Skip to main content
Beantwoord

Activeren internetaansluiting

  • April 1, 2020
  • 11 reacties
  • 950 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds vorige week heb ik de Experiabox in huis. Sinds die tijd ben ik aan het wachten totdat KPN mijn aansluiting gereed maakt en ik dit via SMS bevestigd krijg zodat ik mijn verbinding kan gaan gebruiken. Graag zou ik willen weten wanneer dit gaat gebeuren. Omdat ik in eerste instantie de monteursafspraak had gepland op 1 april, zou ik verwachten dat deze aansluiting vandaag wordt geactiveerd.

Beste antwoord door Micverb

Klopt. Oorspronkelijk zou hij er vandaag zijn. Omdat ik voorheen een glasvezelaansluiting had bij XS4ALL (2,5 maand geleden) en omdat niemand mij exact kon uitleggen waarom de monteur nodig was, heb ik die afspraak van 1 april verzet omdat mij werd verteld dat de verbinding op 1 april opgeleverd zou worden (want dat proces was al volledig in gang gezet). Dan zou ik dit zelf hadden kunnen regelen.

 

Ik begrijp dus dat er mogelijk iets in de wijkcentrale geregeld moet worden. Dat is dan niet anders en wacht ik even tot maandag.

 

Dank voor de 50GB. Ik heb KPN Unlimited maar als dit betekent dat ik voorlopig even af ben van de 5GB-limiet-bereikt-meldingen en ik niet meer elke GB hoef op te waarderen, dan ben ik daar wel blij mee. En zo niet dan is dat verder geen probleem. Dank!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 1, 2020

Dat zou ik ook verwachten inderdaad. Gaat het om een glasvezelverbinding of een koperverbinding?


  • Auteur
  • Topper
  • April 1, 2020

Glasvezel.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 1, 2020

Heb je alle apparatuur al binnen?


  • Auteur
  • Topper
  • April 1, 2020

Ja, sinds afgelopen donderdag alles binnen.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 1, 2020

Zit er al een glasvezelkastje?


  • Auteur
  • Topper
  • April 1, 2020

Ja die zit er, tot half januari heb ik glasvezel via XS4ALL gehad ook op datzelfde kastje.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 1, 2020

Heb je het modem al aangesloten om te testen?


  • Auteur
  • Topper
  • April 1, 2020

Ja, bij inschakelen brandt het lampje groen en na een paar seconden rood. Dit blijft zo.


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Micverb . Dat is een vervelende situatie.

Ik zie dat de opleverdatum nu 6-4 is. Er staat hier een monteur voor ingeboekt. Ik vermoed dat er in de wijkcentrale ook nog een aanpassing gedaan moet worden. 

Ik begrijp dat je momenteel zonder diensten zit? Ik heb een bundel van 50GB op je mobiele nummer gezet ( eindigend op  780) in de hoop dat je hier even mee kunt overbruggen.


  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • April 1, 2020

Klopt. Oorspronkelijk zou hij er vandaag zijn. Omdat ik voorheen een glasvezelaansluiting had bij XS4ALL (2,5 maand geleden) en omdat niemand mij exact kon uitleggen waarom de monteur nodig was, heb ik die afspraak van 1 april verzet omdat mij werd verteld dat de verbinding op 1 april opgeleverd zou worden (want dat proces was al volledig in gang gezet). Dan zou ik dit zelf hadden kunnen regelen.

 

Ik begrijp dus dat er mogelijk iets in de wijkcentrale geregeld moet worden. Dat is dan niet anders en wacht ik even tot maandag.

 

Dank voor de 50GB. Ik heb KPN Unlimited maar als dit betekent dat ik voorlopig even af ben van de 5GB-limiet-bereikt-meldingen en ik niet meer elke GB hoef op te waarderen, dan ben ik daar wel blij mee. En zo niet dan is dat verder geen probleem. Dank!


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Fijn dat je het zo sportief opneemt! Je samenvatting klopt helemaal. Mochten we (na) maandag nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden!