Skip to main content

Voor mijn factuur van december heb ik uitstel van betaling geregeld. Deze zou ik 28 januari moeten betalen. Nu kreeg ik maandag(27ste) een mail dat jullie me de volgende dag gaan blokkeren ivm betalingsachterstand. Uiteraard heb ik toen de factuur maar direct betaald. Wat schetst mijn verbazing; gisteren toch afgesloten. De rekening van januari(waar ik officeel nog tijd voor heb om deze te betalen) staat nog open. Nu vraag ik me af of dat wel mag? Dacht alles goed geregeld te hebben, heb ook geen herrineringsbrief of mail gehad en er zijn ook geen extra kosten op de rekening van januari ivm te laat betalen van factuur december. Dat alles geeft aan dat ik een uitgestelde betalingsafspraak had ingepland en dat er bij jullie iets fout is gegaan. 

Hoe heb je betaald? Handmatig of via een betaallink?


Handmatig, link geeft aan dat ik 227,00 euro moet betalen terwijl alleen de factuur van januari (113euro)openstaat. In mijn kpn is de betaling wel gelijk verwerkt


Hallo @Mikki05 , bij een betalingsregeling moeten alle op dat moment openstaande facturen betaald worden, ook al is een factuur nog niet vervallen.

 


Ze sluiten me af omdat ik de nota van december volgens hun niet had betaald. Echter had ik daar een uitgestelde betaling  op aangevraagd en deze zou ik dinsdag betalen. Heb ook geen post of mail van ze gekregen voor die nota wat je normaal wel krijgt als je geen betaalafspraak hebt gemaakt. Heb nu de nota dus eerder betaald en alsnog sluiten ze me af. 


Hey @Mikki05, welkom op het KPN forum. Goeie vraag stel je hier. Ik help graag om de voorwaarden van betalingen en uitstel van je factuur te verhelderen.  

De voorwaarden voor het maken van een betalingsregeling bij een KPN abonnement: 

  • Je kan alleen een afspraak voor een betaling maken voor je laatst ontvangen factuur
  • Je kan alleen een afspraak voor een betaling maken als je maar 1 factuur hebt openstaan
  • Je kan alleen een afspraak voor een betaling maken als de originele factuurdatum minder dan 31 dagen geleden is
  • Je kan alleen een betaalafspraak maken als het bedrag van de factuur minder dan 500 euro is
  • Je kan geen betaalafspraak maken als je geblokkeerd bent. Als je geblokkeerd bent, kan je door je openstaande factuur te betalen weer gebruik maken van je KPN diensten.

Met een betaalafspraak kun je tot maximaal één maand na de datum van de factuur het bedrag voldoen. Op die datum maak je het bedrag aan ons over. Je ontvangt hiervoor een e-mail met een iDEAL-link. 

Let op, je betaalafspraak vervalt wanneer de automatische incasso van je volgende (maandelijkse)factuur niet wordt voldaan. Dus als je een betaalafspraak voor de factuur van december hebt gemaakt, en de factuur van januari niet wordt geïncasseerd is de afspraak niet meer geldig. Je wordt dan verzocht om het volledige openstaande bedrag (dus alle facturen) te voldoen. 

Ik vermoed dat de nieuwe factuur van januari niet automatisch is voldaan. Klopt dat? In dat geval vervalt je betaalafspraak, zoals hierboven genoemd.


Hey @Mikki05, heb je onze berichten nog gelezen? Zijn er nog vragen? We horen graag van je :) 


Reageer