Skip to main content
Beantwoord

Af en toe geen wifi (experiabox v8) en problemen met terugkijken programma's

  • January 4, 2021
  • 15 reacties
  • 148 keer bekeken

Ik heb af en toe problemen met de wifi. Het signaal is er wel, maar er komt dan geen data door. Internet paginas laden dan niet en ook speedtesten werken dan niet. Op het moment dat de data wel weer door komt gaat het allemaal weer zoals het hoort. Ik heb al een regelmatig de wifi-manager doorlopen, maar dat heeft dit probleem niet opgelost.

Daarnaast hebben we ook regelmatig problemen met het terugkijken van programma’s (bekabeld verbonden). Het programma loopt vast en een foutmelding verschijnt waarin staat dat er van zender gewisseld moet worden om het probleem op te lossen. Na enige tijd wachten gaat het programma wel verder, maar dan is ook een stuk van het programma overgeslagen. Vrij irritant.

Kan dit liggen aan het (relatief oude) modem?

Beste antwoord door poksaak

Tot op heden nog steeds geen problemen. Ook het trage internet op zolder is opgelost; dit lag aan een niet goed werkende ethernet kabel.

Van mij mag dit topic gesloten worden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2021

:zzz: Ok dan… :(


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @poksaak, welkom! Zoals je gemerkt hebt, is het nogal druk. Het is zeker mogelijk dat deze problemen liggen aan het modem. Maar het hoeft niet. Als je het modem bekabeld aansluit, merk je dan verbetering? Welke tv-ontvanger heb je? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Ik kijk graag met je mee. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2021

Hoi Marcia,

dank voor je reactie. Ik heb mijn profiel bijgewerkt, daarin staat ook het model tv ontvanger. Wat bedoel je precies met het modem bekabeld aansluiten? Bedoel je misschien een apparaat bekabeld aansluiten met het modem? 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 12, 2021

Gebruik je dit soort dingen? 

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2021

Hoi Joep,

nee, we gebruiken wel twee van die zwarte experia WiFi versterkers (dus bekabeld aangesloten WiFi versterkers). Het ligt ook niet aan de signaalsterkte, die is prima. De data komt er af en toe gewoon niet doorheen.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 12, 2021

Dat zijn de kleine zwarte vierkant Wi-Fi versterkers van kpn? En die zijn met een kabel aangesloten op de experiabox?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2021

Dat zijn ze, inderdaad.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 12, 2021

Wat is er nog meer aangesloten op de experiabox ?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2021

de twee versterkers dus, een PC, een NAS, en 1 tv ontvanger. De tweede TV ontvanger is via de versterker aangesloten. Op beide tv ontvangers heb ik af en toe het probleem met terugkijken van programma's. Overigens had ik dit probleem al voordat ik de versterkers had.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2021

Hierbij nog een foto van de foutmelding tijdens het terugkijken en bij hervatting van gepauzeerde programma’s:

 


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dat is flink balen, @poksaak! Ik heb wat testjes gedaan en het lijkt me goed dat we de Experia Box omruilen voor een andere. Vind jij dat ook goed? Dan ga ik het omruilen in werking zetten, zodat je bij een PostNL punt bij jou in de buurt een nieuwe op kunt halen. Laat het even weten :-).


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2021

Hoi Marcia,

Helemaal prima, hopelijk lost dat de problemen op. Dank voor je hulp.

 


Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@poksaak Ik neem het topic even over van @Marcia_ 

Ik heb een nieuw modem voor je besteld. Ik stuur je een privé bericht met meer informatie! 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2021

Inmiddels heb ik de V12 modem een aantal dagen in gebruik. Tot op heden geen storingen op de TV. En ook met WiFi vooralsnog geen problemen meer; bij testen van de snelheid met een Speedtester is de verbinding met de kpn server direct gemaakt, dit ging met de oude modem regelmatig mis (duurde dan super lang, voordat ik verbinding had).

Wat mij nu wel opvalt is dat ik met de WiFi versterker boven op zolder 2x zo traag internet heb. Ik heb dit met de WiFi manager een aantal keer proberen te verbeteren, maar zonder succes. Ik heb de versterkers ook losgekoppeld en alleen op de modem geprobeerd, maar dat blijkt funest voor de WiFi snelheid op zolder. 
vooralsnog neem ik dan ook genoegen met de 10mb op zolder ipv 20, maar misschien hebben jullie nog tips.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • February 2, 2021

Tot op heden nog steeds geen problemen. Ook het trage internet op zolder is opgelost; dit lag aan een niet goed werkende ethernet kabel.

Van mij mag dit topic gesloten worden.