Skip to main content
Antwoord

Activatie van glasvezel in de wijkcentrale

• October 1, 2025
  • 5 reacties
  • 103 keer bekeken

Hallo KPN,

Gisteren in de ochtend heeft de monteur namens Odido onze glasvezelmodem aangesloten op het KPN-aansluitpunt in de meterkast. Het betreffende glasvezelabonnement van Odido is ook al actief.

De monteur had in eerste instantie een aansluitpunt verwacht van ODF, maar heeft na het checken bevestigd dat het aansluitpunt van KPN geen enkel probleem moet zijn.

Alles is verder prima gemonteerd; echter, het rode alarmlampje op de ONT is actief. Volgens de monteur zou dit kunnen betekenen dat er in de wijk-kast van KPN nog de verbinding zou moeten worden omgeschakeld.

De monteur heeft KPN aangestuurd dat te gaan doen. (Odido zou zelf geen toegang hebben)

Verder vertelde de monteur dat dit in de meeste gevallen wel binnen een dag opgelost zou zijn. Nu een dag verder ben ik zelf nog even wat vergelijkbare meldingen gaan lezen op de KPN-community en ik lees toch dat het soms weken tot maanden kan duren.

Graag dus wat opheldering van KPN.

Bij voorbaat dank.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@endeb. Logisch dat je hier op de Community gaat kijken wanneer de monteur het woord ‘KPN’ in zijn mond neemt. Echter bedoelt hij daar KPN Netwerk mee. Dat is een afgescheiden tak binnen het KPN concern die gaan over het netwerk en infrastructuur. Daar hebben providers zoals Odido, Online.nl en wij  contact mee als er iets misgaat wat buiten de invloedsfeer valt van de provider. 

Dus wat ​@JanD zegt klopt helemaal en hopelijk ben je ook al verder gekomen bij je eigen provider :) 

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 1, 2025

Beste ​@endeb als klant van Odido kan KPN je geen verdere uitleg geven omdat ze je niet kennen als klant.

Odido maakt gebruik van de infrastructuur van KPN, maar je zult toch echt bij de klantenservice van Odido moeten zijn om je vragen beantwoord te krijgen.

Als er iets geregeld moet worden met KPN zal Odido dat regelen via de bij hun bekende interne kanalen naar KPN toe.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 1, 2025

​@JanD Ik ga het eens bij Odido proberen. Bedankt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 3, 2025

Hoi ​@endeb. Logisch dat je hier op de Community gaat kijken wanneer de monteur het woord ‘KPN’ in zijn mond neemt. Echter bedoelt hij daar KPN Netwerk mee. Dat is een afgescheiden tak binnen het KPN concern die gaan over het netwerk en infrastructuur. Daar hebben providers zoals Odido, Online.nl en wij  contact mee als er iets misgaat wat buiten de invloedsfeer valt van de provider. 

Dus wat ​@JanD zegt klopt helemaal en hopelijk ben je ook al verder gekomen bij je eigen provider :) 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 23, 2025

​@Arjan van KPN 

Klopt, Odido had een KPN-netwerkmonteur aangestuurd en deze heeft bij mij thuis in de meterkast iets gerepareerd. Schijnbaar was de monteur die in eerste instantie namens Odido alles had geïnstalleerd iets te hardhandig geweest. (Dit was een ander bedrijf maar ik zal geen namen noemen).

Alles werkt nu super. Toch bedankt voor de hulp, al zat ik dus bij de verkeerde instantie.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Met glasvezel moet je heel teder omgaan. Dat is toch wel een kwetsbaar kabeltje. Maar gelukkig had de volgende monteur zachte handjes :)Â