Skip to main content

Ik heb in november 2023 een abonnement voor glasvezel aangevraagd voor mijn woning, deze zou ingaan op 18 december.
Glasvezel lag nog voor de woning dus deze moest nog naar binnen gebracht worden.
Na verschillende keren bellen met KPN en volkerwessels voor elkaar gekregen dat er een glasvezelmonteur kwam die glasvezel naar binnen bracht en installeerde binnen. dit was op 26 januari 2024.
Vervolgens een melding in mijnkpn app dat mijn aansluitdatum 14-2-24 is, vervolgens dus 2 weken gewacht tot de 14e dat ik mijn sms voor aansluiten zou krijgen.

Die dag dus niks gekregen en de volgende dag gebeld met KPN, deze heeft het doorgezet naar de backoffice. Deze gaven aan dat hij niet afgemeld is door de monteur en daardoor KPN nog niet kan leveren. 
Ondertussen een noodpakkettje gekregen voor het interneten.
Ondertussen zelf al met KPN-netwerk gebeld en hun een foto gestuurd (27-2) van de aansluiting, zodat die afgemeld kan worden. Ondertussen weer contact gehad met de backoffice maar die hadden nog geen update gehad vanuit kpn-netwerk.

Ik word er een beetje simpel van dat het allemaal zolang moet duren om iets afgemeld te krijgen zodat de verbinding opgeleverd kan worden, zodat ik naar tevredenheid van alles gebruik kan maken.

Kan iemand mij hier helpen of advies geven?
 

 

Hallo @JohnJans ,

Het hele proces van aansluiten op glasvezel duurt (bij iedereen) lang. Dit komt omdat er best veel verschillende schakels/stappen zijn die doorlopen moeten worden. 
 

Wil jij het proces versnellen? Dan zul je weer contact moeten opnemen met KPN Netwerk, want de bal ligt nu bij hun. Als zij de verbinding vrijgeven, dan kan de provider KPN aan het werk. 
 

Voor jou (en meelezers?), je kunt alle stappen in het proces hier terugvinden: (jij zit nu in fase vier.) 

 

Â