Skip to main content

(16:13) De laatste tijd heb ik af en toe en niet iedere dag, korte dips in de internetverbinding via wifi (v10). Voor zover ik kan zien blijft het groene wifi lampje wel branden.

Maar de laptop (die ook aangeeft dat het zend signaal er is) geeft in de browser dan “geen internet verbinding” aan. 

En via de telefoon valt het icoontje “wifi bellen” weg. En doet internet het daarop ook niet, maar dus net als pc mét wifi indicatie (signaal zend sterkte).

Begint mijn v10, die ik al enkele jaren heb, aan het eind van zijn levensduur te komen?

Gelukt @PeterG ?😊


Nog niet gedaan ( lees gedurfd) 😚.


Nog niet gedaan ( lees gedurfd) 😚.

Je bent wel erg voorzichtig!

Er kan vrij weinig gebeuren, ik zou het gewoon proberen😊

Desnoods even bekabeld werken(dat zal na deze wijziging altijd blijven werken) en de laptop als mobiele hotspot instellen voor andere apparaten, er zijn altijd vele (nood)oplossingen😉


De laptop moet het als het goed is vanzelf overnemen, heb nog niet meegemaakt dat het na het kanaal veranderen (m.u.v als je kanaal 13 kiest) niet meer wil werken.Zou het dus maar gewoon proberen😉

Zo'n oude ISDN kabel is prima voor korte duur, maar zou als je vaker via de netwerkkabel internet toch een CAT5E nemen.Evt. kan @Thomas die gratis opsturen.

Mijn modem schakelt ook niet vanzelf over van kanaal terwijl die op Auto staat.Alleen als ik Smartwifi aanzet, maar dat kan alleen bij nieuwere Ziggo modems, niet bij jouw V10.

Ik heb een Experia v10 en die is gedurende deze dag overgegaan van kanaal 1 naar kanaal 6 op standje “auto”. Een enkele keer heb ik ook het probleem dat @PeterG  beschrijft maar met Wifi uit en weer aan te zetten op IPad of android telefoon werkt het weer direct. Gek genoeg heb ik dit nooit gehad op geen van onze windows laptops, ook niet op de game laptop van onze zoon. Hij gamet al een paar jaar via wifi zonder enkel probleem en ook niet op mijn laptop van de zaak al meer dan 2,5 jaar via wifi. Ze zijn dan wel verbonden via 5ghz, bijna nooit via 2.4ghz. Dit geldt allemaal voor de benedenverdieping. Boven heb ik een access point die al helemaal geen problemen geeft.


Ok @Edu2020 , zou kunnen inderdaad😉

Mijn modems schakelen niet veel over, maar kijk natuurlijk ook niet dagelijks in de webinterface.En een V10 heb ik nooit echt langdurig gehad.


Ok @Edu2020 , zou kunnen inderdaad😉

En een V10 heb ik nooit echt langdurig gehad.

Oh…. Welke heb je nu dan? @martijn197108 .


Ok @Edu2020 , zou kunnen inderdaad😉

En een V10 heb ik nooit echt langdurig gehad.

Oh…. Welke heb je nu dan? @martijn197108 .

Een Sagemcom fast 3896(ziggo).

Maar bij KPN heb ik een V8, V9 en V10A langere tijd gehad.V10 en Box 12 heb ik ook wel gehad, maar wel maar kortdurend.

 


Oh, je hebt helemaal geen “thuis” abonnement meer bij kpn. @martijn197108 .
Heb je met tv de Next of Next Mini?

Gelukkig zet je er Ziggo bij, kpn heeft ook een Sagemcom (Box 12)


Oh, je hebt helemaal geen “thuis” abonnement meer bij kpn. @martijn197108 .
Heb je met tv de Next of Next Mini?

Gelukkig zet je er Ziggo bij, kpn heeft ook een Sagemcom (Box 12)

Klopt, heb niks meer bij KPN😶Niks tegen KPN hoor, vind het een mooi bedrijf, maar mobiel is behoorlijk prijzig en voor Alles in 1 zit ik dus bij Ziggo(bevalt wel OK, niks minder en niets meer.Kan beter).

Voor TV krijg ik een next mini, momenteel heb ik die nog niet.

Ben daardoor ook minder actief hier, maar voor mij was de lol er na ruim 4000 reacties ook wel een beetje af.Maar jou wil ik uiteraard nog wel helpen🙂


Er zijn de afgelopen 2 maanden meerdere updates geweest voor o.a. ook de V10.  De V10 komt altijd weer terug en inloggen op het modem geeft je altijd de mogelijkheid om zowel de 2,4 als de 5  op Auto wifi signaal te zetten. Wifi instelproblemen had ik ook door de aan het modem gekoppelde TV tuner. die loskoppelen gaf weer een goed wifi signaal. Maar als die tuner geupdated werd, had ik weer een slecht wifi bereik. Kan ook een van de buren geweest zijn waar weer iets veranderd is. Dat heeft natuurlijk ook invloed bij mij. Maar… de laatste 6 maanden steeds meer problemen en moeten herstellen om wifi te houden op 5G. De 2,4 op de superwifi blijft meestal ( oranje lampje) wel paraat.


Kennelijk was het weer even zover. Zag net ineens dat de telefoon op 4G stond. 16u30.

Dus weer vrijwel hetzelfde tijdstip. Want het was denk ik al eventjes. 

Ook apart: telefoon gaat dan niet vanzelf terug naar wifi. Bij wifi netwerk staat dan inloggen verplicht. Met één tik kom ik dan wel weer op de wifi. Dat is ook kenmerkend. Als ik gewoon thuis kom van boodschappen gaat ie vanzelf van 4G naar wifi + Vowifi. 

Ook apart. Het was nu 13 dagen geleden. Zie pagina 2. Er zit steeds 10 tot 14 dagen tussen en is maar heel kort. Ook steeds om ca 16:15 uur. 

Er valt mee te leven. Kijk weinig televisie via wifi en zeker niet om die tijd.

Keek nu app van Viaplay F1 via de smart-tv. 

Smart-tv bekabeld evenals ontvanger. Verder via wifi 2 x Android-TV,  1 x chromecast v3, laptop en phone. 

Misschien maar eens een los accesspoint met kabel op de v10?


Los acces point zou misschien wel helpen, maar het modem zou het ook prima moeten doen.Misschien toch een omruil.


Mijn internet knalde er net even volledig uit. Ook de bedraad verbonden tv met de APP werkte niet meer. Na nog geen 4 minuten was het weer terug.

De Arris bleef wel werken.

reactie geplaatst 14:09


Mijn internet knalde er net even volledig uit. Ook de bedraad verbonden tv met de APP werkte niet meer. Na nog geen 4 minuten was het weer terug.

De Arris bleef wel werken.

reactie geplaatst 14:09

@Thomas . Modem niet meer helemaal stabiel?


Hoi @PeterG ,

Misschien toch een fabriekreset proberen?

V10 is wel een goed modem, maar als je die al jaren hebt kan die natuurlijk defect zijn.Als vervanging zal je een box 12 krijgen denk ik.Als je huidige niet defect is, is dat niet echt een verbetering.

 


Als vervanging zal je een box 12 krijgen denk ik.Als je huidige niet defect is, is dat niet echt een verbetering.

Mee eens, @martijn197108 .

Ik blijf het apart vinden dat via de utp poort wel de Arris blijft doorspelen. Maar niet de bedraad aangesloten tv met de app…. Dan gaat er toch iets mis met vlan 6.

Sinds mijn (ooit) v9 niet meer opstartte na een herstart (alleen uit en na 10 seconden weer aan) ben ik wat huiverig. Toen was het ivm uitval vaste telefoon. Maar daarna dus helemaal niks meer. En je bent best afhankelijk van internet. Zeker bij KPN met ook televisie daarover.

Ik heb de v10 al een aantal jaren. Via DSL nooit dit gehad. Nu met glasvezel, dus WAN poort, is het al een paar keer, gelukkig kort, uitgevallen via vlan 6. Zo blijkt nu. Mijn eerdere opmerkingen dat internet wel doorgaat is dus niet helemaal juist. Maar alleen TV (vlan 4) blijft doorspelen. Internet (vlan 6) ligt er dus af en toe, maar nu dus binnen 3 dagen, eventjes uit. Tot nu nooit langer dan een minuut of 5.


Voor een reset hoeft de stekker er niet uit, maar snap zeker je punt.

En als een goed werkende V10 al instabiel is, is een box 12 dat waarschijnlijk erger.Maar we weten niet zeker of deze echt defect is.

Ja, KPN zal niet blij zijn met dit, maar:Ik zou gewoon een nieuwe V10 laten toesturen.Gezien wat jij allemaal niet voor KPN doet heb je daar wel recht op vind ik.Je weet dan wat je krijgt, en jouw ervaring met dat modem is goed.Dan heb je niet echt wat te verliezen.

 

 

 


@PeterG ,

Heb je misschien al een nieuw modem?Via het besloten deel bijvoorbeeld?

Lijkt me niet dat een moderator er zolang over doet om te reageren.


Ik was even met vakantie 😅 maar ben er nu weer, is de verbinding nog steeds instabiel? 


Hoi, @martijn197108 

Op dit moment gebeurt het nog heel weinig. 

Ten tijde topicstart (27 oktober) en 6, 19 en 21 november.

Waar ik wel achter ben is dat dan VLAN 6 even helemaal niet werkt, dus bedraad aangesloten (tv met smart-tv kpn app) werkt dan ook niet. En via wifi laptop en smartphone. Wifi is wel in de lucht.

VLAN 4, Interactieve tv ontvanger, gaat wel vrolijk verder op zo'n moment. 

Het is heel incidenteel tussen de eerste melding hier (niet de eerste keer) en de 2 de zat 10 dagen, toen 2 en nu is het alweer tot op heden 9 dagen continu werkend… 🤞

Verder is het tot op heden ook steeds maar heel kort. 1 tot 4 minuten ofzo.

Ik kijk het nog even aan. Kan niet altijd de deur uit dus ophalen van ander modem is ook lastig.

Ik heb @Thomas  hier wel gementioned (een week geleden), maar tot op heden hier al ruim een week niet gezien…. (maar als het écht moet heb ik daar wel een route voor hoor).


Ah ok @Thomas 😁Dat is ook nodig!

Maar is dan wel logischer als een collega het dan even van je overneemt.


Hoi

@PeterG,

Ok, is prima hoor.Hopelijk word het een keer opgelost.


Ah ik had je reactie helemaal niet gezien, @Thomas . Topic stond tijd open met het antwoord maken.

Ja, het VLAN 6 (bedraad en ook via wifi) gaat er eens in de zoveel dagen 1 tot 4 minuten uit. VLAN 4, interactieve tv, gaat wel door op zo'n moment.

Zie verder mijn vorige reactie die net na jouw reactie terecht is gekomen.


Ah top, als ik de lijn zo uitlees is hij voor het laatst 3x weggevallen op de 23 maar daarna niet meer. Wat mij betreft kunnen we dit topic wel open laten staan hoor, als het probleem terug komt kijken we weer even verder.

Dit klinkt wel als iets wat met een factory reset wel opgelost kan zijn of dat er iets op het netwerk aangesloten zit waar je V10 van in de war raakt maar als alles nu werkt is dat natuurlijk lastig vast te stellen😊


Euh, @Thomas , was dat 3 x op één dag? De 23 ste.

Ik merk het niet altijd, hè. De tv ontvanger blijft wel doorspelen.