Skip to main content

Ls,

 

Na zo ongeveer alle produkten en diensten van KPN afgenomen te hebben is de wifi nog steeds niet wat het moet zijn. Dus wil ik ook maar graag de superwifi proberen, maar wel aangelegd door een ervaren monteur. Desgewenst ook nog een extra kabel trekken (service van de zaak?). Dat is het laatste dat ik ga proberen, als dit niet werkt dan moet het maar een andere provider worden… maar ik heb nog een beetje moed!

Groet, Robbert 

Hallo Robbert,

Een afspraak maken met een monteur is nu niet mogelijk.

Volgens de website van KPN kan het nu  niet: 

  • Onze monteurs voeren minder werkzaamheden uit dan normaal. Alleen bij dringende storingen en het zekerstellen van een internetverbinding komen onze monteurs in actie. Zij werken met extra veiligheidsmaatregelen.

 

https://www.kpn.com/corona.htm

Maar het gaat jou om SuperWifi. In principe kun je dat prima zelf installeren. Er is een duidelijke instructie voor het in gebruik nemen van Superwifi. Er is zelfs een speciale app ontwikkelt voor hulp bij de installatie:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/kpn-thuis-app.htm

 

Admin: lees hier alles over wat de installatiemonteur precies doet en kan.


Dag @Trebbor. Van harte welkom hier. Wat jammer dat je WiFi nog steeds niet toereikend is. Ik snap wel dat dat balen is. Nu lees ik dat je graag de SuperWifi punten wilt uitproberen en je deze wilt laten installeren door een monteur. Ik zie dat @Noordzee al heel mooi uitlegt waarom dat niet gaat. Maar wat hij aanvullend zegt klopt ook: de SuperWifi punten zijn vrij eenvoudig zelf te installeren. Dat wordt ook in dit topic met oplossingen voor trage en wegvallende WiFi uitgelegd.


Hallo @Trebbor. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ga er daarom van uit dat je vraag zo is beantwoord. Laat het gerust weten als je toch nog ergens vragen over hebt. 


Dank allen voor de reacties. De antwoorden zijn duidelijk, en begrijpelijk. Ik schiet er niet heel veel mee op helaas. Maar ik geef het voordeel van de twijfel in deze tijd van het jaar en geniet nog maar wat langer van haperende wifi op onze nieuwe tv. Ik hoop over een paar maanden een KPN monteur aan de deur te zien die voor en voor altijd onze wifi problemen oplost. Tot die tijd zijn er belangrijkere zaken om over op te winden. Veel sterkte allemaal!


Dag @Trebbor. Bedankt voor je reactie en je begrip, hoewel ik begrijp dat je er niet veel mee opschiet. Je hebt het over haperende WiFi op je nieuwe tv. Mocht je de mogelijkheid hebben, dan raad ik je aan om de tv (voor nu) met een kabel aan te sluiten op je modem voor verbinding met internet. Bekabeld heb je de minste kans op haperingen. En zeker met je eens dat er momenteel belangrijkere dingen spelen. Mooi dat je dat zegt. :slight_smile:


Reageer