Skip to main content

Goedemorgen,

Naast mijn Experia V10A box heb ik bedraad 2 Experia Wifi’s aangesloten. Ik keek net in de setup van de box en zag dat de Wifi van de V10A uitgeschakeld is. Dus Wifi wordt alleen door de 2 Experia’s verzorgd. Volgens mij is dit zo ingesteld omdat ik dan op elke verdieping hetzelfde netwerk kan gebruiken. Mijn vraag is nu, is dit raadzaam? Of moet ik de Wifi van de V10A ook aanzetten? En krijg ik dan 2 netwerken? 
 

In het algemeen: is het beter of slechter om de Wifi van de V10A uit te zetten?

 

 

Ik hoor het graag! Dank!

Tascha

Ps. ik had deze vraag iets anders geformuleerd ook al in een comment op een andere post gezet, maar ik vermoed dat deze minder vaak gelezen wordt ;-)

Hallo @Tascha_L , daar de V10a de interne wifi niet uitschakelt bij het gebruik van de KPN wifi extenders is het verstandig ‘enable radio’ op ‘yes’ te zetten en ‘hide ssid’  zo te laten.

geef alle wifi een gelijke naam (SSID) en een gelijk wachtwoord, dan pakken je apparaten altijd het sterkste signaal.

 


Dag @JanD, bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik het zo goed heb staan dan:

In de admin van de zwarte extenders:

 

 

en de V10A:
 


Of zie ik nog iets over het hoofd.
Ik ga het in elk geval nu testen. 

Tascha


Hallo @Tascha_L , ziet er goed uit, persoonlijk zou ik WPS uitschakelen in de extenders, is veiliger als je het toch niet gebruikt.

Daarbij ga ik er van uit dat de wachtwoorden op de apparaten ook gelijk zijn.

 

 


Top, ik heb WPS ook uitgezet. (Moest wel eerst even opzoeken wat dat precies deed, maar weer iets geleerd ;-))