Skip to main content

Ik had een mailtje gekregen of ik een afspraak wilde maken om mijn glasvezelkastje te laten vervangen. Ik hoefde alleen maar mijn mailadres en postcode in te voeren en kreeg gelijk toegang tot al mijn persoonlijke gegevens, zoals klantnummers en adres. Ik heb geen password hoeven intoetsen! Dit lijkt mij niet goed.

Welke browser ik ook kies, ik krijg geen afspraak gemaakt om mijn glasvezelkastje te vervangen. De pijltjes om de week te kiezen doen niets en op welke datum in de getoonde week ik ook klik, er gebeurt niets. Wat nu?

 

Admin: topic samengevoegd met eerder aangemaakt topic


Via welke website was dat? Alleen de domeinnaam is voldoende.

En was je misschien niet al ingelogd?


Dat was door in de mail te klikken op de link https://kpn.com/vervangjekastje. En nee, volgens mij was ik niet al ingelogd.


@Arjan van Dijk Je maakt een afspraak met een aannemer (Roamler?), hij kreeg al jouw gegevens van KPN, dus als iemand (Man in the middle) de email zou afvangen, kan hij niet veel doen als jouw afsprak te annuleren of verzetten. Maar in dat geval zal je weer een bevestigingsmail krijgen van de aannemer. 


En hoe maak ik een afspraak als de link geen werkbare website oplevert in welke browser dan ook?


@Arjan van Dijk Ik heb absoluut geen probleem om een fictieve afspraak te maken

 


Ja, dat menuutje krijg ik ook nog wel. Maar na een paar schermpjes om nader aan te geven wie ik ben komt er een gesuggereerde week met 5 dagen van die week in beeld, en op geen van de knopjes reageert de site als ik erop klik. Ik mag geen dag aanklikken en ook geen andere week voorstellen. Dit is in elke browser hetzelfde.


@Arjan van Dijk Ik kan helaas niet voor jouw testen omdat ik al een Nokia ONT heb, maar misschien is de website in het moment overbelast. Probeer later nogmaals. 


Ga ik doen!


@Arjan van Dijk Ik kan helaas niet voor jouw testen omdat ik al een Nokia ONT heb, maar misschien is de website in het moment overbelast. Probeer later nogmaals. 

Wie zegt dat je een Nokia krijgt, het kan net zo goed een Genexis uit de nieuwe serie zijn, heb ik begin van dit jaar ook gekregen ter vervanging @TDN 


@N.N. Ik zei, dat ik al een Nokia ONT heb niet dat iemand een Nokia ONT zal krijgen.

 


@N.N. Ik zei, dat ik al een Nokia ONT heb niet dat iemand een Nokia ONT zal krijgen.

omdat ik al een Nokia ONT heb,

 

Jij suggereert dat een andere klant ook een Nokia krijgt @TDN 

Je had beter kunnen schrijven ‘omdat ik al een nieuw glasvezelkastje heb’.

 


@N.N. Op KPN website staat duidelijk, bovendien is het off topic, welk ONT @Arjan van Dijk zal krijgen, dat heeft hij niet gevraagd. Ik heb hem alleen gezegd dat ik niet voor hem kan testen omdat ik al Nokia ONT heb. Je suggereert anders.

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/vervangen.htm

Welke glasvezelkastjes worden vervangen?

Het gaat om de 1e serie glasvezelkastjes van Genexis, geplaatst in 2021 en 2022.

Hoe ziet het glasvezelkastje eruit?

We vervangen je Glasvezel kastje door een nieuw kastje van Nokia of Genexis.


Ik heb het nog even in een andere omgeving geprobeerd, eentje waarop ik zeker niet al was ingelogd, maar je kunt dus echt op basis van alleen mijn e-mailadres en postcode toegang krijgen tot mijn telefoonnummer, mijn adres en mijn klantnummer. Ik ben hier niet blij mee en zou het waarderen als KPN mijn gegevens beter zou beschermen.


Ik heb het nog even in een andere omgeving geprobeerd, eentje waarop ik zeker niet al was ingelogd, maar je kunt dus echt op basis van alleen mijn e-mailadres en postcode toegang krijgen tot mijn telefoonnummer, mijn adres en mijn klantnummer. Ik ben hier niet blij mee en zou het waarderen als KPN mijn gegevens beter zou beschermen.

Ik denk dat de soep heter wordt opgediend dat dat de soep gegeten wordt.

Op de 1e plaats gaat het om het emailadres waarmee je ook bericht van Roamler hebt gehad, dat weet geen mens en kan ook geen mens raden en dat de bijbehorende postcode i.c.m. het mailadres, weet ook geen mens en is ook niet te raden, dus eigenlijk is er niets aan de hand @Arjan van Dijk 


Ik heb het nog even in een andere omgeving geprobeerd, eentje waarop ik zeker niet al was ingelogd, maar je kunt dus echt op basis van alleen mijn e-mailadres en postcode toegang krijgen tot mijn telefoonnummer, mijn adres en mijn klantnummer. Ik ben hier niet blij mee en zou het waarderen als KPN mijn gegevens beter zou beschermen.

Ik denk dat de soep heter wordt opgediend dat dat de soep gegeten wordt.

Op de 1e plaats gaat het om het emailadres waarmee je ook bericht van Roamler hebt gehad, dat weet geen mens en kan ook geen mens raden en dat de bijbehorende postcode i.c.m. het mailadres, weet ook geen mens en is ook niet te raden, dus eigenlijk is er niets aan de hand @Arjan van Dijk 

Er van uitgaande dat sommigen hun emailadres voor alles gebruiken is die een publiek bekende parameter, voor de postcode is dit ook. Derhalve is deze combinatie op zijn minst gelukkig te noemen en zou een 3de echt geheime code wel een vereiste zijn.

Ik kan voor mijn eigen email/postcode niet aanmelden omdat ik kennelijk niet in aanmerking kom, dus uiteindelijk ligt kennelijk niet alles open maar ik durf het de kwalificatie ‘meer dan slordig’ te geven.


Ik heb het nog even in een andere omgeving geprobeerd, eentje waarop ik zeker niet al was ingelogd, maar je kunt dus echt op basis van alleen mijn e-mailadres en postcode toegang krijgen tot mijn telefoonnummer, mijn adres en mijn klantnummer. Ik ben hier niet blij mee en zou het waarderen als KPN mijn gegevens beter zou beschermen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier niet blij mee bent en ik ben het helemaal met je eens dat dit niet netjes is. De kans dat er misbruik van gemaakt kan/zal worden is klein maar desalniettemin zou het tonen van jouw complete adres en telefoonnummer mijns inziens beter beveiligd moeten zijn. Een bevestigingscode via email zou al voldoende zijn.


Wilt vreemden weten de combinatie emailadres / postcode niet. Maar een hele hoop buren, vrienden, familie, collega's, ex-partners, die weten dat wel. En die kunnen dus narigheid overhoop halen met deze info.


Hi @Arjan van Dijk, wat vervelend! Als je van KPN een bericht hebt ontvangen over het vervangen van het glasvezelkastje kan je via deze link een afspraak maken: https://www.kpn.com/kastjevervangen 

 

Mocht het in jouw geval toch niet lukken dan kun je contact opnemen met Roamler. Dit kan je doen via: 020-7219405. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00


Ik heb 3 browsers op meerdere onafhankelijke systemen geprobeerd en had steeds hetzelfde. Ik heb uiteindelijk maar telefonisch een afspraak gemaakt.


Fijn om te lezen dat het uiteindelijk toch nog is gelukt @Arjan van Dijk! 


Hoi @Arjan van Dijk, welkom hier 🙂 Ik heb je beide topics even samengevoegd omdat het eigenlijk om hetzelfde gaat. Het is dan een beetje dubbel om daar in twee topics over te praten.

Voor het maken van de afspraak is inderdaad geen wachtwoord nodig. Het is niet mogelijk om op deze manier inhoudelijk bij jouw abonnement te kunnen. Het enige wat er gebeurt is het maken van een afspraak. En dat gebeurt in het systeem van Roamler. De combinatie van de persoonlijke mail die je hebt gekregen/je mailadres, en het moeten invoeren van je postcode achten we hiervoor voldoende veilig. Maar, ik snap ook de bedenkingen hierbij. Dus deze feedback hebben we intern doorgegeven. 

 

Het stuk dat het niet lukt om de afspraak is minder handig. Vooral ook omdat je aangeeft dat het met meerdere browsers en op meerdere apparaten niet lukte. Ik vermoed dat de website of het onderliggende systeem een storing heeft gehad. Fijn dat het uiteindelijk wel gelukt is om de afspraak dan telefonisch te maken.  

Hi @Arjan van Dijk, wat vervelend! Als je van KPN een bericht hebt ontvangen over het vervangen van het glasvezelkastje kan je via deze link een afspraak maken: https://www.kpn.com/kastjevervangen 

 

Mocht het in jouw geval toch niet lukken dan kun je contact opnemen met Roamler. Dit kan je doen via: 020-7219405. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00

 


Reageer