoerd.

Met de V10 zag de pc het signaal wel, maar nu niet meer.

Hoe krijg ik mijn signaal terug op mijn oude laptop?

15 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 151 reacties
  • 2 januari 2025

Mogelijk heeft je nieuwe modem een andere netwerknaam voor Wifi. Zie je kans om je laptop bedraad aan te sluiten en dan met 192.168.2.254 inloggen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3484 reacties
  • 2 januari 2025

@NicolevandenBroek62 Oude laptop met Realtek chipset hebben problemen met wifi6/wpa3. Als je deze in router uitzet, zou de wifi weer zichtbaar zijn.

Forum|alt.badge.img+1

Heb ik gedaan, heb een nieuw extra 2gh aangemaakt, heb het teruggezet op het wifi-5 profiel, heb de standaard aangepast, heb mijn Realtek RTL8723BS wireless aangepast van performance naar wifi, heb het op 20gh verplicht gezet, heb denk ik alle varianten wel geprobeerd.

Erg vervelend, dat als je nieuwere aparatuur krijgt, dat mijn oudere laptop het dan niet meer doet. Het ligt niet aan de KPN apparatuur, die is te nieuw en mijn oude Acer te oud, maar het zou wel moeten werken en ik krijg het niet voor mekaar. Helpdesk gebeld en eindresultaat: ga bekabeld want wij weten het ook niet. Tja...

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3484 reacties
  • 2 januari 2025

@NicolevandenBroek62 Koop dan een USB Dongle met wifi6

Forum|alt.badge.img+1

Ik werk als gids in het buitenland en wilde mijn eigen laptop thuis updaten, voor ik weer vertrek. In iedere lobby in ieder hotel/land, doet dit ouwe kreng het prima! Juist thuis niet! Dát irriteert me mateloos. Ik wil geen luxe, duurdere, omdat ik er dan zuinig op moet zijn en mijn werktas staat wel eens onbeheerd in de lobby. Wat dit ding moet doen is prima. Wat KPN moet doen is niet prima.

Feit dat ze het ook niet opgelost krijgen vind ik nog kwalijker. Bekabeld, een dongel, bij mijn moeder gaan zitten, ja dat zal allemaal prima werken. Ik betaal verdorie voor mijn eigen verbinding, waar ik notabene maanden niet eens thuis ben om gebruik van te kunnen maken en die éne keer, dat ik er wél gebruik van wil maken? Is ineens het wifi-kanaal foetsie.

Ja, er zijn ergere dingen, maar weer iets wat niet werkt en gezien de vele zelfde vragen op het forum ben ik niet de enige. “Even” terugzetten naar het wifi-5 profiel, even een extra 2ghz aanmaken, even dit, even dat? Niks lijkt te werken en daar baal ik van. Maar dank voor het meedenken… Dan maar geen update en doe ik het in Melbourne wel! Toch te gek voor woorden joh...

• 368 reacties
  • 2 januari 2025

En je hebt dus ook de WiFi beveiliging in je modem teruggezet naar wpa2-personal ? Kun je niet bekabeld werken zoals eerder gevraagd? 

Forum|alt.badge.img+1

Teruggezet? Daar staat deze standaard op? Als ik in mijn modem kijk, staat deze standaard hierop. Hoezo terugzetten?

• 368 reacties
  • 2 januari 2025

Ik heb zelf geen experia box v12 maar uit andere topics heb ik vernomen dat deze standaard op wpa2/wpa3 zou staan en niet op wpa2. Blijkbaar is dat bij jou anders. De v10 staat standaard wel op wpa2, sterker nog die kent geen andere beveiliging op dit moment.

En omdat je laptop het wel deed op de WiFi van de v10 dacht ik dus aan het terugzetten van je beveiliging op de v12 naar wpa2...vandaar terugzetten….

Forum|alt.badge.img+1

Nope, deze staat standaard op wpa2, maar dank voor het meedenken, want zoiets kleins zal het ongetwijfeld zijn. Volgens mij heb ik alle combinaties wel uitgedacht en geprobeerd en nul komma nul. Irritant en zou moeten werken, maar nope...

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 151 reacties
  • 2 januari 2025

Oude laptops kunnen vaak de hogere kanalen niet aan. Zet het Wifi signal eens vast op kanaal 8 met je oude Wifi naam en wachtwoord.

Forum|alt.badge.img+1

Nope helaas….

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+7
  • Helper
  • 209 reacties
  • 2 januari 2025

Kun je niet via de webinterface van jou KPN Box 12 naar wifi 5 omzetten? 

Want daarna moet jou acer laptop via wifi kunnen verbinden. 

Lees eerst deze handleidingen rustig door voor jou wifiprobleem. 

https://community.acer.com/nl/kb/articles/4964-problemen-met-draadloze-verbinding

Hier is nog een stuk van Acer zelf over wifiproblemen. 

Forum|alt.badge.img+1

Heb ik allemaal gedaan en ook vanuit Mijn modem kan je overzetten naar wifi 5.

Dat verhelpt het probleem ook niet helaas.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 2 januari 2025

Beste ​@NicolevandenBroek62 heb je de netwerinstellingen op je laptop al eens een reset gegeven volgens onderstaande richtlijn:

klik met de re. muisknop op het netwerkcoon in de taakbalk r.o.

klik op netwerk- en internetinstellingen

klik onderaan op geavanceerde netwerkinstellingen

klik bij instellingen op netwerk opnieuw instellen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 83 reacties
  • 2 januari 2025

Dit is weer het bekende Realtek en nieuwe (Sagemcom) modem probleem.

Dit issue duikt steeds weer op bij providers met de nieuwere Sagemcom modems.

Meestal gaat het om de de RTL8188CE series waar geen geschikte/geüpdate drivers voor zijn.

Om welke Acer laptop gaat het hier precies?

Er lopen toch diverse bekende topics daarover op dit forum:

KPN Forum: Toshiba Satellite ziet wifi van box12 niet

KPN Forum: Modem is vervangen door de Wifi Manager. Oude laptop ziet nu het Wifi netwerk niet meer

Probleem is er ook bij andere providers met Sagemcom modems:

Ziggo Community: Geen draadloos netwerk vindbaar (Realtek)

Ziggo: Waarom vindt Macbook netwerk niet na installatie Sagemcom modem?

Voor oudere Intel WiFi adapters is er wel een geüpdate driver beschikbaar als je de juiste kan vinden:

Tweakers: Laptop/Driver/DELL 7265, 7260 and 3160

Reageer